Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خلخال گفت: حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری منطقه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی این شهرستان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فریدون بابایی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از بزرگترین مجمتع رفاهی ،پذیرایی و  رستوران تالار شهر خلخال افزود: لازمه دست‌یابی به اهداف توسعه صنعت گردشگری شهرستان حمایت همه‌جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در حالی که پیش از این فقدان زیرساخت‌های گردشگری دولتی از جمله وجود راه‌های ارتباطی مناسب بزرگترین مانع بر سر راه توسعه گردشگری خلخال عنوان می‌شد، امروزه  با بهره‌برداری از راه‌های جدید و بهسازی و مرمت راه‌های ارتباطی قبلی صنعت گردشگری در این شهرستان متحول شده و رونق خاصی گرفته است.

فرماندار خلخال گفت: افزایش چند برابری میزان گردشگران در این شهرستان نسبت به سال گذشته بیانگر این واقعیت است که خلخال در مسیر توسعه و رونق گردشگری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر برای بهسازی ، مرمت و ارتقای درجه راه‌ها از فرعی به اصلی در مسیر پونل و اسالم در استان گیلان بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده،اظهارداشت: علاوه بر اجرای این پروژه‌ها که موجب افزایش رغبت گردشگران برای سفر به خلخال شده برای اجرای پروژه بزرگراه خلخال به تفرجگاه ازناو این شهرستان نیز ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان‌کرد: در کنار افزایش تعداد گردشگران ورودی به خلخال سطح ماندگاری گردشگران در این شهرستان نیز بمراتب نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و این امر در سایه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های رسمی اسکان مسافران و استفاده گردشگران از ظرفیت

خانه‌های مسافری محقق شده است.

وی گفت: امسال سطح ساخت وسازها بویژه طرح‌های گردشگری رونق خاصی در این شهرستان داشته و بیشترین سطح اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در سال ۹۸ اتفاق افتاده است.

بابایی با تقدیر از سرمایه‌گذار مجتمع پذیرایی مارال شهر خلخال افزود: این پروژه با زیربنای هزار مترمربع در سه طبقه با سه تالار پذیرایی و گنجایش ۶۰۰ نفر در طول ۱۶ ماه اجرا و برای اجرا و تجهیز این مجموعه ۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

بابایی با بیان اینکه افزایش گردشگران در خلخال موجب بروز برخی نارسایی‌ها در زمان اوج حضور گردشگران از جمله  کمبود رستوران در شهر می‌شد، تشریح کرد: با بهره‌برداری از این مجموعه علاوه بر تامین نیاز شهرستان برای برگزاری تامین جا و غذای مسافران و فراهم شدن زمینه برگزاری مراسم مختلف برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و پایدار ایجاد اشتغال شده است.

شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی‌ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان‌های آذربایجان‌شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده و وجود ۱۲کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدالله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره‌گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.

تفرجگاه اندبیل ، چشمه‌های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.

شهرستان خلخال استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاده دستگاه های اجرایی سرمایه گذاران صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدکاظم منزوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران) شرکت می‌کند، اظهار داشت: بیش از 2500 نفر از مهمانان کشورهای خارجی در قالب سفرا و سرمایه‌گذاران در مدت 5 روز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی بیان کرد: نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور) از روز شنبه 8 اردیبهشت کار خود را آغاز خواهد کرد و استان در غرفه 41، نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه ظرفیت‌هایی که در سال گذشته رونمایی شد به اطلاع سرمایه‌گذاران می‌رسد.

منزوی بیان کرد: امیدواریم رسانه‌های چهارمحال و بختیاری و فضای مجازی پوشش لازم را در خصوص فعالیت‌های استان در سال‌های اخیر برای سرمایه‌گذاران محلی داشته باشند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان