Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@18:23:35 GMT

افزایش نرخ حمل و نقل نفت از آمریکا به اروپا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۲۲۵۱

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سه کارگزار کشتیرانی اعلام کردند که هزینه نفتکش‌های افرامکس عازم از سواحل جنوب آمریکا در هفته گذشته به رقمی بی‌سابقه رسید.

این مسئله نشان‌دهنده تقاضای بالای نفت نوع شیرین (کم گوگرد) در اروپا و منطقه مدیترانه است.

طبق داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون و گفته یک کارگزار، دو شرکت ایکون نروژ و یونیپکچین، پیش از این دو نفتکش اورست اسپیریت و نورداورکید را با هزینه ۲۴۵ نرخ مقیاس جهانی کرایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو نفتکش یادشده، عازم اروپا بودند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه گفت: حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر فرآورده فراتر رفت.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه، جواد بلندی بیان کرد: همسو با افزایش ۱۱درصدی مصرف، توزیع پایدار سوخت و عبور موفق از بحران‌ها و شرایط سخت سوخت‌رسانی در اوج روزهای مسافرت و سرمای طاقت‌فرسای زمستان، این مقدار فرآورده نفتی با ۵۸ هزار و ۳۶۰ سرویس نفتکش از انبار نفت منطقه به حوزه عملیاتی تربت‌حیدریه، مناطق خراسان جنوبی و زاهدان ارسال شد.

وی افزود: حدود ۳۷۲ میلیون لیتر از این مقدار فرآورده از مبادی جنوب کشور با بهره‌گیری از ظرفیت نفتکش‌های ناوگان حمل‌ونقل منطقه منتقل و بقیه نیز با خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی دریافت شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه با بیان اینکه ۲۵۵ میلیون لیتر بنزین مصرفی منطقه به‌وسیله نفتکش از انبارهای نفت بندرعباس و رفسنجان تأمین شد، گفت: منطقه تربت‌حیدریه با ظرفیت بیش از ۲۳۵ میلیون لیتر و توان حمل ۳۱۸ دستگاه نفتکش، یکی از مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که جزو هشت منطقه فعال صادراتی کشور نیز به‌ شمار می‌رود.

منطقه تربت‌حیدریه ۶۵ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۳۳ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی دارد که در محور مواصلاتی جنوب به شمال شرق کشور میزبان حجم عظیمی از زائران علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) است.

دیگر خبرها

  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • چرا پرسپولیس گران‌تر از استقلال فروخته شد؟
  • قیمت سهام استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • پرسپولیس: 3200 میلیارد، استقلال: 2793 میلیارد!
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • قاچاقچی با سوخت قاچاق به مقصد نرسید