Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین روز مناظرات دانشجویان در قالب هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد و در قالب آن رقابت تیم‌های برگزیده با یکدیگر آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در اولین مناظره روز دوم هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران تیم های "سروش رازی" از استان کرمانشاه و تیم "تنقیح مناط" از دانشگاه علم و فرهنگ در قالب تیم های چهارنفره با یکدیگر به رقابت پرداختند و تیم "تنقیح مناط" برنده این رقابت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رقابت تیم "سروش رازی" در موضع موافق متشکل از حمید شرافت وزیری(دانشجوی دکترای مهندسی برق)، میلاد اختراعی (دانشجوی دکترای مهندسی برق)، صبا هدایتی فر(دانشجوی دکتری مدیریت دولتی) و امیرحسین کاظمی(دانشجوی دکتری مهندسی برق) و تیم "تنقیح مناط" در موضع مخالف متشکل از حسین جلالی (دانشجوی ارشد علوم سیاسی)، پیام افشار دوست(دانشجوی ارشد جامعه شناسی)، محمدرضا نفیسی (دانشجوی ارشد اقتصاد) و امیرمحمد حسینی (دانشجوی کارشناسی خبرنگاری) در موضع مخالف بر سر گزاره "دولت باید نقش هدایت گری را در عرصه فرهنگی به عهده بگیرد" به گفت و گو پرداختند .

تیم سروش رازی بیان کرد: بعضی‌ها می‌گویند فرهنگ نیازی به متولی ندارد در حالی که پروفسوری می گوید در چنین جامعه ای زمینه برای ضد فرهنگ ها آماده می شود. همچنین ضد فرهنگ ها به معنی عاداتی هستند که درقسمت کوچکی از جامعه رشد می کنند به طور مثال عادت ختنه کردن دختران در بعضی از کشور های غربی. همچنین بعضی بر این باورند دولت باید در تک تک جزئیات فرهنگی تسلط داشته باشد اما پروفسوری می گوید در این جوامع از جایی که پویایی فرهنگ گرفته شده است مشکل این جوامع این است که دچار بیماری فرهنگی می شوند.

تیم مذکور با بیان این که فرهنگ نه به طور مطلق پروژه است نه پروسه بیان کرد: فرهنگ هم باید پویا باشد و هم باید متولی باشد که جلوی بروز ضد فرهنگی را بگیرد. همچنین بعضی‌ها معتقدند متولی نباید دولت باشد اما ویژگی متولی این است که آموزش مستمر و جامع که مستلزم توان مالی کافی است و توان رسانه ای کافی را داشته و نماینده کل جامعه و نه گروهی خاص باشد.

عضو این تیم با توجه به این که دولت باید دموکراتیک باشد، افزود: دولت نهادی است که باید مردم نهاد باشد و این گزاره درخصوص بایدها و نبایدهای دولت صحبت می‌کند در صورتی که ما ویژگی های دولت را گفتیم و باید امکان نظارت بر دولت وجود داشته باشد. همچنین تعریف دولت مناقشه برانگیز نیست که ما تمام وقتمان را بر سر تعریف آن بگذرانیم.

تیم موافق در پایان بیان کرد: پذیرش گزاره تبعات سنگین فرهنگی دارد امر فرهنگ امر پیچیده و بزرگی است و دولت نمی تواند خودش فقط نقش حمایتی داشته باشد همچنین فقط بحث حمایت و هدایت نیست بلکه دولت باید عامل باشد. ایفای نقش دولت در عرصه فرهنگی امری بدیهی است.

اما تیم تنقیح مناط درموضع مخالف با بیان انواع الگوهای تعامل دولت و پیشه فرهنگی بیان کرد: تصدی گری ، هدایت گری، حمایت گری و عدم مداخله از انواع الگوهای تعامل دولت به حساب می آید. دولت مداخله می کند و نحوه مداخله اش متفاوت است، عرصه فرهنگ خودآیین است و هدف درونی خودش را دارد. حمایت، اقدامات و مداخلات دولت است که منابع را به صورت برابر بین کنش گران و عرصه فرهنگی هدایت می‌کند اما زمانی که دولت منابع خودش را باسلیقه خودش تخصیص دهد شکاف فرهنگی به وجود می‌آید.

تیم مخالف ادامه داد: ما مطالعات سیاست گذاری فرهنگی داریم که در آن الگوهای حمایت گری مورد پذیرش است ما از مداخله دولت در امر فرهنگی دفاع می‌کنیم اما این الگوی خاصی دارد. به گفته مجید وحید باید کم کم از تصدی به سمت حمایت برویم. همچنین ما در حوزه سیاست گذاری فرهنگی با حمایت مواجهیم نه هدایت. همچنین پذیرش این گزاره تبعات دارد و اگر بپذیریم دایره فعالیت دولت گسترده می شود.

عضو تیم مذکور با اشاره به این که اگر دولت نقش حمایت گری داشته باشد باعث رشد می‌شود مطرح کرد: باب هدایت گری دولت اگر باز شود دست دولت به شدت باز می شود و همچنین همه کارکردهای یک جامعه بر دوش دولت می افتد.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت دانشجوی دانشگاه کردستان درمسابقات انتخابی تیم ملی «کومیته»

به گزارش خبرنگار مهر، «شهرام جوانمیری منش»، دانشجوی دانشگاه کردستان در مسابقات قهرمانی کومیته وزن ۶۰ کیلوگرم رده سنی زیر ۲۱ سال پسران، عنوان قهرمانی را کسب کرد.

این دانشجوی دانشگاه کردستان اظهار کرد: در مسابقه قهرمانی کومیته ۴ هزار و ٨۰۰ شرکت کننده حضور داشتند.

جوانمیری منش افزود: هدف از برگزاری این مسابقات، اعزام به مسابقات در ونیز ایتالیا است.

گفتنی است؛ «کومیته» به معنای مبارزه و یکی از سه بخش اصلی تمرینات ورزش کاراته به همراه کاتا و کیهون است در کومیته از فنون آموخته شده در کاتا و کیهون در مقابل یک حریف واقعی استفاده می‌شود.

کد خبر 6085464

دیگر خبرها

  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • موفقیت دانشجوی دانشگاه کردستان درمسابقات انتخابی تیم ملی «کومیته»
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • برزخ دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری