Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: باید بسترهای امن برای ایجاد تسهیل در امور مردم فراهم شود و هم اکنون خدمات الکترونیکی خوبی توسط دستگاه قضایی در حال ارائه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی در گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور در مجتمع قضایی ولایت مشهد اظهار کرد: باید بسترهای امن برای ایجاد تسهیل در امور مردم فراهم شود و هم اکنون خدمات الکترونیکی خوبی توسط دستگاه قضایی در حال ارائه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سند تحول ارائه شده توسط ریاست محترم قوه قضائیه افزود: این سند با نگاهی همه جانبه به مسائل قضایی می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی در این حوزه را رفع کرده و به مثابه نقشه راه مدیران با هدف ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات قضایی و حقوقی به مردم بزرگوار، مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه ویژه به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و دانش روز در زمینه ارائه خدمات در دستگاه قضایی را یکی از مهم‌ترین راهبردهای قوه قضائیه دانست و افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در صورتی‌که بتوانند منافع مردم، دستگاه قضایی و منافع توسعه‌ای را تأمین کنند می‌توانند به ایفای نقش مؤثر بپردازند.

صادقی خاطرنشان کرد: در دوران تحول قضایی باید به دنبال اقداماتی بود که موجب تسریع و تسهیل ارائه خدمت به مردم شود و در این زمینه نیازمند نوآوری و پویایی هرچه بیشتر هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: متأسفانه برخی از مدیران ما به خدمت اخلاق‌مدارانه، مسؤولانه و متواضعانه به مردم عادت نکرده‌اند و مردم هم با بزرگواری این رفتارها را تحمل کرده‌اند، هرچند حق مردم مطالبه‌گری و وظیفه مسؤولان پاسخگویی است.

وی با اشاره به خدمات خوبی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می کنند گفت: مسؤولان این دفاتر باید امانتداری، صداقت و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار داده و صرفه و صلاح مردم، جامعه و قوه قضائیه را در نظر داشته باشند تا ضمن کسب رضایت عمومی حمایت مسؤولان را نیز به‌صورت مستمر جلب کنند.

صادقی گفت: متأسفانه باید اذعان کنیم که در حال حاضر قوه مقننه در تدوین قوانین خوب عمل نکرده و دلیل آن هم این است که هر ماده و تبصره قانونی که تصویب می‌شود یک پیوست جرم‌انگارانه نیز دارد و این به نوعی به معنی نادیده گرفتن نظامات سنتی اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: واگذاری تمام مسؤولیت‌های فردی و اجتماعی به قوه قضائیه رویه نادرستی است که باید اصلاح شود و برهمین اساس باید به‌دنبال تقویت سنت‌ها، باورها و ارزش‌های موجود در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشیم.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند

وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بابیان اینکه کاهش اولیه ۱۲ درصدی گردشگری در شروع تعطیلات و ماه رمضان نشان داد که بخش زیادی از مردم ترجیح می‌دهند سفر نروند، روزه بگیرند و در محل زندگی بمانند. این موضوع به معنای این نیست کسانی که به سفر رفتند چیزی کمتر دارند اما بخشی از جامعه تشخیص داد که اکنون زمان روزه گرفتن است.

وی افزود: وقتی به انتهای ماه رمضان رسیدیم، مردم جبران کردند و حال خوب خود را در گردشگری نشان دادند. این افزایش ۵.۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته که سال موفقی هم در انجام سفرهای نوروزی بود، نشان می‌دهد حال مردم مقداری خوب هست که به سفر می‌روند.

وی افزود: اجازه بدهید من حرفی بزنم که ممکن است برخی رسانه‌ها تعبیر نادرستی از آن داشته باشند اما باید شجاعت به خرج داد و آن حرف‌ها را زد. یک‌زمانی آقای مسعود کیمیایی به من گفت وقتی فردی گریه می‌کند یعنی هنوز خیلی چیزها دارد که می‌تواند گریه کند. وقتی مردم باوجود همه مشکلاتی که دارند و من هم آن را تأیید می‌کنم به سفر می‌روند یعنی یک حال خوبی در مردم وجود دارد. یک حداقل امکانی برای آنان فراهم است که به سفر می‌روند.

ضرغامی تأکید کرد: بعضی از دستگاه مانند مرکز پژوهش‌های مجلس بر اساس آمار و اطلاعات نادرست گزارشی منتشر کردند که سفر از سبد خانوار حذف‌شده است. حتماً این نادرست است و این چیزی است که دشمن می‌خواهد. اگر شما آمار امسال را بررسی کنید آمار سفر گردشگران خارجی نیز افزایش پیداکرده است.

وی گفت: البته موضوع ایران هراسی بسیار شدید است. یعنی بعد از اتفاقاتی که در منطقه افتاد خیلی از کشورها به گردشگران هشدار می‌دهند به ایران نروید. ما در این زمینه هم در حال پیگیری و برخورد هستیم. ولی آخرین آمار ما حاکی از رشد قابل‌توجهی است و این نشان می‌دهد که دولت در انجام وظایف خود موفق نشان داده است.

ضرغامی  گفت: ۲۷ دستگاه تلاش می‌کنند بنزین یارانه‌ای و امکانات اقامتی فراهم شود. وزارت راه در فراهم آوردن امکانات جاده‌ای با همه مشکلاتی که دارد زحمت‌کشیده و آن را فراهم کرده اورژانس و دستگاه‌های مختلف تلاش کردند. اقامت ۶۳ میلیون نفر در هتل و اقامتگاه رسمی رقم خیلی بالایی است.

خدمات موزه‌های ما کمتر از لوور نیست

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص خدمات ضعیف در موزه‌های کشور در قیاس با موزه‌های بزرگ دنیا هم گفت: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سؤال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داری که اطلاعات خیلی خوبی در موزه‌ها به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

ضرغامی وزارتخانه تحت مدیریتش را درزمینهٔ حجاب و عفاف نیز دستگاه برتر در حوزه عفاف و حجاب معرفی کرد.

منبع: قدس آنلاین آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین