Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی دهقان روز شنبه در شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی روند تسهیل در توسعه شهرستان رفسنجان افزود:  چنانچه هر کشاورز بهره بردار یک متر مکعب آب صرفه جویی کند می تواند برای راه اندازی گلخانه تسهیلات ارزان قیمت دریافت کند.

وی ادامه داد: این وام بدون سود خواهد بود تا با ایجاد ۱۵ هزار هکتار گلخانه در استان کرمان حداقل ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال جاری که ۳۵ درصد یک سال نرمال تولید پسته رفسنجان بود حدود ۴ هزار میلیارد تومان فروش پسته داشتیم که اگر برای شهرستان ۲ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل شده باشد یکهزار میلیارد تومان آماده سرمایه‌ گذاری است، مردم باید به صنعت اعتماد کنند و سرمایه ‌های خود را به این بخش وارد کنند.

دهقان با اشاره به اینکه شرکت های خرد می توانند وارد بورس شوند بیان کرد: حتی پروژه‌ها را می ‌شود وارد بورس کرد پیشنهاد می‌ کنم سرمایه ‌گذاری ‌های که شده وارد بورس شود تا منابع سرگردان داخل شهر و استان را به سمت صنعت بیاوریم چون با این سرمایه‌ ها کار صنعتی توسعه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: در ۱۰ سال گذشته بورس هم از سکه، هم طلا و هم زمین بازدهی بیشتری داشته کسی که ارز می ‌خرد تولید را راکد می ‌کند اما در بورس کمک به صنعت و اشتغالزایی است و پول دست اهل فن می‌ افتد.

دهقان افزود:  ۸۰ درصد اراضی کشاورزی استان کرمان فاقد سند هستند که این مهم باید بررسی و برای اراضی سند صادر شود تا کشاورزان از مزایای ان از جمله دریافت تسهیلات بهره مند شوند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۸۳۳ استاندارد بین المللی در مورد موضوعات مختلفی از جمله کشاورزی، صنایع نوآورانه، آب و فاضلاب، سلامت و غیره وجود دارد که این استاندارد ها برای استفاده نوشته شده اند.

ناهید سربازپور افزود:  امسال در مورد آفت زدگی محصول پسته اشکالاتی وجود داشت هرچند اگر به استاندارد کُدِکس، که از سال ۱۹۸۱ در مورد پسته نوشته شده است و درصد استاندارد آفت زدگی پسته در  آن ۴ است توجه شود مشکلی به وجود نخواهد آمد اما آفت زدگی پسته امسال افزایش داشت و این افزایش امکان به خطر انداختن سلامت افراد را دارد که لازم است تحقیقاتی در این باره انجام شود.

سربازپور افزود: در مورد نهاده های کشاورزی هم که تولید آن موجب اشتغالزایی می شود کاری مفید است اما  مصرف نادرست آن و کیفیت پایین این نهاده ها، باقیمانده سموم در محصول را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: سال ۹۳ صادرات پسته بدون در نظر گرفتن باقیمانده سموم در پسته انجام شد اما در آینده دغدغه کشورهایی که این محصول را از ایران خریداری می کنند باقیمانده سموم در پسته خواهد بود که لازم است در این راستا آزمایشگاه کنترل کیفی در رفسنجان که ۷۰ درصد آن اجرایی شده، با کمک ۳ دستگاه جهاد کشاورزی، پژوهشکده پسته کشور و دانشگاه ولیعصر رفسنجان تکمیل شود و بودجه یک میلیارد تومانی را اختصاص دهند.

سرباز پور گفت: سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است که سازمان استاندارد ملی پسته و خرما در استان کرمان به مرکزیت رفسنجان راه اندازی شود که اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان نیاز است که اگر این سازمان راه اندازی شود سموم باقیمانده محصولات اندازه گیری می شود.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای ایرنا اشتغال زایی رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای ایرنا اشتغال زایی رفسنجان کشت گلخانه ای ایرنا اشتغال زایی رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رفسنجان در خصوص کشف جسد یک دانشجوی رشته دندانپزشکی در این شهرستان گفت: «اظهارنظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد.»   علیرضا محمدی اظهار داشت: در پی گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی جهت پیدا شدن این فرد صادر شد.   وی ادامه داد: سرانجام صبح امروز سوم اردیبهشت کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش احدی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.   دادستان رفسنجان بیان کرد: به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام وتحقیقات جهت پیدا شدن فرد گمشده آغاز شد که نهایتا با استفاده از هلی شات جسد فرد در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا می‌شود.   وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر می‌شوند و تحقیقات اولیه آغاز می‌شود.   محمدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیات تکمیلی ازسوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و گارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما درحال حاضر ۲ مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • مصدومیت شدید یک جوان بر اثر صاعقه در کرمان
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد