Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دانشگاه تهران، شورای مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که در روز پنج‌شنبه 5 دی 1398، خورشید گرفتگی جزئی رخ خواهد داد.

این خورشید گرفتگی از نوع حلقوی است، اما در ایران به صورت جزئی دیده می‌شود. این گرفتگی در آسیا، بخش‌هایی از شمال و غرب استرالیا، بخشی از شمال شرق آفریقا، به صورت جزئی و در بخشی از عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، عمان، جنوب هند، سریلانکا، مالزی، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین و برونئی به صورت حلقوی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشینه پوشیدگی این گرفتگی جزئی در جنوب شرق آسیا رخ می‌دهد که در شرق سوماترا، ماه حدود 94 درصد از قرص خورشید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌پوشاند.

در تهران، ماه حداکثر 61 درصد از قرص خورشید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌پوشاند و قرص گرفته خورشید در حالی طلوع می‌کند که مراحل باز شدن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سپری می‌کند. در تهران، زمان طلوع آفتاب ساعت 7 و 12 دقیقه است و گرفتگی در ساعت 8 و 23 دقیقه پایان می‌یابد. زمان و حداکثر میزان پوشیدگی در سایر نقاط ایران با تهران متفاوت است.

* هشدار آسیب به بینایی در صورت عدم استفاده از ابزار مناسب

خورشید گرفتگی در مناطق جنوب ایران نسبت به دیگر نقاط کشور طولانی‌تر است و بخش بزرگ‌تری از قرص خورشید پوشیده می‌شود. حداکثر گرفتگی با پوشیدگی 86 درصد است که در جزایر خلیج فارس رخ می‌دهد.

توجه به این نکته لازم است که مشاهده خورشیدگرفتگی بدون استفاده از ابزار و صافی‌های مناسب به بینایی آسیب می‌رساند.

مشخصات خورشید گرفتگی از این لینک در دسترس است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های جلوگیری از آب گرفتگی در شهر‌ها + فیلم

صمیم مرادی روزبهانی، سرپرست معاونت آمادگی و عملیات در برنامه تلویزیونی سلام تهران گفت: مسئولان در تلاش هستند که طرح جلوگیری از آبگرفتگی را در شهر‌های دیگر اجرا کنند. تهران نیز در این طرح شرکت کرده است که در حال حاضر بیشتر مناطق تهران به رنگ آبی هستند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • در خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین چه چیزهای عجیبی مشاهده شد؟
  • اجرای طرح‌های جلوگیری از آب گرفتگی در شهر‌ها + فیلم
  • رگبار شدید باران در استان تهران/‌ سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری