Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@01:09:37 GMT

همزمان با هفته پژوهش «سینما دیالوگ» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۵۹۰۹

همزمان با هفته پژوهش «سینما دیالوگ» منتشر شد

کتاب سینما دیالوگ به کوشش «مجید کوهکن» همزمان با هفته پژوهش در هفتمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی توسط انتشارات فخراکیا رونمایی و منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «سینما دیالوگ» که پژوهشی در حوزه دیالوگ‌های ماندگار سینماست دو بخش دارد که در بخش اول برای نخستین بار به دیالوگ فیلم‌های ایرانی پرداخته شده است و در بخش دوم دیالوگ برجسته فیلم‌های خارجی آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نغمه ثمینی» با مقدمه مفصلی که بر سینما دیالوگ نوشته است دیالوگ را تعریف و مختصات و ویژگی گفتگو در آثار نمایشی را نمایان می‌کند.

این استاد دانشگاه همچنین با برشمردن وظایفی که دیالوگ بر پرده سینما یا صحنه تئاتر بر عهده دارد کارکرد دیالوگ در آثار نمایشی را معرفی کرده است.

مجید کوهکن نیز که برای تحقیق خود از منابع تصویری، فیلمنامه‌ها و نشریات سینمایی استفاده کرده است در پیشگفتار کتاب می‌نویسد: «گفتگو درباره گفتگوهای سینمایی نوعی تکریم، ماندگاری و استمرار تاثیرگذاری هنر غالب دوران ماست که همانا بسط و توسعه فرهنگ جهان مدرن، تلقی می‌گردد. به تعبیری بعضی از دیالوگ‌ها بدل شده‌‌اند به اجزای لاینفکی که به ذهن و زبان ما سمت و سو بخشیده‌اند، و علاوه بر این تاویل و تحلیل اجتماعی و حقایق تاریخی را در خود دارند.

گفتگوی بین شخصیت‌های برخی فیلم‌ها بعد از نمایش تبدیل به نوعی ادبیات شفاهی می‌شود، ادبیاتی که در ذهن جامعه به نوعی مفاهمه تلقی می‌گردد و به مثابه عاملی فرهنگساز عمل می‌کند و به جامعه جهت می‌دهد و حتی گاهی به ضرب المثل بدل گردیده و کنش اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار داده و نیز عاملی برای توسعه زبان می‌گردد».

کتاب سینما دیالوگ در 160 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان توسط انتشارات فخراکیا در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینما کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب شعر «من خیالم تخت است» سروده پیوند فرهادی به‌تازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب شامل ۱۰ قطعه شعر به نام‌های «قدری تفکر»، «صفحه‌ی گم شده»، «تلاش هم از من»، «جهانگرد»، «لالایی»، «تولد»، «دل‌خور»، «بی تو من هیچم»، «باند فرود» و «افطار» است.

کتاب شعر «من خیالم تخت است» با تصویرگری محمدعلی عدیلی برای گروه سنی نونهال (بالای ۹ سال) مناسب است.

در یکی از شعرهای این کتاب به نام «بی تو من هیچم» که عنوان کتاب هم از مصرعی از آن گرفته شده آمده است؛

پیچ‌هایی کوچک / چوب‌هایی ساده / تا به هم وصل شدند / تخت شد آماده / من شنیدم می‌گفت / تخته‌ای با یک پیچ / دوستت دارم چون / بی تو من هیچم هیچ / گرچه کوچک هستی / کارت اما سخت است / تا تو پیشم هستی / من خیالم تخت است.

این‌کتاب با ۲۴ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6084477 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • کاهش قیمت نفت همزمان با کاهش مخاطرات ژئوپلتیک منطقه
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد