Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدانور هاشمزهی رییس اداره محیط زیست ایرانشهر   اظهار داشت: با توجه به فصل مهاجرت پرنده هوبره به منطقه، با کسانی که اقدام به شکار این پرنده درحال انقراض کنند طبق قانون برخورد می‌شود.

او گفت: مهاجرت پرنده هوبره که به زبان محلی «چرز» می‌گویند از نیمه دوم آبان از سرزمین‌های شمالی به شهرستان ایرانشهر آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: زیستگاه این پرنده مهاجر دشت‌های باز و وسیع منطقه است که متاسفانه توسط افراد سودجو شکار می‌شوند.

او بیان کرد: هوبره مشتری‌های زیادی در بین عرب‌های ساکن کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد و اکثر شکارچیان این پرندگان را به این کشور‌ها قاچاق می‌کنند.

هاشمزهی با هشدار به شکارچیان متخلف و تاکید بر پرهیز از شکار این پرنده حمایت شده و کمیاب گفت: هرگونه شکار و صید حیوانات و پرندگان تحت حمایت محیط زیست پیگرد قانونی دارد.

او افزود: در هفته گذشته بیش‌از ۲ هزار تله زنده‌گیری هوبره از سطح منطقه جمع‌آوری شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت

آفتاب‌‌نیوز :

کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران اظهار کرد: طی دو سه روز گذشته گزارشی درباره زخمی شدن پرنده در محدوده ساحلی شهرستان نوشهر به دست ما رسید که گویا این پرنده با تور‌های صیادی سرگردان برخورد کرد.

وی افزود: باتوجه به این گزارش کارشناسان محیط‌زیست در محل حضور یافتند و باتوجه به آسیب‌دیدگی از ناحیه پا این پرنده را باغ پرندگان انتقال دادند تا نسبت به انجام کار‌های درمانی اقدام شود.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: بعد از گذشت ۴۸ ساعت و اطمینان از سلامت پرنده این پرنده برای ادامه زندگی به طبیعت برگشت.

ربیعی با اعلام اینکه پرنده غواص گلوسیاه جز پرندگان مهاجر کمیاب محسوب می‌شود، افزود: زمان بازگشت از مهاجرت این گونه معمولا اواخر زمستان است و به‌ندرت زمان مهاجرت به فصل بهار موکول می‌شود.

وی یادآور شد: معمولا هم گونه پرنده غواص گلوسیاه در قسمت جنوبی دریای خزر محدوده حوزه غرب استان و گیلان مشاهده می‌شوند.

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران یادآور شد: پرنده کمیاب غواص، گلوسیاه جز گونه‌های حمایت شده است که باتوجه به شیرجه زدن در آب دارای منقار تیزی است به همین خاطر چنین نامی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • (ویدیو) رویا کجاست؟
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه