Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وکیل دادگستری درباره اقدام یکی از والدین مبنی بر محروم کردن پدر یا مادر از دیدار فرزند خود توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس قانون حمایت از خانواده، حضانت فرزند از بدو تولد تا 7 سالگی برعهده مادر است و پس از آن حضانت به پدر منتقل می‌شود، البته والدین می‌توانند گاهی اوقات خودشان توافق کنند که حضانت فرزند به چه کسی برسد، البته رسیدن حضانت فرزند به یکی از والدین به معنای آن نیست که دیگری از دیدن فرزند خود محروم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد پروندی وکیل پایه یک دادگستری درباره موضوع حضانت فرزند اظهار کرد: برای حضانت فرزند قوانین متعددی تدوین شده‌ است، حتی گاهی اوقات دادگاه خود با توجه به مصلحت فرزند و متناسب با حقوق بشر درباره حضانت او تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده گفت: مطابق ماده 40 قانون حمایت از خانواده هر فردی که از اجرای حکم دادگاه درباره حضانت فرزند خودداری کند یا مانع اجرای درست این حکم شود، با او مقابله می‌شود.

وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: حتی اگر فردی که حضانت به او رسیده است از استرداد طفل خودداری کند، بر حسب تقاضای ذی‌النفع و به دستور دادگاه فرد تا زمان اجرای حکم بازداشت می‌شود.

پروندی با اشاره به مجازات فردی که مانع از دیدن فرزند می‌شود، گفت: ماده 54 قانون حمایت از خانواده درباره مجازات و محکومیت فردی که مانع ملاقات فرزندان با پدر یا مادرشان می‌شود، صحبت و مجازاتی را هم مقرر کرده است.

وی افزود: هرگاه فردی که حضانت فرزند به او سپرده شده است، از تکالیف مقرر خود خودداری کند یا مانع ملاقات فرزند با اشخاص ذی‌حق شود برای او مجازات تعیین شده است.

این وکیل پایه یک دادگستری درباره مجازات این فرد گفت: اگر هر یک از والدین که حضانت فرزند را برعهده دارند، مانع ملاقات فرزند با والد دیگری شوند، برای بار اول به پرداخت جزای نقدی درجه 8 و در صورت تکرار به حداکثر مجازات مذکور محکوم می‌شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پدر حقوق بشر خانواده قانون والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها

گاهی برخی از بانک‌ها به دلایل گوناگون از پرداخت وام ممانعت می‌کنند، یکی از متقاضیانی که برای وام ودیعه مسکن در بانک سامان اقدام کرده است با عدم پرداخت مواجه شده است. این موضوع شهروند خبرنگار ما را آزرده خاطر کرده است و درخواست رسیدگی به اینگونه موضوعات دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار
با وجود اینکه در سایت برای وام ودیعه مسکن احراز هویت شدیم، اما بانک سامان به بهانه عدم وجود دستور از پرداخت ممانعت می‌کند خواهش میکنم این موضوع را به طور کلی پیگیری کنید. اگر دستور پرداخت وام ودیعه مسکن را ندارند از ابتدا بگویند.

منبع: ماهان عابدینی - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • نتیجه عجیب قانون حمایت از فرزندآوری
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟
  • «قشون» از چه زمانی «ارتش» شد؟
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است