Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح برخورد با تردد کامیون‌ها خبر داد و گفت: جریمه ۹۰ هزار تومانی برای برخورد با تخلفات کامیون‌ها کافی نیست و باید این مبلغ توسط وزارت کشور اصلاح شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت عنوان کرد: در جلسه‌ای که در همین خصوص در استانداری با حضور استاندار تهران و کارگروه ویژه آلودگی هوای تهران برگزار شد، در خصوص آلودگی هوا و میزان تراکم ذرات معلق برای روز‌های شنبه و یکشنبه، مانند هفته گذشته که کامیون‌ها اجازه تردد و ورود به شهر را نداشتند تصمیماتی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مهماندار اضافه کرد: متاسفانه اولین کسانی که در معرض این آلودگی‌ها قرار دارند همکاران زحمتکش و پر تلاش بنده هستند، اگر همکارم ۱۵ دستگاه کامیون را کنار بکشند و با وی صحبت کرده از وی مدارک بگیرد و مورد اعمال قانون قرار دهد، ببینید چه آلودگی را استشمام کرده و چه آسیبی به وی از نظر سلامتی خواهد رسید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همکارانم در ۵۲ نقطه از رینگ اطراف شهر تهران که کامیون‌ها از آن به داخل شهر تردد داشتند مستقر شدند و در هفته گذشته ۳ هزار و ۵۱۰ دستگاه کامیون که از منافذ مختلفی توانسته بودند وارد شهر بشوند مورد اعمال قانون و جریمه قرار گرفتند و آن‌ها را برگرداندیم که به صورت میانگین هر شب ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این کامیون‌ها را برگردانده و اجازه ورود آن‌ها را به شهر نداده ایم.

وی بیان داشت: در هفته‌ای که گذشت ما این طرح را داشتیم و تردد‌های کامیون‌ها را کنترل کردیم که آلودگی هوا به حداقل ممکن رسید، چون شهر تهران یک کلان شهر و دارای منافذ بسیار در خصوص تردد این کامیون‌ها است برخی از این رانندگان از فرصت سوء استفاده کرده و از این طریق وارد شهر می‌شدند که با مشاهده هر یک از آنان توسط همکارانم، آن‌ها نیز مورد اعمال قانون و جریمه قرار می‌گرفتند و بازگردانده می‌شدند.

وی گفت: این مقدار جریمه، کار ساز نیست، چرا که برخی پیمانکاران با توجه به اینکه مشغول ساخت و ساز هستند و یک شب تاخیر در ساخت و ساز به آن‌ها ضرر بسیار می‌رساند، از این روی شخصا جریمه رانندگان و کامیون‌هایی که برای آن‌ها کار می‌کنند و مصالح می‌آورند را بر عهده می‌گیرند و آن را پرداخت می‌کنند.

مهماندار ادامه داد: جدول جرایم راهنمایی و رانندگی در هیئت وزیران در حال بازنگری است و افزایش جریمه این دست تخلفات نیز در دستور کار قرار دارد و دوباره اشاره می‌کنم که مبلغ ۹۰ هزار تومانی که برای ورود به شهر در نظر گرفته شده اصلا پاسخگوی عدم ورود این کامیون‌ها به شهر نیست و باید این قانون و جدول جریمه‌ها بازنگری شود.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود که اصلاح این قانون در وزارت کشور صورت پذیرد نه در هیئت دولت، چرا که از مراحل و طولانی شدن بررسی آن پرهیز شود و جدول جرایم در اختیار وزارت کشور قرار داده شود تا بتوان آن را زود‌تر بررسی و به نتیجه رسانید.

مهماندار از پیشنهاد دوم راهور نیز گفت: پیشنهاد ما این است که دو نوع جریمه برای برخورد با خودرو‌ها و کامیون‌های دارای آلودگی وضع شود که به صورت شرایط عادی و شرایط اضطرار مطرح شود به این صورت که در شرایط عادی که ورود کامیون‌ها از ۶ صبح تا ۱۰ شب در شهر ممنوع است اگر کامیونی مرتکب تخلف شد با یک مبلغ جریمه شود و یک برخورد صورت پذیرد و در شرایط اضطرار که آلودگی هوا زیاد است و طرح ورود ممنوع کامیون‌ها به شهر به صورت کلی انجام می‌گیرد سخت گیری بیشتر و اعمال قانون بیشتری برای کامیون‌ها در نظر گرفته شود و، چون سلامتی شهروندان در خطر است دولت هم این پیشنهاد را بهتر خواهد پذیرفت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برابر قانون هوای پاک باید نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت اقدامات باشد و می‌توان با تعویض به موقع فیلتر هوای ناوگان اتوبوسرانی به کاهش آلودگی هوای تهران کمک کرد که هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران فرسوده هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار مهماندار پلیس جریمه ناوگان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۲۰۳ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه

در حالی که غزه پیش از وقوع جنگ، روزانه تا یک هزار کامیون را برای تامین نیاز‌های خود از گذرگاه رفح پذیرا بود، جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی که با محاصره کامل این باریکه همراه بوده است مانعی بزرگ در روند تامین نیاز‌های اولیه فلسطینیان محسوب می‌شود. 

به گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در واکنش به فشار‌های بین المللی برای رفع محاصره غزه و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه اعلام کرد: ما امروز به ۲۰۳ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه اجازه دادیم از گذرگاه مرزی کریم ابوسالم وارد غزه شوند. 

این رژیم در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: همچنین امروز ۲۵ کامیون بشردوستانه از مسیر اردن وارد شد و ۱۵۹ بسته یک تنی بر فراز شمال غزه رهاسازی شد. همچنین طی هماهنگی‌های صورت گرفته ۲۲ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه ارسال شد. 

ادعای مقامات صهیونیست برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تنها یک روز پس از آن اعلام می‌شود که تل آویو تهدید کرد دیگر به سازمان آنروا اجازه نخواهد داد کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه ارسال کند. 

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل آنروا را ستون فقرات کمک رسانی‌ها به غزه دانسته و تاکید دارد که هیچ گروه بشردوستانه دیگری نمی‌تواند جایگزین آنروا شود. 

آنروا دارای بیش از ۳۰ هزار کارمند است که علاوه بر کمک رسانی‌ها به فلسطینیان در غزه، به فلسطینیان در کرانه باختری و کشور‌های اردن، سوریه و لبنان نیز کمک رسانی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خواب آلودگی راننده از اصفهان به سمت دامغان علت تصادف خونین بود
  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد + جزئیات | زمان اجرای جریمه های جدید
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • پزشک متخلف در اهواز جریمه شد
  • جریمه پزشک متخلف در اهواز
  • کامیون حامل ۲۵ تن شکر قاچاق در لرستان متوقف شد
  • ورود ۲۰۳ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه