Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@15:53:32 GMT

بدنه کارشناسی محیط زیست شکننده است

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۸۱۸۸

بدنه کارشناسی محیط زیست شکننده است

خبرگزاری میزان- کارشناس رسمی دادگستری گفت: بدنه کارشناسی محیط زیست بدنه ضعیف و شکننده‌ای است تاریخ انتشار: 12:18 - 01 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۱۵۶

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، رضا علیزاده، کارشناس رسمی دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه قم در نشست خبری با موضوع شکار و صید که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار کرد: اصل ۵۰ قانون اساسی اعلام کرده حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ی همگانی است و هیچ کس مجاز به تخریب محیط زیست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: شکار برای تنظیم جمعیت پایه و اساس ندارد

وی افزود: در دوران‌های مختلف مجموعه سازمان محیط زیست بعد از تغییر از شکار بانی به محیط زیست وظیفه ذاتی خود را نتوانسته به منصه‌ی ظهور برساند از جمله احیای دریاچه ارومیه و طرج بایوجمی.

بیشتر بخوانید: مجوز شکار زیر سوال بردن حیات وحش است/ ادعای حفظ نسبت جنسیتی راه باز کردن برای شکار است

علیزاده گفت: بدنه کارشناسی محیط زیست بدنه ضعیف و شکننده‌ای است. از بعد کارشناسی دانشکده سازمان محیط زیست قرار بود، کارشناس تربیت کند، ولی کار آن منتفی شد.

کارشناس رسمی دادگستری تاکید کرد: مباحث قرق شکار و شکار درست است، ولی نه در صورتی که بدون محاسبه و بدون توجه به روح قانون این کار را انجام دهیم و مقصر کانون‌های شکار و متولیان تور‌های گردشگری نیستند و مقصر اصلی سازمان محیط زیست است. در کشور ما تمام قوانین منبعث از شریعت اسلام است و هر گونه کوتاهی در این قوانین جرم محسوب می‌شود.

بیشتربخوانید: محیط زیست در زمینه شکار کم کاری کرده است

علیزاده افزود: هم اکنون جهاد قضائی را رئیس قوه قضائیه آغاز کرده و باید به این موضوع خاتمه دهیم و قانون شکار و صید باید بایگانی شود و به زودی این اتفاق خواهد افتاد و قانون حفاظت و تنوع زیستی را خواهیم آورد. شکار نژاد پیر معنی ندارد و کاملا غیر علمی است.

بیشتر بخوانید: شکارچی بازوی حفاظتی محیط زیست است/ جوامع محلی بیشترین آسیب را در زمینه شکار می‌زنند

کارشناس رسمی دادگستری تاکید کرد: دادن اسلحه و نخجیر هم جمع خواهد شد. مشکلاتمان در حوزه محیط زیست زیاد است و محیط زیست ما حال خوبی ندارد.  در کشوری زندگی می‌کنیم که با خشکسالی رو به رو هستیم. از محیط زیست انتظار داریم به موارد قانونی و بومی کشور توجه کنند چرا که سطحی نگری ما را به ورطه‌ی خطر می‌اندازد.

وی افزود: شکار برای تفریح و قرق اختصاصی جایز نیست و این امر به مبنایی قانونی تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شکار رئیس قوه قضائیه محیط زیست شکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد

دریافت 1 MB کد خبر 846479 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم میانکاله پتروشیمی محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد