Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در ابتدای جلسه حسین شیرزاد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: شأن ایجابی این جلسه ناظر براین است که تشکل های سازمان در این برهه زمانی حساس و تاریخی باید تحت یک سیاست مدیریتی واحد قرار گرفته و حال این مدیریت بر عهده شخصیتی است که ۴۰ سال در فراز و نشیب های کشاورزی کشور فعالیت نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فعالیت های جدید و نوآورانه می تواند نوید بخش روزهای خوش بخش کشاورزی کشور در آینده باشد. ، ما از نسلی هستیم که در مقاطع تحصیلی مختلف جهت کسب بورسیه توسط کشاورز گزینش شدیم و این مرحله نیز در واقع استمرار شاگردی ما نزد ایشان است .

در ادامه بیابانی قائم مقام خانه کشاورز کشور در جمع حاضران گفت:در ارتباط با اهمیت جایگاه کشاورزی، استنباط خانه کشاورز این است که آقای کشاورز در ارتباط با تخصص هایی که در کشاورزی دارند بهترین گزینه برای تصدی پست وزیر جهاد کشاورزی و حل مسائل کشاورزان است.امیدوار هستیم همه گروه های وابسته کشاورزی که تفکر کشاورزان را رهبری می کنند از این ظرفیت نهایت بهره برداری را نمایند.

در ادامه عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر سابقه تشکل ها را بررسی کنیم متوجه می شویم بعد از اصلاحات اراضی مدیریت در کشاورزی حذف شد ، مدیریت یکی از ارکان مهم در تولید است . سیستم در آن موقع به این فکر افتاد که برای مدیریت تولید جانشین انتخاب کند به همین دلیل شرکت های تعاونی و اتحادیه ها تشکیل و اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز تدوین شد .

کشاورز در سخنانش تصریح کرد: توسعه کشاورزی اروپا از تعاونیها می باشد،به عبارتی کشاورزان برای ساده ترین کار خودشان از ظرفیت تعاونیها استفاده می کنند .

وی خاطر نشان کرد: از نظر من سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نماد کل تولید کشور است اعم از یک تولید کننده ی کوچک یا بزرگ.

کشاورز با بیان اینکه کشاورزی ما با اقتصاد غریبه است اشاره نمود که توسعه از کانال ایجاد سرمایه عبور می کند و ایجاد سرمایه در هیچ جا در دست دولت نیست،بنابراین آنچه که نمی تواند از کشاورزی ما تفکیک شود سیاست های اقتصادی است . بخش بازار کشاورزی تقاضا محور است و روش بهینه مدیریت آن نیز کشاورزی قراردادی است چون هر تولیدی که براساس تقاضا نباشد محکوم به زیان است .

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تأکید برایجاد و سازماندهی خدمات فنی برای کشاورزان گفت : ما باید موجبات خدمات را برای کشاورزان ضعیف فراهم کنیم و نارسایی های اعضا را مرتفع کنیم . فعالیت های کشاورزان اگرچه عمومی است ولی در مواردی تخصصی هم هست، یک عده در زعفران و برخی روی کشمش و پنبه فعالیت دارند. این ها هر کدامشان یک تعاونی تخصصی و خاص خود را می خواهند ، ساماندهی این گروه ها با سازمان تعاون روستایی است .

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: یک شبکه اطلاع رسانی درست کنید که یک طرف میزان کشت و تولید را رصد کند و طرف دیگر به کشاورزان بگوید سهم شما از این میزان کشت و تولید چقدر است ،به دنبال تقویت مالی اعضا باشید. پول ارزان بگیرید ، باید امکانات و روشی درست کنیم که بنیه مالی اعضا بالا برود .

وی در پایان خطاب به حاضرین گفت: شرایط کشور ایجاب می کند که خیلی مواظب تولید باشید. انتظار من از شما این است که با روحیه ی مثبت، با امید و رعایت اخلاق این امور انجام شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی عباس کشاورز حسین شیرزاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • «سود» مشوقی برای «مشارکت مردمی» در تولید
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود