Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران از برپایی نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس زارع عصر امروز در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران اظهار کرد: با وجود زیرساخت‌های مناسب در فضای مجازی تاکنون برنامه‌ریزی خاصی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 30 میلیون نفر در کشور از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به علاقه‌مندی زیاد در کشور در تولید محتوا در این بخش ورود مناسبی نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: 65 درصد مردان، 35 درصد بانوان، 6 درصد نوجوانان و 6 درصد از میانسالان از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند که تنها از 30 هزار بازی رایانه‌‌ای موجود چهار بازی تولید شده مربوط به کشور ما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه تقریبا 86 درصد بازی‌های ما بازی‌های خارجی هستند، اظهار کرد: ترویج خشونت، ترویج زندگی و سبک غربی، ترویج شعائر دینی و بی‌هویتی از آسیب‌های بازی رایانه‌ای است.

مدیر ل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه بسیاری از بازی‌های که به راحتی در کشور ما در دسترس قرار دارد، در کشورها تولید کننده و یا دیگر کشورها ممنوعیت استفاده دارد، ادامه داد: این بازی‌ها سبک زندگی ما را هدف گرفته است.

وی اضافه کرد: در بحث دسترسی به بازی‌ها و اثرات مخرب آن نیاز به بازنگری جدی داریم، در راستای آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای برنامه‌ داریم که برای نخستین بار در دو نقطه از استان مازندران نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را برگزار کنیم و واقعیت‌ها و مشکلات این بازی‌‌ها را به خوبی تبیین و به اطلاع مردم برسانیم.

در ادامه سید محمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این جلسه با اعلام اینکه 10 هزار نفر عضو جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور هستند، اظهار کرد: ترکیب خوبی در این شورا پیش‌بینی شده است.

وی با اعلام اینکه ریزش‌های هم در این بخش به خوبی لمس می‌شود، ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند منشاء تحولات مثبت در سطح استان‌های کشور باشد.

موالی‌زاده گفت: این شورا به صورت مویرگی در اقصی نقاط کشور امتداد پیدا کرده و ترکیب خوبی هم در این شورا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/86004/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: ارشاد زارع مازندران مدیرکل فرهنگ ارشاد برپایی نمایشگاه بازی های رایانه ای جلسه شورای فرهنگ عمومی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، فردا هفت اردیبهشت ماه، هفت میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برپا می‌شود.

بر این اساس مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و مدیرکل تأمین اجتماعی استان در میز خدمت حضور خواهند داشت.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال آذربایجان‌غربی، شهردار منطقه 2 ارومیه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و نیز مسئول بسیج کارگران پاسخگوی سوالات و مسائل و مشکلات مردمی خواهند بود.

خطیب نماز جمعه فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم