Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی را درباره علت تغییر نام خیابان جهان پهلوان تختی به «استاد جلیل شهناز» ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد جواد حق شناس در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران علت تغییر نام خیابان تختی در محدوده باغ فردوس واقع در منطقه 1 شهرداری تهران با ذکر دلایلی توضیح داد و گفت: اخیراً جمعی از مدال آوران کشتی ایران نامه‌ای خطاب به فرماندار تهران نوشته و نسبت به این نامگذاری و تغییر نام خیابان جهان پهلوان غلامرضا تختی اعتراض کردند که به نظر می‌رسد سو برداشتی برای علاقمندان و دلسوزان حوزه کشتی و ورزش کشور پیش آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در توضیح این امر عنوان کرد: خیابان تختی براساس نقشه سازمان جغرافیایی و کارتوگرافی ملی ایران به سال 1347 و 1355، به نام خیابان ژاله بوده و براساس نقشه‌های بعد از انقلاب (سال 1364)، این خیابان به نام تختی تغییر نام داد.
حق شناس ادامه داد: انتصاب خیابان تختی به آن نام‌آور شاید به دلیل قرارگرفتن ویلای ییلاقی جهان پهلون تختی باشد که توسط محمدرضا پهلوی به وی اعطا شد و او نیز از ویلا استفاده نکرد و آن را به خواهرش واگذار کرده و همان ویلا هم حدود 20سال پیش تخریب شده و جای آن امروز یک برج احداث شده است.
وی گفت: خانه پدری تختی در منطقه 12، محله خانی آباد قدیم قرار دارد که از سالها پیش خیابان مجاور خانه او به نام جهان‌پهلوان تختی نامگذاری شده و به همین دلیل نیز آن محله به تختی مشهور شده است. تابلو خیابان نیز به نام کامل جهان پهلوان غلامرضا تختی نصب شده است. قرار است براساس مصوبه شورا در بودجه 97 و 98 شهرداری تهران، خانه پدری تختی توسط مدیریت شهری خریداری و خانه موزه تختی در این محل راه اندازی شود. همچنین زورخانه گردان که در ابتدای تقاطع خیابان تختی و مولوی قرار داشت و محل ورزش جهان پهلوان تختی بود، در ادوار گذشته تخریب شده که براساس مصوبه شورا قرار است بازسازی شود و یادمان تختی نیز در ابتدای خیابان نصب شود.
حق شناس تصریح کرد: از خیابان تختی 15 معبر به همین نام در شهر تهران وجود دارد که سیاست شورای شهر تهران این است که اسامی اشخاص در جای اصلی خود حفظ شوند و اسامی تکراری به دلیل تکراری بودن و به‌اشتباه‌انداختن شهروندان در آدرس‌های شهری، به اسامی دیگر تغییر نام یابند. قطعا نام تختی برای همه مردم ایران زمین مهم و حائز اهمیت است و این موضوع بر شورای شهر نیز پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: این شورا در تلاش است نام تختی را در زادگاه اصلی او در منطقه 12 به عنوان یکی از مناطق تاریخی پایتخت حفظ نماید و قطعا تغییر نام خیابان های دیگر که به اشتباه در ادوار گذشته به نام های یکسان از این نام آور و دیگر بزرگان نامگذاری شده است، دلیلی بر بی اهمیت انگاشتن تختی و سایر بزرگان توسط شورای شهر نیست. این شورا و به ویژه کمیسیون نامگذاری همیشه در تلاش برای حفظ یاد و خاطره نام‌آوران ایران زمین بوده و خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، لازم به ذکر است در سی و پنجمین جلسه کمیسیون نامگذاری و قرائت آن در یکصدو هشتاد و سومین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خیابان تختی در محدوده باغ فردوس واقع در منطقه 1شهرداری تهران بنام پیشنهادی "استاد جلیل شهناز" با رای اعضای شورای شهر تغییر نام یافت .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توضیحات حق شناس خیابان جهان پهلوان تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین

شهردار تهران درباره نصب دوربین بر لباس نیرو‌های شهربان و حریم‌بان تهران گفت: این موضوع در راستای ساماندهی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران اظهار داشت: از ظرفیت شهرداری برای حضور فعال در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شد و از این ظرفیت برای دوره دوم انتخابات که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد نیز بهره خواهیم گرفت.

شهردار تهران درباره نصب دوربین بر لباس نیرو‌های شهربان و حریم‌بان تهران اظهار داشت: این موضوع در راستای ساماندهی یک امر کلی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

وی درباره واردات واگن‌های مترو و اختلافاتی که بین شهرداری و وزارت کشور وجود دارد، تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است که هزار و ۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد. اما اختلاف نظر‌ها در مورد تایید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهرداری تهران اضافه کرد: به این قرارداد باید ظرف ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد، ولی پاسخ طولانی شد که اعتراض آقای چمران را به همراه آورد. اما در زمان خودش این کار انجام شد.

واردات واگن مترو امسال انجام می‌شود

زاکانی درباره زمان واردات آن توضیح داد: امسال واردات واگن‌ها انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

وی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نشده است و در ایران تولید آسانسور و پله برقی وجود دارد. البته سال گذشته ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و ظرف سه ماه نصب آن به اتمام خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • عملیات ترکیبی «وعده صادق» ایران نه تنها معادلات خاورمیانه بلکه معادلات نظامی جهان را تغییر داد
  • افشاگری جلیل محبی از پشت پرده بازگشت گشت ارشاد به خیابان
  • ادعای جلیل محبی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها | کار کیست؟
  • ادعای عجیب «جلیل محبی» درباره گشت ارشاد
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای در تهران و زنی که با موتور مواد می‌فروخت
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای در تهران
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران