Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد باقر نوبخت در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان که شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم در سراسر کشور از اینکه سیلاب باعث ناراحتی مردم خوزستان که مرزبانان کشور هستند شده است، بسیار متاسف هستند.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مختلف بخش بزرگی از مناطق که دچار آبگرفتگی بوده است تخلیه شده و مابقی نیز به سرعت رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در خوزستان از سیل دچار آسیب شدند و وسایل زندگی آنها به زیر آب رفت و دولت برای جبران این خسارت به هر خانوار مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض برای تامین لوازم منزل و تعمیرات جزئی در نظر گرفته است و ۲۵ میلیارد تومان به صورت نقد به استان پرداخت کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌های ذیربط از فردا به سرعت خانواده‌ها را شناسایی کرده و پرداخت‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: بر اثر این آبگرفتی کم سابقه مشکلاتی برای معابر عمومی و خیابانها به وجود آمد که دولت متعهد است نسبت به پرداخت خسارات وارد شده به زیرساخت ها کمک کند.

نوبخت در خصوص اینکه چه باید بکنیم که اتفاقات تکراری حوادث تکراری ایجاد نکنند، توضیح داد: باید برای تکمیل طرح شبکه فاضلاب استان اقدام شود و این یک مطالبه ملی است که آنچه زمینه‌ آسیب به مردم خوزستان می شود، باید رفع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مصوبه فروردین ۹۶ برای خوزستان یاد آور شد: طی این مصوبه  از ۱۶۰۰ کیلومتر شبکه برق  با مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان که قرارداد آن بسته شده بود ۸۶۲ کیلومتر آن با مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است، همچنین از ۱۴۰۰ کیلومتر آب و فاضلاب ۴۲۲ کیلومتر آن اجرایی شده و در مبحث ریزگردها نیز ۸۰ هزار هکتار کنترل، ۳۰ هزار هکتار زیر کشت، ۳۰ هزار هکتار کاشت بوته و ۱۲ هزار هکتار مرطوب سازی شده است و ۳۴۰ میلیارد تومان هم برای این کار پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مصوبه سال ۹۶ یک قرارداد سه ساله بود و امسال به پایان می‌رسد، ما می‌خواهیم در جلسه فردا با هیأت دولت مدت زمان این قرارداد را تمدید کنیم تا استان از ظرفیت قانونی برای تکمیل طرح های خود استفاده کند؛ همچنین نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شده است که او از مقام معظم رهبری اجازه داشته باشد تا ۱۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی به صورت وام یا بلاعوض دریافت کند که رقم فاینانس های خارجی که در مصوبه فروردین ۹۶ اکنون به علت تحریم ها امکان پذیر نیست، جبران شود.

نوبخت ادامه داد: مقرر شد آنچه که مربوط به خزانه است برای انجام همه طرح ها که راجع به آنها صحبت شد در سال ۹۸ تا پایان دیماه تخصیص داده شود تا طرح‌های مربوط به آب و فاضلاب به اتمام برسد. همان طور که در سال های ۹۷ و ۹۶ نیز ۱۰۰ درصد آنچه که باید از خزانه پرداخت می کردیم، پرداخت شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مشکل خوزستان تنها شبکه آب و فاضلاب شهری نیست، عنوان کرد: شبکه آب و فاضلاب توان دفع این حجم از نزولات جوی را ندارد و نیاز به طرح جمع آوری آب های سطحی دارد از شهردار اهواز و سایر شهرهای خوزستان می خواهیم مطالعات خود را به انجام برسانند تا در کنار طرح‌های اصلاح شبکه های فرسوده آب و فاضلاب، برای جمع آوری آب های سطحی نیز اقدام کنیم؛ دولت آمادگی دارد به آنها نیز کمک کند تا تا مردم این سرزمین ایمن بمانند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمد باقر نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار دوشنبه در نشست شورای اداری سبزوار گفت: این طرح‌ها در بخش های مختلف اقتصادی، آب و فاضلاب، راهها، برق، بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی است که برخی از آنها با توجه و اعتبارات دولت سیزدهم در مرحله تکمیل نهایی قرار گرفته است.   حسین ابراهیمی کُردیانی افزود: در سفر قبلی هیات دولت به خراسان رضوی اعتباراتی برای برخی طرح های زیرساختی سبزوار لحاظ شد که اقدام‌های شاخصی در این حوزه‌ها صورت گرفت و برای مثال ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شرب سبزوار از محل مصوبه‌های سفر استانی رییس‌جمهور پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد.   وی گفت: همچنین تصفیه‌خانه دوم سبزوار در «توحیدشهر» با پیشرفته‌ترین روش‌های تصفیه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و اکنون در مرحله تامین تجهیزات قرار دارد.   فرماندار ویژه سبزوار افزود: عملیات تکمیل طرح سالن اجتماعات (آمفی تئاتر) هزار نفری دانشگاه حکیم سبزواری نیز با تامین اعتبار از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور در حال اجراست.   ابراهیمی گفت: برای طرح راه آهن شهرستان نیز از طریق ماده ۵۶ سه هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است که با تامین بقیه اعتبار از محل سفر هیات دولت تلاش می‌شود این طرح زیرساختی در دولت سیزدهم تکمیل شود.   او افزود: در حوزه راه‌های ارتباطی عملیات اجرایی دوبانده شدن مسیر سبزوار - اسفراین به طول بیش از ۲۰ کیلومتر در مرحله نخست در مراحل پایانی قرار گرفته و عملیات روکش آسفالت در بخش هایی از مسیرهای ارتباطی به ویژه در جاده سبزوار در محور ملی تهران - مشهد انجام شده است.   فرماندار ویژه سبزوار گفت: البته یکی از نیازهای اساسی در این حوزه، راههای روستایی به ویژه در بخش محروم «روداب» است که تعهد ۱۰۰ میلیارد ریالی برای روکش بخشی از مسیر سبزوار - روداب دریافت شد.   ابراهیمی افزود: در حوزه تامین زیرساخت ها نیز ایجاد پست‌های فوق توزیع شهرک صنعتی شماره ۲، بخش روداب، توحیدشهر و منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مورد نیاز است که بخشی از آن در مرحله اجرا قرار دارد.

دیگر خبرها

  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • ادعای کارشناس تلویزیون محل جدید تامین کسری بودجه توسط دولت! | فیلم
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • (ویدئو) تامین کسری بودجه دولت با برداشت ۲۰۰ هزار میلیاردی از بورس
  • اعطای بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی