Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا پورجلالی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در بارندگی اخیر ۳۰ دستگاه پمپ تخلیه روان آبها دچار سوختگی شد اظهار داشت: این پمپ‌ها از لحاظ طراحی در هر ساعت باید چهار بار خاموش شوند ولی به خاطر حجم زیاد آب به طور مستمر روشن بودند.

وی مناطق بحرانی خرمشهر را کوی بهروز، خیابان هنگام، خیابان کیش، کوی سوم خرداد و طالقانی عنوان کرد و افزود: در چند روز اخیر تمام نیروهای خدمات شهرداری و امور آبفا برای رفع گرفتگی آب‌ها با اضافه کردن پمپ‌ها در حال تخلیه آب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورجلالی با بیان اینکه تهیه پمپ‌ها برای اداره امور آبفا به دلیل بالا بودن هزینه بسیار سنگین بوده و خرید این تعداد پمپ امکان پذیر نیست، گفت: بار سنگین تخلیه روان‌آبها باید از دوش شبکه فاضلاب برداشته شود و این امر با اجرای طرح دفع آبهای سطحی و روان آبها از سوی شهرداری امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به طرح احداث فاضلاب خرمشهر گفت: تاکنون ۵۵ درصد شبکه فاضلاب خرمشهر بازسازی شده و قطعا در مناطقی که شبکه قدیمی است بر اثر فرسودگی و ورود گل و لای، زباله و چربی رستوران‌ها موجب انسداد و پس‌زدگی و ورود حجم زیاد روان آب باعث آبگرفتگی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم حق دارند و نباید یک قطره باران به داخل منازل آنها وارد شود، گفت: شبکه فاضلاب بر اساس آب مصرفی و تراکم جمعیت هر منطقه طراحی می‌شود لذا مجالی برای ورود روان آب به شبکه فاضلاب نیست.

رییس آبفا خرمشهر از راه‌اندازی و بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ فاضلاب کوی فیصلی خبر داد و گفت: امید است مشکل آبگرفتگی معابر خرمشهر تا ۴۸ ساعت آینده برطرف شود.

در بارندگی اخیر  ۱۱۵میلیمتر بارندگی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ثبت شد که باعث تعطیلی مدارس و ادارات این ۲ شهرستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته شد.

برچسب‌ها خرمشهر بارندگی آب و فاضلاب آبگرفتگی معابر خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر بارندگی آب و فاضلاب آبگرفتگی معابر خوزستان خرمشهر بارندگی آب و فاضلاب آبگرفتگی معابر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: بارندگی‌ها در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است.

آخوندی با بیان اینکه این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است، گفت: خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

وی خسارت وارد شده به بخش کشاورزی را ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بارندگی به هزار و ۳۶۲ هکتاراراضی زراعی، هزار و ۲۱۸ هکتار باغی، ۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۴۶ رشته قنات، ۴۵۰ مترمکعب استخر ذخیره آب و ۱۰ کیلومتر کانال و لوله گذاری انهار خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خسارت وارده به بخش عشایری را ۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بارندگی‌ها به هزار و ۷۵۳ کیلومتر ایل راه، ۱۰ اماکن دامی و ۱۵ رأی دام عشایر خسارت وارد کرد.

وی گفت: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شد.

آخوندی خسارت وارده به بخش راه در استان را ۵۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی به دو هزار و ۱۵۲ ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت وارد کرد.

دیگر خبرها

  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • مدیریت روان آب حاصل از بارندگی اخیر در راور
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد