Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم شب یلدا با حضور ایرانیان مقیم در بوسنی و هرزگوین در سالن اجتماعات سفارت کشورمان در سارایوو برگزار شد.

به گزارش ایسنا،  به‌همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی هرزگوین و رایزنی فرهنگی، جشن ویژه شب یلدا  با حضور سفیر کشورمان، خانواده های نهادهای ایرانی و جمعی از ایرانیان مقیم در شهر سارایوو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 سعید اسکندری از کارشناسان سفارت کشورمان ابیاتی از دیوان حافظ و گلستان سعدی در جمع  فارسی زبانان و علاقه‌مندان فرهنگ اصیل ایرانی بیان کرد.
همچنین در ادامه این مراسم پرویز محمدی هنرمند ایرانی مقیم سارایوو  به اجرای موسیقی اصیل ایرانی و شعر خوانی پرداخت و آیین شب یلدا با تفأل به دیوان حافظ توسط جمعی از حاضران ادامه یافت.

جشن شب یلدا یا شب چلّه از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که در آن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیمکرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

بانوان ایرانی با تدارک شیرنی های متنوع ایرانی، انار و تزئین سفره شب یلدا جلوه خاصی به این جشن داده بودند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شکرانه تحقق «وعده صادق» در مساجد سراسر کشور

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  حجت الاسلام سید محسن محمودی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحقق وعده صادق و انتقام غرور آفرین از رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل بخاطر حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق و ایجاد موجی از جشن و سرور در میان ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا و مردم عزیز و انقلابی ایران اسلامی اظهار کرد: با تقدیر از اقدام به حق، قانونی و شجاعانه سپاه مقتدر با همکاری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مردم عزیز و انقلابی ایران امشب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد ضمن شکرگزاری به درگاه حضرت حق و تقدیر از این اقدام انقلابی برای پیروزی نهایی ملت مظلوم فلسطین و غزه دست به دعا بر خواهند داشت.

محمودی افزود: مشارکت مردمی در برگزاری مراسم جشن و شکرگزاری در میادین و اماکن محوری و مقابل مساجد و تجدید میثاق با شهدای جبهه مقاومت چون شهیدان سلیمانی در کرمان، طهرانی مقدم در تهران، زاهدی در اصفهان، همدانی در همدان، اسکندری در خوزستان و سایر شهیدان سرافراز مقاومت و فضاسازی مناسب تبلیغی در سطح شهرها از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تجمع امروز علما و روحانیون تهران ساعت ۱۵ در مدرسه مروی و اجرای برنامه ویژه در خیابان ایران و مراسم ویژه در مدارس را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علیه دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی که تجاوز به سفارت ایران از آنجا شده بود، اقدام کردیم
  • مالزی حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • خودنمایی ترامواهای جدید در سارایوو
  • برگزاری مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • بورل در گفتگو با امیرعبداللهیان: پاسخ نظامی ایران دور از انتظار نبود | حمله به بخش کنسولی سفارت ایران محکوم است
  • اذعان نخست وزیر انگلیس به مشارکت در عملیات حفاظت از رژیم صهیونیستی
  • برگزاری یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما
  • برگزاری مراسم شکرانه تحقق «وعده صادق» در مساجد سراسر کشور
  • رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره حمله به سفارت ایران
  • برگزاری چهار معارفه جدید در بانک ملی ایران