Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن مذهبی‌های کاتولیک از یک رسوایی جنسی پرده برداشته که در آن پای ۳۳ نفر از کشیش‌های مسیحی رده بالای مکزیکی در میان است.

طبق گزارش داخلی این انجمن، دستکم ۱۷۵ کودک زیر سن قانونی توسط کشیش‌های مسیحی در این کشور از جمله «مارشال ماسیل» بنانگذار این انجمن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

این مساله در طول سال‌های ۱۹۴۱ تا ۲۰۱۹ رخ داده به گونه‌ای که ۶۰ کودک از سوی مارشال ماسیل مورد سوء استفاده قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش در حالی منتشر می شود که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، سه‌شنبه گذشته (۱۶ آذر) با ایجاد تغییرات اساسی در شیوه برخورد کلیسای کاتولیک با سوءاستفاده جنسی از کودکان و زنان، قانون موسوم به «پنهانکاری واتیکان»  را لغو کرد.

براساس گزارش مربوط به این رسوایی بزرگ که در تارنمای سِرو بیوسِس (ceroabusos.org) منتشر شده، بیشتر قربانی‌ان پسران ۱۱ تا ۱۶ سال بودند.
طبق این گزارش، ۱۸ نفر از کسانی که مرتکب این تجاوز جنسی شده‌اند همچنان عضو انجمن هستند که ۱۴ نفر از آنها، خود قربانی تجاوزهای جنسی از سوی کشیش‌ها بوده‌اند؛ این مساله وجود زنجیره‌های سوءاستفاده را برجسته می‌کند.

رسوایی‌های جنسی کشیش‌های کاتولیک در اروپا و آمریکا موجی از انتقادها را علیه واتیکان به راه انداخته است.
آزار جنسی کودکان و زنان یکی از اصلی‌ترین مشکلات واتیکان با کشیش‌هاست و یک سال پیش، کلیسای کاتولیک آمریکا نام بیش از یک هزار کشیش و دیگر مقام‌های کلیسا را منتشر کرد که متهم به آزار جنسی کودکان بوده‌اند.

تعدادی از کاتولیک‌ها در حالی‌ که ازدواج برای رهبران مذهبی را ممنوع کرده‌اند اما رفتارهای خشن، همجنس‌گرایی و حتی کودک‌آزاری با کودکان سه ساله را نیز مرتکب شده‌اند.
موضوع پذیرش مردان متاهل در کلیساهای کاتولیک از چند دهه گذشته مطرح شده اما اکنون این مساله به ویژه در مناطقی مانند برزیل که با کمبود شدید کشیش مواجه‌اند به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از مقام‌های کلیسای کاتولیک، از جمله «پاپ بندیکت شانزدهم» سلف پاپ فرانسیس، معتقد بوده‌اند که تجرد کشیشان بخشی از اصول اعتقادی ثابت کلیسا نیست و اندیشیدن به تغییر در این قاعده منعی ندارد. طبق قوانین کلیسای کاتولیک، کسانی که در خدمت کلیسا هستند نمی‌توانند ازدواج کرده و خانواده تشکیل دهند.
2023

برچسب‌ها کلیسا آزار جنسی کلیسا کشیش آزار جنسی کودکان واتیکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلیسا آزار جنسی کلیسا کشیش آزار جنسی کودکان واتیکان کلیسا آزار جنسی کلیسا کشیش آزار جنسی کودکان واتیکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی داوری: صف طولانی شاکیان رئال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌ام لالیگا روبروی رئال مادرید به میدان رفت و با نتیجه 2-3 شکست خورد تا امیدش برای کاهش اختلاف امتیاز با این تیم در صدر جدول بیش از پیش کاهش پیدا کرده باشد. 

شاگردان ژاوی در این بازی دو بار توسط آندریاس کریستنسن و فرمین لوپز از حریف پیش افتادند اما نتوانستند از این برتری محافظت کنند و درخشش وینیسیوس جونیور، لوکاس واسکز و جود بلینگام باعث شد که سه امتیاز این بازی را به راحتی از دست بدهند. 

اعتراض بازیکنان این تیم و ژاوی روی دو صحنه مشکوک بود که در یکی از آنها معتقد بودند توپ از خط دروازه رد شده و سپس توسط آندری لونین دفع شده و دیگری صحنه‌ای بود که برخورد کوبارسی با واسکز باعث شد داور در سوتش بدمد و یک ضربه پنالتی به سود رئال اعلام کند که در نهایت منجر به گل اول و مساوی این تیم شد. 

اما بسیاری از هواداران بارسا با اشاره به اتفاقاتی که پیش از این رخ داده بود، مدعی شده‌اند که این اولین باری نیست که چنین اتفاقاتی در این فصل رخ می‌دهد و بسیاری از تیم‌ها مانند لایپزیش در لیگ قهرمانان و اتلتیکو مادرید، والنسیا و آلمریا هم در طول این فصل در دیدار برابر رئال از عملکرد داوری ضربه خورده و به آن معترض بوده‌اند. 
 

هرچند در بسیاری از موارد، کمک داور ویدیویی و کارشناسان داوری هم تصمیمات گرفته شده را تایید کردند اما جنجال و حواشی ایجاد شده در جریان بازی در این فصل بارها به سمتی رفته که این تصور را به وجود آورده که داوران در بعضی از صحنه‌ها به سود رئال مادرید سوت زده‌اند.

دیگر خبرها

  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • رسوایی در برزیل: روی تیته آب دهان انداختند!
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • رسوایی داوری: صف طولانی شاکیان رئال (عکس)
  • امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی
  • پاپ: خاورمیانه مسیر گفتگو و دیپلماسی را در پیش بگیرد
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران