Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه در سال گذشته 6 شهرستان استان در بحث شهرهای دوستدار كتاب گزارش خود را به دبیرخانه پایتختی كتاب ایران ارسال كردند، گفت: در سال جاری 21 شهرستان نامزدی خود را برای كسب این عنوان اعلام كردند.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 30 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این استان برای كسب عنوان پایتخت كتاب ایران گفت:‌ در سال 98 با تشكیل كارگروه‌های مختلف، 21 شهرستان استان فارس نامزدی خود را برای كسب عنوان پایتخت كتاب ایران اعلام كردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اینكه در سال گذشته تنها 6 شهرستان استان فارس در بحث شهرهای دوستدار كتاب گزارش خود را به دبیرخانه پایتختی كتاب ایران ارسال كردند، گفت:‌ در سال جاری اولین جایزه کتاب سال در طرح پایتختی کتاب قرار گرفت.
سهرابی با بیان اینكه اقدامات متعددی برای كسب عنوان پایتختی كتاب ایران در سطح استان و به‌منظور ترویج كتابخوانی انجام شده است، گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی میان اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و تمام دستگاه‌های فرهنگی شهر شیراز منعقد شده است.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در اولین گام با شهرداری و شورای شهر شیراز تفاهم‌نامه‌ای به‌مدت 2 سال منعقد كردیم كه در آن رویكرد برنامه‌های ترویجی شهروندمحور هستند به‌گونه‌ای توجه به بحث آسیب‌های اجتماعی و نقاط محروم شهر شیراز در اولویت این برنامه‌ها قرار گیرند.
وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دستگاه‌هایی نظیر اداره‌كل صنعت، معدن و تجارت برای راه‌اندازی شبكه دوستداران كتاب در حوزه‌های صنعتی، اتاق اصناف و غیره منعقد كردیم.
سهرابی، تشكیل شبكه آتش‌نشانان دوستدار كتاب، شبكه ورزشكاران دوستدار كتاب، راه‌اندازی نامه‌رسانان دوستدار كتاب و غیره در شیراز را با همكاری سازمان‌ها و نهادهای مربوطه از دیگر فعالیت‌های ترویج كتابخوانی در شیراز عنوان كرد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه راه‌اندازی دبیرخانه دائمی پایتختی كتاب جهت ساماندهی فعالیت‌های ترویجی از ابتدای سال جاری از جمله مواد تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز بوده است، گفت: همچنین برگزاری برنامه‌های بزرگداشت مفاخر فرهنگی شیراز از دیگر برنامه‌های امسال است.
وی از ساماندهی انجمن‌های ادبی شامل 37 انجمن در شیراز و 82 انجمن در سطح استان فارس را از دیگر اقدامات این اداره‌كل برای ترویج فرهنگ كتابخوانی دانست و گفت: اولین جایزه کتاب سال هم از طرح‌های ارزشمند و بااهمیتی است که در دبیرخانه‌ای بدین منظور با حضور اندیشمندان و اساتید مربوطه در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي پايتخت كتاب ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس اورژانس فارس گفت: ۵ نفر از اعضای یک خانواده که از کوه‌های اطراف شهر شیراز اقدام به جمع آوری قارچ و استفاده از آن کرده بودند، دچار مسمومیت شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: این افراد برای اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت علی اصغر  شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.
افراد مشکوک به مسمومیت با قارچ در شیراز می‌توانند به بیمارستان حضرت علی اصغر واقع در انتهای خیابان سمیه، روبروی هتل هما و در شهرستان‌ها به بیمارستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

همه قارچ‌ها خوراکی نبوده و بعضی سمی و بسیار خطرناک هستند و باید از چیدن، خریدن و خوردن قارچ‌های روئیده شده در طبیعت، کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی پرورش یافته در کارخانه‌های معتبر استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت هنرمند در گام دوم انقلاب
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس
  • معرفی برترین‌های هنر انقلاب اسلامی استان فارس