Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: دوربین‌های مداربسته خیابانی در شهر بتمن در جنوب شرقی ترکیه از لحظه‌ای فیلم گرفتند که یک مادر جوان بچه‌اش را در خیابان رها کرد. در این فیلم که توسط نیروهای پلیس Police این شهر پیدا و بررسی شده است مشخص است، مادر این دختر بچه پیدا شده در کنار خیابان منتظر می‌ماند تا دیگر افرادی که در ساحل این شهر در خیابان حضور دارند از آنجا دور شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این زن جوان پس از رد شدن عابران پیاده از آنجا، بچه را در کنار خیابان رها می‌کند و دیگر به پشت خود هم نگاه نمی‌کند. بر اساس گزارش نیروهای پلیس، نیروهای پلیس این شهر در تمام سطح شهر به دنبال این مادر جوان می‌گردند و نیروهای فضای مجازی اداره پلیس این شهر در تلاش هستند تا با تشخیص چهره، مادر بچه را پیدا کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه پلیس مادر بچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان

سمیرا رحمانی مدیر برق شهرستان سراوان   بیان کرد: عمده دلیل خاموشی‌های سطح شهر سرقت‌های متعدد کابل‌های برق است، در طی سال گذشته در شهرستان سراوان بیش از ۸۰ کیلومتر سیم سرقت شده است.
 
وی افزود: اداره برق در جلسات متعدد به دستگاه‌های متولی اعلام کرده است که ضایعاتی‌های سطح شهر کنترل شوند تا از حجم سرقت‌ها کاسته شود، ما برای پیشگیری از این سرقت‌ها برنامه تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار در سال جدید و استفاده از اسپیسرهای بین فازی را در دست اقدام داریم، که کار اجرایی ما از نبوت جنوبی آغاز شده است، از شهروندان عزیز استدعا داریم در صورت مشاهده افراد مشکوک در اطراف شبکه سیمی و تجهیزات اداره برق با سامانه ۱۲۱ یا ۱۱۰ تماس حاصل فرمایند.
 
مدیر اداره برق سراوان ادامه داد: در سال گذشته حدود ۸۰ کیلومتر شبکه سیمی برق تبدیل به کابل خودنگهدار شده است، هم‌زمان با پروژه تبدیل سیم به کابل خودنگهدار که در سال ۱۴۰۲ بالای ۳۵۰ پایه در سطح شهر اصلاح شده است، شهروندان در صورت مشاهده تیرهای فرسوده به سامانه ۱۲۱ اطلاع و یا به دفتر بهره‌برداری اداره برق مراجعه کنند.
 
رحمانی اضافه کرد: عمده دلیل افت ولتاژ‌های سطح شهرستان سرقت است، در سال ۱۴۰۲ برای جلوگیری از افت ولتاژ بالای ۶۰ ترانس در سطح شهر سراوان و حومه اصلاح و نصب شده و طرح تبدیل سیم به کابل به طول ۵۰ کیلومتر در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ این حج به ۱۰۰ کیلومتر برسد، همچنین مناطقی که افت ولتاژ دارند پس از بررسی اگر نیاز به نصب ترانس باشد این اقدام صورت می‌گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: همه معابر سطح شهر سراوان که با خاموشی مواجه‌اند در برنامه اصلاح اداره برق شهرستان هستند، تیم تعمیراتی این اداره در ماه رمضان بعد از نماز تراویح تا سحر اقدام به رفع خاموشی‌های شهر می‌کردند، حجم زیادی از روشنایی معابر در خیابان مکران مسکنِ‌مهر، شهرک لبسنگی، شهرک سبحان روبروی بیمارستان ایرانمهر، پشت مدرسه نوآوران، خیابان حافظ، خیابان سجاد، خیابان آزادی، خیابان امام خمینی از کوچه کلانتری قدیم تا مسجد جامع مدنی بخشان (علت خاموشی این مکان سرقت کابل نول و سوختن لامپ‌ها بوده است) و بلوار خلیج فارس تا تقاطع شهید بهشتی اصلاح صورت گرفته است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: بلوار بهداشت با توجه به اینکه تازه تأسیس است باید شهرداری اقدام به نصب پایه روشنایی آنجا کند، اما در بحث کوچه‌ها با توجه به اینکه تیرکوبی آنها انجام و هماهنگ شده تا پیمانکار به زودی کل کوچه‌ها را تجهیزات روشنایی نصب کند، بلوارهای تازه تأسیس فاقد پایه روشنایی سراوان بلوار بهداشت، بلوار خلفای راشدین، بلوار شستون و... هستند، خیابان حمزه بالاخص بعد از میدان عبداللهی که با خاموشی مواجه شده دلیل خاموشی آن سرقت کابل عنوان شده که این مورد هم جزو برنامه‌ریزی ما جهت اصلاح روشنایی آن است.
 
رحمانی گفت: روستاهایی که فاقد تیرگذاری هستند اگر مشکل اراضی نداشته باشند از محل برنامه توسعه روستایی برحسب اعتباراتی که تعلق می‌گیرد و هم از اعتبارات داخلی خود مشکلشان رفع خواهد شد، آخرین بار طرح تیر گذاری در سال ۹۶ در روستاهای هوشک و مناطق بالادست دزک تا زیارت اجرایی شده زیرا یک سری اعتبارات هم از طریق شرکت توزیع و هم از بنیاد مسکن و هم از استانداری اختصاص یافت اما برای قسمت‌های باقیمانده باید تصمیم گیری شود و اداره برق آمادگی لازم را دارد.
 
وی بیان کرد: در روستای کوهک تیرگذاری کاملاً انجام شده و ترانس‌ها برق‌دار شده‌اند برخی نقاط این روستا که تیرگذاری نشده‌اند مثل محله نوک‌جو و وکیلی‌ها(حمّل‌آباد) مشکل اراضی داشتند و منطقه وکیلی‌ها با حجم زیادی از شبکه متأسفانه جزو اراضی ملی محسوب می شوند و تا زمانی که تعیین تکلیف اراضی نشود نمی‌توانیم اقدام به برق‌‌رسانی این مناطق بکنیم، همچنین در این روستا ۲ دستگاه پست ترانس، ۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۸۰ متر فشار متوسط جهت برق‌‌رسانی و داشتن برق پایدار در منطقه نوک‌جوی کوهک تا پایان سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، ۳۴۰ متر شبکه فشار ضعیف جهت داشتن برق پایه‌دار برای ۳۰ خانوار در دست اقدام است.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: منازل پشت نمایندگی سایپا اراضی واگذاری بنیاد مسکن است که باید اعتباری در این خصوص اختصاص یابد و صرفاً بر عهده اداره برق نیست و باید یک تصمیم گیری در این خصوص شود که این مورد در جلسات متعدد فرمانداری نیز مطرح شده است، اما در قسمت بافت قدیم بر عهده ماست و ما از محل توسعه روستایی کار می‌کنیم.
 
رحمانی افزود: در خصوص روشنایی معابر روستایی تاکنون هیچ‌گونه اعتباری به اداره برق تعلق نگرفته و روشنایی معابر روستاها بر عهده دهیاری روستاهاست، فقط زمان احداث شبکه در حالت اولیه روشنایی برعهده اداره برق و نگهداری و تعمیرات و... برعهده دهیاری است، همچنین طبق قانون روشنایی مربوط به بزرگراه‌ها مربوط به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
 
وی تصریح کرد: در خصوص قرار‌گرفتن تیرهای برق جهادآباد در وسط خیابان شهید شوشتری، طبق قانون اگر چنانچه بازگشایی معبر منجر به قرار گرفتن پایه‌ها در وسط خیابان شود باید همان ارگان‌ که جدول‌گذاری یا طرح عقب‌نشینی و... را اجرایی کرده نسبت به جابجایی پایه‌ها اقدام کند.
 
مدیر اداره برق سراوان خاطرنشان کرد: الگوی مصرف در شهرستان سراوان در ماه‌های عادی سال در دوره (دوماهه) ۴۰۰ کیلووات است که این الگوی مصرف بر اساس وضعیت آب و هوایی هر شهرستان مشخص شده، در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد تعرفه برق بر اساس منطقه گرمسیری نوع ۳ در دوره ۱۰۰۰ کیلووات است و چنانچه بالاتر از الگوی مصرف استفاده شود، هزینه‌ها به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود، با توجه به پیگیری‌های مدیر عامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان با وزیر نیرو تخفیفاتی در سال ۱۴۰۲ (دی بهمن اسفند) برای قبوض در نظر گرفته شد.
 
رحمانی گفت: استفاده از لوازم برقی پر مصرف در ساعات پایانی شب در کم باری مد نظر مردم باشد، ساعت ۱۷ تا ۲۳ شب اوج‌بار مصرف، ساعت ۲۳ تا ۵ صبح کم‌بار مصرف، ساعت ۵ صبح تا ۱۷ میان‌بار مصرف، پیک شبانه در تابستان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ و پیک ظهر در تابستان از ساعت ۱۱ تا ۱۷ است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است
  • سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان
  • آبگرفتگی خیابان‌های کاشان و عدم حضور نیروهای امدادی
  • دستاوردهای سپاه نتیجه به‌کارگیری نیروهای جوان است
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد
  • فیلم/وداع مادر با فرزندی که در گور دسته جمعی پیدا شد
  • جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد
  • «ایران جوان بمان» با معرفی«نهضت مادری و گام دوم مواسات مادرانه»