Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر اندکی احساس تکلیف و مسئولیت موجود باشد، هیچ گره‌ای بسته نمی‌ماند و رد خون هیچ انسان بی‌گناهی بر زمین سرد ارتفاعات شاه‌جهان نمی‌ماند تا دومینوی تلفات انسان‌های بی‌گناه که فقط برای کسب حداقل درآمد، خود را در چاه ویل می‌اندازند ادامه پیدا کند.

خبرگزاری فارس خراسان شمالی؛ معادن را سرمایه‌های گران‌سنگ یک اقلیم می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصتی که گیر هر سرزمینی نمی‌آید. معادن و داشته‌های ارزشمند آن یک نعمت بزرگ است. نعمتی که هم مستقیم و هم غیرمستقیم سرمایه‌ساز است. از یک طرف ارزش مواد استخراج شده و از طرف دیگر اشتغال که ایجاد می‌کند.

اما در خراسان شمالی صحبت از معدن و داشته‌های آن نه یک فرصت و غنیمت که یک تهدید است. تهدیدی که رد خون آن تا ابد بر تارک مدیران دخیل در این حوزه می‌ماند. در روزهای ابتدایی هجوم مردم زجر کشیده و نالان از اوضاع اقتصادی برای کسب درآمد ولو ناچیز به سراغ نهاد متولی امور معادن رفتیم.

رئیس سازمان صمت استان، ابتدا برای اثبات برادری خود؛ فیلمی از حضور میدانی در آلبُلاغ را پخش کرد. در دل به او آفرین گفتیم. آفرینی که در انتهای مصاحبه پس گرفتیم. اما در مقابل دوربین روشن و سئوالات ما برافرخته و پرخاش‌گر و مدتی بر روی صندلی داغ مسئولیت جابه‌جا می‌شد!

سئوالی که آن روزها ذهن ما را درگیر کرده بود، این بود؛ چگونه اطلاعات یک معدن با عیار بالای سنگ معدنی موجود در آن را افراد در خارج از استان می‌دانند، اما یک برگ کاغذ از آمار و ارقام آن در اداره معدن سازمان شما وجود ندارد.

سئوالی که با پیش‌فرض این مسئله پرسیدیم که دلالان و خریداران سنگ‌های استخراج شده، افرادی از استان‌های مرکزی هستند. دلالانی که با استعمار نیروی کار ثمره زحمت او را مفت از چنگش خارج می‌کرد. اما برگردیم به مواجهه فیروزه رئیس سازمان صمت استان با پرسش ما. پاسخی که تنها تغییر چهره و میمیک صورت بود. تغییراتی که با اعتراض، ناراحتی، تلخی و ... همراه بود. فیروزه از عدم مسئولیت سازمان متبوعش در آلبُلاغ گفت. پاسخی که تا امروز هم بدان اصرار دارد و پا فشاری می‌کند.

توجیهش این بود: معدن در منطقه استحفاظی سازمان حفاظت محیط زیست است. پس صمت سمتی در آن ندارد. شاید گذاره‌ای که رئیس کم‌تجربه صمت استان مطرح می‌کند، صحیح باشد. اما نکته‌ای که دادستان در نشست خبری بدان اشاره کرد، مخاطبش سازمان صمت هم بود‌. آن‌جایی که دادستان با صرحت لهجه همیشگی خود گفت: تمام نهادهای درگیر چه آن‌هایی که مسئول حفاظت هستند و چه آن‌هایی که مسئول صدور مجوز؛ با همه در چارچوب حقوق عامه برخورد می‌کنیم.

آن مصاحبه چون در ابتدای ماجرای آلبُلاغ بود و احدی گمان نمی‌کرد تا ماه‌ها و با کشته شدن شش نفر به یک تراژدی هولناک تبدیل شود به هر صورت گذشت. اما در حین دومینوی تلفات انسان‌های بی‌گناه که فقط برای کسب حداقل درآمد خود را در چاه ویل می‌اندازند، اگر اندکی احساس تکلیف و مسئولیت موجود باشد، هیچ گره‌ای بسته نمی‌ماند و رد خون هیچ انسان بی‌گناهی بر زمین سرد ارتفاعات شاه‌جهان نمی‌ماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انسان خراسان شمالی درآمد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۶۵۷ مورد تعرض به اراضی دولتی از ابتدای سال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی بیش از ۱۷۷ هکتار بوده است.

به گزارش مشرق، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • عاقبت به خیری استقلال و پرسپولیس با واگذاری به نهادهای اقتصادی؛آرزوهایی که دست‌یافتنی شدند
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد