Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:54:00 GMT

ارتفاع بارش ها به ۸۳.۶ میلیمتر رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۸۷۱۲

ارتفاع بارش ها به ۸۳.۶ میلیمتر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسین خلیل شایان، کارشناس آب‌های سطحی دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب با اشاره به اینکه در ۵۲ ساله گذشته، امسال هشتمین سال پربارش است افزود: ارتفاع بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا امروز (۳۰ آذر ماه) به ۸۳.۶ میلی متر رسیده که این رقم، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت، ۴۴ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از شش حوضه آبریز اصلی کشور، متوسط بارش در حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان، فلات مرکزی، مرزی و شرقی تا تاریخ ۳۰ آذر ماه بیشتر از متوسط بلندمدت بوده است، گفت: در این مدت، متوسط بارندگی در حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه کمتر از نرمال بوده است و از مجموعه ۱۰۴ ایستگاه مبنای باران سنجی تحت عملکرد وزارت نیرو، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۳۰ آذر، مربوط به ایستگاه رامسر و صفارود استان مازندران و معادل ۶۴۲ میلی متر و کمترین آن مربوط به امور آب سیستان و معادل ۷.۳ میلی متر است.

خلیل شایان با بیان اینکه در ۲۲ استان کشور، متوسط بارش‌ها بیشتر از دوره بلند مدت بوده است گفت: استان هرمزگان بیشترین افزایش میزان بارندگی نسبت به متوسط دراز مدت را داشته که معادل ۳۳۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه جبهه بارشی در یک هفته گذشته ۲۰ میلی متر متوسط بارندگی کشور را افزایش داده است، افزود: بیشترین تاثیر جبهه بارشی در افزایش میزان بارندگی در یک هفته گذشته مربوط به حوضه آبریزمند کاریان و خنج و معادل ۱۱۰ میلی متر در ۱۹ آذر به ۲۱۵ میلی متر در ۳۰ آذر رسیده است. میانگین بارندگی‌های استان تهران منتهی به ۳۰ آذر، ​معادل ۱۲۱ میلی متر است که نسبت به متوسط بلند مدت، ۷۷ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 4803728

منبع: مهر

کلیدواژه: بارندگی بارش برف بارش باران سامانه بارشی بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی طرح ملی مسکن مالیات لایحه بودجه سال 99 کل کشور وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو وزارت راه و شهرسازی عباس کشاورز قیمت سکه بهار آزادی لایحه بودجه 99 محمد اسلامی صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور

ایسنا/سمنان رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بارندگی ۵۰.۳ میلیمتری در ایستگاه پرور در شهرستان مهدیشهر این استان خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این ایستگاه طی شبانه‌روز گذشته با ثبت بیش از ۵۰ میلی‌متر، بیشترین بارش را در سطح استان داشته است. همچنین در ایستگاه نگارمن ۳۸.۵ میلی‌متر، تاش با ۳۸ میلی‌متر و کالپوش و بادله‌کوه با ۳۷.۴ میلی‌متر رتبه‌های دوم، سوم و چهارم بارش در این استان را داشتند. 

وی با اشاره به ثبت بارش های مناسب طی شبانه روز گذشته، ادامه داد: بعد از ایستگاه های ذکر شده، ایستگاه رضوان با ۲۸.۵ میلی‌متر و ایستگاه شهر میامی با ۲۷.۵ میلی‌متر، بیشترین حجم بارندگی را در شبانه روز گذشته داشتند. 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان افزود: همچنین شهر مجن در شهرستان شاهرود با ۲۱.۵ میلی‌متر، شهر دیباج با ۲۱ میلی‌متر و جودانه و ملاده نیز هر کدام با حدودا ۳۲ میلی‌متر بارندگی در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. 

میرشجاع با اشاره به تداوم بارش‌ها در این استان تصریح کرد: خوشبختانه امروز نیز در اغلب نقاط این استان شاهد بارش‌های خوبی بودیم. 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از ادامه بارندگی‌های ناشی از این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: البته شدت بارندگی‌ها تا امروز چهارشنبه بوده و کم کم از شدت بارندگی‌ها کاسته می‌شود. 

 وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی در استان تاکید کرد: با توجه به تداوم بارش‌ها در بعدازظهر امروز و فردا از عموم شهروندان و دستگاه های خدمات‌رسان درخواست می‌شود به هشدارهای لازم توجه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت