Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:27:40 GMT

تحلیل عضو کمیسیون تلفیق مجلس از بودجه ۹۹

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۶۲۰۷

تحلیل عضو کمیسیون تلفیق مجلس از بودجه ۹۹

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تلاش دولت در جهت اصلاح ساختار بودجه، میزان وابستگی لایحه بودجه ۹۹ به درآمدهای نفتی افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دولت در راستای تغییر ساختار و فرآیند بودجه‌ریزی کشور جهت خروج وابستگی از فروش نفت توفیقی به دست نیاورده است اظهار داشت: با وجود تلاش‌های دولت در جهت اصلاح ساختار بودجه، میزان وابستگی لایحه بودجه 99 به درآمدهای نفتی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بودجه سال 99 با بودجه سال 98 از حیث ساختاری تفاوت چندانی نکرده است عنوان کرد: دولت معتقد است که بودجه را بر اساس درآمد حاصل از فروش نفت تنظیم نکرده در حالی‌که فقط چیزی در حدود 50 هزار میلیارد تومان از همین محل در سند بودجه پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: تشدید بی‌انضباطی مالیاتی برای دولت زمان واگذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومان اموال دولتی چرا کمیسیون تلفیق مجلس باید کلیات لایحه بودجه ۹۹ را رد کند؟

کوچکی‌نژاد تکلیف دولت جهت واریز بخشی از درآمدهای حاصل از فروش نفت به حساب صندوق توسعه ملی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به انجام این کار است البته به‌علت مشکلات اقتصادی و کاهش فروش نفت آن سهمی که باید به صندوق واریز شود محقق نمی‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس از اخذ مجوز برداشت پول از حساب صندوق توسعه ملی به‌مبلغ حدود 40 هزار میلیارد تومان توسط دولت در سال آینده خبر داد و ابراز داشت: این کار و اقدام دولت با شعار عدم وابستگی به درآمدهای نفت مطابقت ندارد زیرا اعتبارات صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت تأمین می‌شود.

وی تمهیدات اندیشیده‌شده دولت و مجلس برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی در کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: با پیگیری‌هایی که توسط بنده از سالیان طولانی تاکنون انجام شده به‌زودی شعبه جدید دانشگاه شهید رجایی گیلان جهت تربیت دبیر هنرستان‌های شمال کشور در رشت ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس وجود دانشگاه فرهنگیان در گیلان برای تربیت نیروها و معلمان علوم تجربی و علوم انسانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در بخش هنرستان‌ها گیلان شدیداً به نیروی انسانی کارآمد نیاز دارد اما دانشگاهی برای تحصیل دانشجویان این بخش در استان وجود ندارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تقویت حضور دانشجویان فنی در شمال و شمال‌غرب کشور را از جمله مزیت‌های ایجاد دانشگاه شهیدرجایی در گیلان خواند و اضافه کرد: جذب بسیاری از تحصیل‌کردگان گیلانی در جمع اعضای هیئت علمی و امکان تحصیل افراد و دانشجویان در داخل استان از دیگر مزیت‌های ایجاد این واحد دانشگاهی است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین قانون برنامه ششم توسعه صندوق توسعه ملی دانشگاه فرهنگیان کمیسیون تلفیق مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم

به گزارش خبرآنلاین ، وزیر اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد رسما به مجلس اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام مخالفت دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس گفت: این بار مالیاتی بود که در قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به لایحه ۱۴۰۲ ایجاد شده بود و این مخالفت را وزارت اقتصاد رسما اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب میکند که ما تولید را تسهیل کنیم و اتفاقا تخفیف های بیشتری را در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم که مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق جبران کند و برای این کار به دولت اجازه دهد که نیازی به افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888608

دیگر خبرها

  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم