Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط‌زیست استان تهران، سعید محمودی با اشاره به افزایش گشت و پایش های شبانه صنایع، معادن، واحدهای صنفی و شهرک‌های صنعتی استان در روزهای اخیر گفت: گشت شبانه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها بر اساس برنامه‌ریزی جامع و هدفمند انجام می‌شود و هدف اصلی اجرا و ادامه این طرح، بررسی و رصد کیفی زیست‌محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحدهای متخلف، شناسایی واحدهای آلاینده جدید و درنهایت کمک به کاهش بار آلودگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما اعتقادداریم صنایع با توجه به وجود مشکلات تولید و تحریم‌ها محدودیت و مشکلات خاصی دارند، ولی توجه به شاخص‌های زیست‌محیطی جهت حفظ سلامت مردم خصوصاً در این ایام، ضرورت به‌مراتب بیشتری دارد، چراکه جبران خسارات وارده به‌سلامت غیرممکن و دور از ذهن است و سلامت مردم خط قرمز ماست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با تأکید بر ضرورت بیش‌ازپیش توجه به اجرای قانون هوای پاک اظهار داشت: همه ما در مقابل قانون تکلیف داریم و برای رسیدن به وضعیت مناسب در هوای تهران مخصوصاً با نگاه به شرایط کنونی، همه دستگاه‌های مشمول این قانون باید نگاهی جدید به وظایف خود داشته باشند و عملکردها باید بیشتر و بهتر از گذشته باشد.

محمودی با اشاره به وضعیت این روزهای آلودگی هوای تهران افزود: محیط‌زیست با نگاه به‌سلامت مردم و شهروندان برنامه‌های خود را در چارچوب قانون پیگیری کرده و در این مسیر با هرگونه تخلف که فشار آن بر روی سلامت مردم باشد بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وی همچنین خطاب به مسئولان و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: بهتر است واحدهای آلاینده و واحدهایی که دارای بار آلایندگی هستند قبل از ورود محیط‌زیست به وضعیت خود رسیدگی کنند چراکه به‌صورت قطعی برخورد محیط‌زیست با این موضوع قهری و ضابطه‌مند خواهد بود و روابط و بهانه‌های واهی و سرپیچی از قانون به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران همچنین خاطرنشان کرد: پایش های روزانه و شبانه محیط‌زیست، بی‌وقفه و در ساعات مختلف و محورها و مسیرهای متعدد استان تهران تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه خواهد داشت و گزارش آن از طریق رسانه‌ها به‌طور مستمر اعلام خواهد شد.

وی از همکاری خبرنگاران و رسانه‌های ارتباط‌جمعی در انتشار گزارش‌ها و همراهی با محیط‌زیست در پایش های مختلف و روشنگری در این خصوص قدردانی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اهمیت همراهی و همکاری از سوی شهروندان در اجرای هر چه‌بهتر این طرح محیط‌زیست تهران گفت: با توجه به حجم صنایع موجود در استان تهران از مردم درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه آلایندگی صنایع، معادن، واحدهای صنفی خصوصاً در ساعات شب و همچنین شرایط اضطرار آلودگی هوا، موضوع را به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران اعلام کنند.

کد خبر 472010 برچسب‌ها تهران استان تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران استان تهران محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ و همچنین سیاست‌های موجود در زمینه محیط زیست در حوزه مشارکت‌های مردمی گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مردمی سازی محیط زیست را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری از تشکیل ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» در این اداره کل، خبر داد و گفت: اعضا این ستاد متشکل از شرکت‌های دانش بنیان، نهادهای مرتبط، دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه و همکاران اداره کل محیط زیست خواهد بود، که با تشکیل این ستاد و اقدامات مرتبط با محیط زیست، منشأ اتفاقات خیر و اثر گذار در حوزه محیط زیست شهری خواهیم بود.

حسینی در ادامه جلسه به بحث پویایی و انگیزه کاری در محیط کار پرداخت و گفت: در زمینه سیاست گذاری برنامه‌های ابلاغی در بدنه شهرداری به مناطق ۲۲ گانه، خلاقیت و نوآوری از ارکان مهم کاری است که باید، نظارت مستمر و پیگیری برنامه‌ها، ضمیمه این موضوع شود، تا بیشترین اثرگذاری و نتیجه مطلوب حاصل شود.

حسینی در پایان جلسه از برگزاری «جشنواره عملکرد محیط زیست شهری» در سال جدید خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ارائه عملکرد محیط زیست شهرداری تهران و تعامل و استفاده از نیروهای مردمی در حوزه محیط زیست برگزار خواهد شد و زمان و جزئیات آن، متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6081213 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند