Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا و سیما، حسین خلیل شایان، کارشناس آب‌های سطحی دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب با اشاره به اینکه در ۵۲ ساله گذشته، امسال هشتمین سال پربارش است افزود: ارتفاع بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا امروز (۳۰ آذر ماه) به ۸۳.۶ میلی متر رسیده که این رقم، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت، ۴۴ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه از شش حوضه آبریز اصلی کشور، متوسط بارش در حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان، فلات مرکزی، مرزی و شرقی تا تاریخ ۳۰ آذر ماه بیشتر از متوسط بلندمدت بوده است، گفت: در این مدت، متوسط بارندگی در حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه کمتر از نرمال بوده است و از مجموعه ۱۰۴ ایستگاه مبنای باران سنجی تحت عملکرد وزارت نیرو، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی تا تاریخ ۳۰ آذر، مربوط به ایستگاه رامسر و صفارود استان مازندران و معادل ۶۴۲ میلی متر و کمترین آن مربوط به امور آب سیستان و معادل ۷.۳ میلی متر است.

بیشتر بخوانید: بارندگی‌ها به ۸۴ میلی‌متر رسید/پربارش‌ و کم‌بارش‌ترین استان‌ها کدامند؟

خلیل شایان با بیان اینکه در ۲۲ استان کشور، متوسط بارش‌ها بیشتر از دوره بلند مدت بوده است گفت: استان هرمزگان بیشترین افزایش میزان بارندگی نسبت به متوسط دراز مدت را داشته که معادل ۳۳۳ درصد بوده است.

او با اشاره به اینکه جبهه بارشی در یک هفته گذشته ۲۰ میلی متر متوسط بارندگی کشور را افزایش داده است، افزود: بیشترین تاثیر جبهه بارشی در افزایش میزان بارندگی در یک هفته گذشته مربوط به حوضه آبریزمند کاریان و خنج و معادل ۱۱۰ میلی متر در ۱۹ آذر به ۲۱۵ میلی متر در ۳۰ آذر رسیده است. میانگین بارندگی‌های استان تهران منتهی به ۳۰ آذر، ​معادل ۱۲۱ میلی متر است که نسبت به متوسط بلند مدت، ۷۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش سطح بارش میزان بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه امروز عصر آسمان قم نیمه ابری و ابری همراه با رگبار و رعد وبرق خواهد بود گفت: عصرامروز شاهد وزش باد شدید با سرعت ۶۵ کیلومتر برساعت واحتمالا همراه با گرد و خاک در برخی مناطق خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه حتمالا در جنوب استان شاهد بارش های بیشتری باشیم افزود: حداقل دمای امروز ۱۶ درجه سانتیگراد ثبت شده و احتمالا به ۳۰ درجه سانتیگراد برسد.

قاضی با بیان اینکه فردا صبح آسمان قم نیمه ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود گفت: عصر فردا نیز شاهد افزایش میزان سرعت باد و رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی افزود: پیش بینی میکنیم دمای هوا در قم فردا سه شنبه با کاهش ۱۰ درجه‌ای به حداکثر به ۲۰ درجه سانتیگراد برسد.

دیگر خبرها

  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • بیشترین بارش‌ها با ۴ میلیمتر در بروجن
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم