Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد زوراوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارش های فصل پاییز امسال در مقایسه با سال گذشته که ۲۵۸.۷ میلی متر بود ۴۸ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز یک درصد کاهش داشته است.

وی پربارش ترین نقطه استان در فصل پاییز ۹۸ را ماهیدشت با ۲۰۷.۳ میلی متر ذکر کرد و گفت: کرمانشاه با ۱۸۳.۶ میلی متر و حمیل با ۱۶۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلی متر بارندگی در رده های دوم و سوم شهرهای پربارش استان قرار دارند.

زوراوند همچنین از سومار با ۵۴.۲ میلی متر، قصرشیرین با ۹۳ میلی متر و گیلانغرب با ۱۰۶ میلی متر به عنوان کم بارش ترین نقاط استان در فصل پاییز یاد کرد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه همه نقاط استان در پاییز امسال نسبت به سال گذشته با کاهش بارندگی روبرو بوده اند، گفت: بیشترین کاهش در پاوه و سومار با ۷۴ درصد و سپس جوانرود با ۶۶ درصد اتفاق افتاده است.

وی گفت: شهرهای کرمانشاه با ۲۲ درصد کاهش، ماهیدشت با ۲۵ درصد و سنقروکلیایی نیز با ۳۳ درصد کمترین کاهش بارندگی را در پاییز امسال نسبت به سال قبل داشته اند.

زوراوند یادآوری کرد: میانگین بارش های پاییز امسال در مقایسه با دوره بلندمدت نیز در ۱۳ شهر روانسر، قصرشیرین، سنقروکلیایی، گیلانغرب، پاوه، جوانرود، صحنه، سومار، ثلاث باباجانی، کرندغرب، کوزران، گهواره و گواور نیز با کاهش روبرو بوده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش های پاییز استان در حد نرمال بود، افزود: پیش‌بینی می شود بارش های فصل زمستان کمتر از نرمال باشد.

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی های بلندمدت صورت گرفته انتظار می رود میانگین بارش استان در دی ماه بین ۴۰ تا ۵۵ میلی متر باشد در حالی که دامنه بارش نرمال باید بین ۵۰ تا ۷۰ میلی متر باشد.

زوراوند همچنین با بیان اینکه انتظار می رود بارش بهمن ماه نیز در استان بین ۴۰ تا ۶۰ میلی متر باشد، گفت: طبق پیش بینی های به عمل آمده در اسفندماه نیز بین ۵۰ تا ۶۵ میلی متر بارش خواهیم داشت.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در پایان گفت: احتمال تعییر باتوجه به نوسانات جوی در آمارهای ارایه شده وجود دارد و قطعی نیست. 

برچسب‌ها هواشناسی پاییز بارش باران کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی پاییز بارش باران کرمانشاه هواشناسی پاییز بارش باران کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلی‌متر به آب سد‌های فارس اضافه شد

سیاوش بدری گفت: یک سامانه بارشی از ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در سطح استان فارس فعالیت کرد که بیشترین فعالیت آن در مناطق جنوبی استان بود.

او با بیان اینکه در این بارندگی سد سلمان فارسی بیشتر منتفع شد، افزود: سامانه مذکور ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سد‌های استان فارس اضافه کرد.

بدری اظهار کرد: میانگین بارش امروز، ۲ اردیبهشت‌ماه استان فارس ۱۹۴.۱ میلی‌متر است یعنی تغییرات بارندگی نسبت به میانگین مدت مشابه منفی ۲۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس میزان حجم آب امروز سد سلمان فارسی را ۵۱۱ میلیون متر مکعب و خروجی آن را ۲.۸۵ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: هنوز موعد رهاسازی آب سد سلمان فارسی نرسیده است و زمان آن با توجه به نیاز کشاورزی مناطق جنوبی فارس، در شورای آب استان مشخص خواهد شد.

او در خصوص سد درودزن نیز گفت: حجم امروز آب پشت سد درودزن ۶۶۸ میلیون متر مکعب است که با توجه به تصمیم شورای آب استان مبنی بر رهاسازی ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن برای مصارف کشاورزی که طی بازه زمانی ۲ الی ۳ ماهه انجام می‌شود، میزان خروجی آن هم‌اکنون ۷۱ متر مکعب بر ثانیه است.

بدری با بیان اینکه ورودی آب سددرودزن هم‌اکنون ۱۹ متر مکعب بر ثانیه است، افزود: رهاسازی آب سد درودزدن برای مصارف کشاورزی هم از طریق کانال هم رودخانه همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • ۳۰ میلی‌متر به آب سد‌های فارس اضافه شد