Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه آمریکا در یک تماس تلفنی با همتای انگلیسی خود درباره ایران، روسیه و چین رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و دومنیک راب همتای انگلیسی او در روز شنبه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است که پمپئو ضمن تبریک انتخاب مجدد راب به عنوان وزیر امورخارجه انگلیس، با او درباره راه‌های تقویت توافق تجارت آزاد میان دو کشور پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و آنچه چالش‌های ایجاد شده از سوی ایران، روسیه و چین خوانده شده، رایزنی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مایک پمپئو اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید
  • کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات | آمریکا به پکن هشدار داد
  • ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه
  • دست رد انگلیسی‌ها به درخواست نتانیاهو علیه سپاه