Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان درخصوص آبگرفتگی‌هایی که در بارندگی اخیر گریبان اهواز، آبادان و کارون را گرفت، گفت: خوزستان در چند سال اخیر جزء استان‌هایی است که بیشترین بحران را داشته است.

او اظهار داشت: باتوجه به سیلابی که در ابتدای سال جاری در استان اتفاق افتاد، لازم بود تا مسئولان با جدیت بیشتری به هشدار‌های سازمان هواشناسی توجه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام موسوی فرد بیان کرد: وقوع بارندگی شدید در اهواز از ۲ هفته قبل پیش‌بینی‌شده بود و کارشناسان سازمان هواشناسی اخطار داده بودند که حجم گسترده‌ای از باران در شهر‌های خوزستان خواهیم داشت.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان به مناطق آبگرفته خوزستان و اهواز اشاره کرد و افزود: در مناطق مرکزی و حاشیه این کلانشهر و شهر‌های آبادان و خرمشهر شاهد بارش مقادیر زیادی از باران بودیم، اما نباید این حجم از بارندگی‌ها سبب بروز چنین خسارت‌هایی به مردم می‌شد.

امام‌جمعه اهواز ادامه داد: در سایر استان‌ها شاهد بارش باران با مقادیری بیش از بارش‌های خوزستان هستیم، اما خسارت‌های این‌چنینی بر جای نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد درخصوص جبران خسارات آبگرفتگی اخیر بیان داشت: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام علاوه بر بسته‌های حمایتی که برای مردم ارسال کرد هیئتی را به خوزستان و اهواز فرستاد تا مشکلات را احصا و آن‌ها را برطرف کنند.

او اذعان داشت: با توجه به گستردگی و شدت بارش‌های اخیر بیش از ۲۰ منطقه با بحران شده و همچنان برخی از مناطق با آن درگیر هستند.

امام‌جمعه اهواز بیان کرد: مناطقی مانند شهرک دانشگاه، کوی معین زاده، بهارستان، کوی علوی و شهر کوت عبدالله نیز تا شب گذشته درگیر این بحران بودند.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان با اشاره به‌ضرورت تأمین کمک‌های مالی به مردم خسارت‌دیده، عنوان کرد: از آنجا که تعداد زیادی از لوازم خانگی مردم از بین رفت و به‌شدت متضرر شدند دولت باید همان‌گونه که در جریان سیل ورود کرد و بخشی از خسارت‌ها جبران شد به مسئله اخیر نیز ورود کرده و مشکلات مردم را برطرف کند.

او افزود: در اتفاق اخیر انتظار می‌رود آب‌های سطحی به‌طور کامل جمع‌آوری و لجن‌های باقی‌مانده پالایش شود. همچنین براساس نیاز‌های موجود امکان‌سنجی صورت بگیرد تا خسارات حاصل از آب‌گرفتگی جبران شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبگرفتگی در اهواز بارش باران بالازدگی فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نیکروز در بازدید از مناطق مختلف شهرستان چرام افزود: بیشتر خسارت‌های وارد شده مربوط به حوزه‌های کشاورزی و راه‌های روستایی و عشایری استان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این بازدید گفت: تمامی جاده‌های تخریب شده بخش مرکزی و سرفاریاب در شهرستان چرام مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت و همه آنها بهسازی و بازگشایی شدند.
حمیدرضا پیمان جو افزود: با ابلاغ تخصیص جدید، ۸ کیلومتر باقی مانده از جاده طسوج که کار خاکبرداری واجرای ابنیه فنی آن انجام شده است سرعت خواهد گرفت.
سید عبدالرحمن توفیقیان فرماندار شهرستان چرام گفت: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است.

دیگر خبرها

  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان در بارش های اخیر
  • مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • اجتماع مردم در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی