Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک تحقیق نشان می‎دهد که صد‌ها کودک از سوی مقام‎های کلیسای کاتولیک طی یک دهه مورد سوء استفاده و آزار جنسی قرار گرفتند. تاریخ انتشار: 13:59 - 01 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۹۱۹۰ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نتایج یک تحقیق داخلی در سازمان کشیش‌های کاتولیک نشان می‌دهد که طی یک دهه گذشته ۳۳ کشیش، صد‌ها کودک را مورد آزار و سوء استفاده جنسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک سوم از کودکانی که قربانی سوء استفاده جنسی در کلیسا‌های کاتولیک شدند همچنین از سوی رئیس سابق موسسه لژیون مورد سوء استفاده قرار گرفتند.
سازمان لژیون شمار کودکان قربانی سوء استفاده جنسی را طی این مدت ۱۷۵ کودک اعلام کرده است.
لژیون این آمار را به تازگی و همزمان با روزی که پاپ فرانسیس استعفای بزرگ‌ترین حامی این سازمان در واتیکان را پذیرفت، منتشر کرده است.   وزیر سنت جان پاول دوم، سال‌ها بود که کلیسای واتیکان را از انجام تحقیق درباره سوء استفاده جنسی از کودکان از سوی مقام‎های کلیسا باز می‌داشت.   بیشتر بخوانید:  هزاران کشیش در آمریکا متهم به تجاوز جنسی کلیساهای آمریکا گرفتار فساد اخلاقی  
بر اساس این گزارش، دو سوم از کودکانی که قربانی آزار جنسی بودند تنها از سوی یکی از مقام‎های کلیسای کاتولیک مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند؛ قربانیان در رده سنی ۱۱ تا ۱۶ سال بودند.
همچنین این گزارش می‎گوید که ۳۳ کشیش از هزار و ۳۵۳ کشیش در سازمان لژیون از سال ۱۹۴۱ کودکان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دادند.
این سازمان همچنین تایید کرده که بیشتر قربانیان ممکن است اتهامات دیگری را علیه مقام‎های کلیسا مطرح کنند.
فعالیت این سازمان از چند سال پیش در پی افشاگری‌های مکرر درباره کودک آزاری کشیش‌ها در چند دهه به ویژه در آمریکا، شیلی و آلمان زیر سوال رفته است.

سازمان کشیش‌های کاتولیک تنها اسامی چهار کشیش آمریکایی را منتشر کرده و گفته است که ملاحظات اخلاقی و حقوقی مانع از شناسایی سایر مقام‎های کلیسا شده است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلیسا های کاتولیک حوادث بین الملل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از ادامه جست‌وجو برای پیدا شدن کودک غرق شده در رودخانه خرسان خبر دارد.

محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روز دوشنبه هفته جاری غرق شدن کودک ۵ ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گزارش شد که بلافاصله تیم غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با دستور شهردار شهر یاسوج تیم نجات غریق سازمان آتش‌نشانی اعزام شده‌اند، این تیم امروز حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی تا محل حادثه داشته‌اند و همچنان جست‌وجو ادامه دارد.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: ۶ غواص از یاسوج حضور دارند و همه جانبه برای پیدا کردن این کودک پای کار هستند.

کد خبر 747679

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • اعتراض متفاوت و شوکه کننده به کریدور زنگه زور توسط کلیسای سرکیس مقدس + تصاویر
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • جشن هواداران اینتر در خیابان‌های میلان و در مقابل کلیسای معروف شهر پس از کسب بیستمین قهرمانی در سری آ / فیلم
  • (ویدئو) آزار حیوانات گران می‌شود!
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود