Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@11:55:39 GMT

زنبور داران سقزی، حرفه ای تر می شوند

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۸۸۲۹

زنبور داران سقزی، حرفه ای تر می شوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز گفت: تولید سایر محصولات کندو از قبیل ژله رویال، زهر زنبور و گرده گل در دستور کار زنبورداران حرفه ای است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد نافع علایی نیا صبح امروز به خبرنگاران گفت: در راستای توسعه حرفه زنبورداری، آموزشهای نظری و عملی و پرداخت تسهیلات کم بهره همواره در دستور کار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علایی نیا بیان کرد: ۱۷۵۴ نفر به طور مستقیم در امر پرورش زنبور عسل در شهرستان سقز، مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه سالانه 530 تُن عسل در شهرستان سقز تولید می شود، عنوان کرد: اقلیم کردستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار مناسبی برای فروش عسل و سایر تولیدات کندو است.

وی خبر داد:بر اساس اعلام نتایج سرشماری سالیانه زنبور عسل که در اوایل مهر ماه انجام شد، شهرستان سقز با تعداد 69 هزار کلنی زنبور و تولید ۵۳۰ تن عسل جایگاه خود را به عنوان رتبه اول استان حفظ و تحکیم نموده است.

علایی نیا افزود: بر اساس این سرشماری ، تعداد کندوها نسبت به سال قبل 9 هزار فروند افزایش یافته و ۳۰ تُن عسل نیز بر میزان تولید افزوده شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی حاشیه خلیج فارس برنا شهرستان زنبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق حرفه‌ای در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  سید محمد موسوی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت محتویات درون خودرو در سطح شهرستان کهگیلویه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری بخش دیشموک این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی با انجام تحقیقات پلیسی گسترده و گشت زنی‌های هدفمند یک سارق را شناسایی و در حین سرقت دستگیر کردند. موسوی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به سرقت مقدار زیادی محتویات درون خودرو در سطح شهرستان کهگیلویه اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو در کهگیلویه دستگیر شد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در کهگیلویه