Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آب‌های داخلی گرگان با اشاره به راه‌اندازی بانک ژن زنده گونه اقتصادی کپور و کلمه در قره‌سو، گفت: در حال حاضر ۵۰ جفت مولد و ۷۰۰ پیش مولد ماهیان کپور و کلمه در این مرکز نگهداری می‌شود.

عباس آقایی‌مقدم امروز شنبه ۳۰ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آب‌های داخلی گرگان یکی از ۱۱ مرکز و پژوهشگاه‌ موسسه فعال تحقیقات علوم شیلات کشور است و در زمینه آبزی‌پروری آب‌های داخلی و منابع آبی داخلی تالاب‌ها، خلیج و رودخانه‌ها فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳ پروژه ملی خاص و ترویجی اجرا کردیم، افزود: این پروژه‌ها در زمینه مباحث آبزی‌پروری، ارزیابی ذخایر و فعالیت ترویجی بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آب‌های داخلی گرگان خاطرنشان کرد: در زمینه تولید علم که یکی از وظایف ماست، ۳۲ مقاله علمی پژوهشی و ISI طی یک سال گذشته ارائه کردیم و ۲۰ مقاله در همایش‌های داخلی و بین‌المللی داشتیم.

آقایی‌مقدم تصریح کرد: سال گذشته بانک ژن زنده گونه اقتصادی کپور و کلمه دریای خزر با هدف نگهداری مولد کپور و کلمه، مولدسازی و رهاسازی این ماهیان در مرکز قره‌سو راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ هزار قطعه بچه ماهی کپور و کلمه، ۵۰ جفت مولد کپور و کلمه و ۷۰۰ پیش مولد این ماهیان در این مرکز نگهداری می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آب‌های داخلی گرگان تصریح کرد: یکی از وظایف ما پیدا کردن پتانسیل جدید برای آبزی‌پروری و همچنین معرفی گونه‌های جدید برای پرورش است. این کار به‌منظور اشتغال‌زایی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پرورش ماهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام تجریشی معاون فرهنگی مرکز ملی فضای مجازی امروز در پنجمین جلسه شورای فضای مجازی گلستان در گرگان با بیان اینکه کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی مجازی در حال تدوین نهایی است  افزود : محوریت فعالیت در استان ها باید کنشگری باشد .

استاندار نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت : برای زدن دشمن از همان جایی باید ورود کرد که دشمن برای ضربه زدن به ما آمده است .

مدیرکل صدا و سیمای گلستان هم در این جلسه تاکید کرد : موضوع شناخت رخدادهای جدید و آینده پژوهی در حوزه های مختلف در فضای مجازی باید جدی گرفته شود.

او افزود : استان گلستان با جمعیت حدود دو میلیون نفر جزء پنج یا شش استان کنش‌گر در سطح کشور بوده و بسیاری از اتفاقات رخ داده در استان در ابعاد ملی و فراملی بازتاب داده می شود.

شکری نیا با اشاره به شرایط حوزه تولید محتوا در استان افزود : متأسفانه توزیع محتوا در استان به خوبی انجام نمی شود و زیست مردم و رسانه ها در حوزه محتوا متفاوت است.

مدیرکل صدا و سیمای گلستان با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی کنش‌گر مورد نیاز انقلاب گفت: تاکنون این کار  به صورت کوتاه مدت و موقتی اجرایی شده است و لازم است به صورت مستمر به آن پرداخته شود.

شکری نیا ادامه داد: فعالیت مرکز ملی فضای مجازی تاکنون جامع نبوده و نیازمند ابعاد دیگری در حوزه شناخت جنگ ترکیبی ، نیروی انسانی و کنش‌گر سطح راهبردی است.

دبیر شورای فضای مجازی گلستان هم در این جلسه اعلام کرد : حدود هزار رسانه محلی در پلتفرم های مختلف استان گلستان فعال هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

دیگر خبرها

  • مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد