Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم جشن ازدواج و اهدای جهیزیه ۳۱ زوج جوان شهر سیل‌زده پلدختر به همت جمعیت امام رضایی‌ها در شب یلدا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ با شناسایی زوج‌های جوان که جهیزیه‌های خود را در جریان وقوع سیل از دست داده‌اند و توان تهیه جهیزیه را نداشته‌اند، ۳۱ دست جهیزیه شامل ۴۳ قلم کالای لوازم اصلی از جمله یخچال، فرش، لوازم آشپزخانه، لباسشویی، جاروبرقی تهیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، بیش از یک هزارو ۷۰۰ نفر از اقوام عروس و دامادها دعوت شده و مهمان جمعیت امام رضایی‌ها بودند که هزینه‌های این جشن توسط خیران و نیکوکاران سراسر کشور جمع‌آوری شد.

براساس این گزارش، جمعیت امام رضایی‌ها به عنوان یک سازمان مردم نهاد (NGO) با ماموریت بین‌المللی در جریان فوریت‌ها و حوادثی از قبیل زلزله، سیل و مسائلی از این دست، از ساعات اولیه سیل در اوایل سال ۹۸ در لرستان تا به امروز حضور پررنگ داشتند.

بعد از گذشت ۸ ماه از سیلاب عظیم، جمعیت امام رضایی‌ها با راهبری حاج حسین یکتا، برای ۳۱ زوج جوان شهر سیل‌زده پلدختر مراسم جشن عروسی به همراه اهدا جهیزیه در شب یلدا برگزار کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج زلزله سیل شب یلدا فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین

سیدحامد موسوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، نهاد خانواده را از بنیاد‌های اصلی جامعه و تاثیرگذارترین ارکان فرزندآوری و جوانی جمعیت دانست و گفت: در این راستا معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین به عنوان دستگاه متولی مدیریت سرمایه انسانی با موافقت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در اجرای لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موفق عمل کرده است.

وی افزود: این سازمان با اخذ مصوبه‌های لازم به منظور ارائه خدمات حمایتی به کارکنان شاغل خود، این طرح را به مرحله اجرا درآورد و بر همین اساس از زمان تصویب لایحه یاد شده، برای تولد فرزند اول ۴۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۶۰ میلیون، فرزند سوم ۸۰ میلیون و فرزند چهارم به بالاتر نیز ۱۲۰ میلیون ریال به عنوان هدیه تولد در نظر گرفت.

موسوی، ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه سفر برای کارکنان مشمول این قانون را از دیگر بند‌های تشویقی لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد و تاکید کرد: اعطای تسهیلات بلند مدت ۳۶ ماهه به‌ازای تولد هر فرزند با کارمزد ۲ درصد برای تولد فرزند اول به میزان ۵۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۷۰۰ میلیون، فرزند سوم یک میلیارد و فرزند چهارم به بالا ۲ میلیارد ریال نیز از تسهیلات تشویقی اعطا شده به کارکنان شهرداری قزوین است.

این مسئول با بیان اینکه حمایت‌های یاد شده در ۲ محور فرزندآوری و ازدواج طبقه‌بندی می‌شود، یادآور شد: مواردی همچون معافیت از پرداخت حق بیمه تکمیلی فرزند به مدت یک سال از زمان تولد، تخصیص مرخصی زایمان ۹ ماهه به بانوان شاغل با حقوق و فوق‌العاده‌های کاری مرتبط، اعطای دورکاری به مادران باردار حداقل به‌مدت چهار ماه، پرداخت کمک هزینه مهدکودک و کاهش ساعت کاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال، اهدای هدیه ازدواج (ربع‌سکه بهارآزادی) به کارکنانی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده‌‎اند و پرداخت تسهیلات بلند مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به عنوان هدیه ازدواج از جمله اقدامات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در سال گذشته بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: شهرداری‌ها افزون بر ارائه بسته‌های حمایتی به کارکنان خود در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اقداماتی نظیر احداث و تجهیز اتاق مادر و کودک در اماکن عمومی شهر و اجرای مستمر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و تبلیغات محیطی با موضوع ازدواج، فرزندآوری و رشد جمعیت با همکاری معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و ادارات تابعه در برنامه‌های پیش بینی‌شده خود دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم
  • توییت محسن رضایی دباره پیام امام به فرماندهان سپاه
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • تهیه جهیزیه، هدیه خیران یزدی به زوج‌های جوان
  • اهدا بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند واجد شرایط بردسکن
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • برگزاری تور ماه عسل وصال شیرین
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس
  • نگرانی از بی‌توجهی به قانون جوانی جمعیت