Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا برادران روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیات اسکی استان اردبیل ب ااشاره به اینکه  پیست اسکی فندقلوی نمین یکی از پروژه‌های مهم ورزشی استان است ،افزود: عملیات تولید کارگاهی دکل‌ها به پایان رسیده و قسمتی از تجهیزات اساسی شامل کابل و تابلو برق و نیرو محرکه به محل پروژه حمل و آماده نصب است.

وی با بیان اینکه سه ماه از آغاز عملیات اجرایی پروژه پیست اسکی روی چمن فندقلو می گذرد، ادامه داد: میزان پیشرفت این طرح قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برادران اضافه کرد: تاکنون هشت میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و برای تکمیل آن ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا آخر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب و رویشگاه های بی نظیر همچون فندقلو ادامه داد: با بهره برداری از این طرح اردبیل میزبان مسابقات کشوری و بین المللی پیست اسکی روی چمن خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت های خدادادی و طبیعی استان اردبیل گفت: متاسفانه آن طور که باید از ظرفیت ها ی موجود در گسترش این رشته ورزشی در استان استفاده نشده است.

وی توسعه گردشگری و توریسم ورزشی را از الویت‌های اصلی مسئولان عالی استان عنوان کرد و افزود: توسعه و گسترش رشته ورزشی اسکی می تواند نقش مهمی در جذب توریسم و توسعه گردشگری استان ایفا کند.

عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می رود که دنباله جنگل‌های نیمه گرمسیری استان گیلان است.
این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که در ۱۰ کیلومتری شهر نمین و ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است.
مساحت منطقه فندقلو حدود ۱۶ هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن زیرپوشش عرصه های جنگلی قرار دارد و بقیه را مراتع تشکیل می دهد.
در مجموع ۱۹ گونه جنگلی متعلق به هشت تیره و ۱۷ جـنس در ایـن منطقه شناسایی شده اند که از بیـن انواع شناسایـی شده گونه های  نظیر فندق ، ممرز ، راش ، بلوط ، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می افزاید.

آب و هوای مطبوع ، پرندگان و گونه های مختلف جانوری ، وجود آلاچیق و استراحت گاه های شبانه روزی ، برقراری ارتباط بین این منطقه ویژه گردشگری و چشم انداز زیبای گردنه دل انگیز حیران از طریق تله کابین از جمله ویژگی هایی است که در کنار جاذبه های منحصر به فرد طبیعی و جنگلی این منطقه را به تفرجگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران ، میهمانان و علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است.
همین جاذبه ها موجب شده سالانه صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی برای آرامش روح و روان خود به دامن این جنگل سرسبز پناه بیاورند.

برچسب‌ها اسکی اردبیل ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسکی اردبیل ورزشی اسکی اردبیل ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم

علیرضا مظفری،مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به اقدامات منطقه هشت در سال گذشته اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی بود که تا حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان محقق و ازنظر پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد پروژه‌ها انجام شده است. 

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۳ بالغ‌بر ۲۸۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: ۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ صرف نهضت پیاده‌روسازی می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم ابراز کرد: در شش ماه نخست امسال، حداقل ۹۰ تا ۹۵ درصد پردیسان را از پیاده‌رو‌های خاکی به سیمان برسانیم و از سال‌های آینده نیز به سنگفرش و موزاییک فرش تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان یکی از معضلات شهروندان در سال‌های اخیر بوده است، اضافه کرد: این مشکل به دلیل کامل اجرا نشدن تعهدات تعاونی‌های مسکن فعال در این منطقه رخ‌داده است.

 مظفری مطرح کرد: شهرداری قم در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با چشم‌پوشی از انجام نشدن تعهدات از سوی دیگران با اصلاح این پیاده‌روها، شرایط تردد برای شهروندان پردیسان را بهبود ببخشد.

بوستان‌های جنگلی تجهیز می‌شوند

وی یکی دیگر از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای سال ۱۴۰۲ در پردیسان را تجهیز بوستان‌های جنگلی در این منطقه دانست و گفت: چند مجموعه باغ و فضای سبز جنگلی در منطقه هشت قرار دارد که برنامه‌ریزی‌شده تا به بوستان شهری با قابلیت استفاده مردم تبدیل شود. 

مدیر منطقه هشت شهرداری قم تصریح کرد: این فضای سبز جنگلی، معبر، آب و برق و امکانات ندارد که در سال جدید این اقدامات اجرایی خواهد شد و فضای سبز جنگلی به فضای سبز شهری مورد استفاده مردم تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد/ حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • آغاز هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد با حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم