Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عین قانون است و باید همۀ دستگاه‌ها برای اجرای آن‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری، عیسی قبادی امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و در سال رونق تولید باید همه دستگاه‌ها با فهم و درک شرایط برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع وارد عمل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکل بدهی شرکت سرامیک البرز به آموزش و پرورش، گفت: بدهی این شرکت مربوط به دهۀ ۷۰ و زمان واگذاری آن به بخش خصوصی بوده است که طبق قانون باید ۲ درصد از درآمد این شرکت به آموزش و پرورش پرداخت می‌شد که این قانون نیز الآن تعدیل شده است.

قبادی گفت: بعد از اینکه شرکت در سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی منتقل شد،  این بدهی نیز خودکار بدون اطلاع سرمایه‌گذار به مدیریت جدید انتقال یافته است.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا اگر شرکت خصوصی سازی، یک واحد را واگذار کند در ازای آن به شرط حفظ تولید و اشتغال وجهی دریافت نخواهد کرد؛ ولی در کشور ما نه تنها از سرمایه‌گذار جدید پول دریافت می‌شود بلکه باید زیان‌های گذشته را نیز پرداخت کند.

قبادی گفت: آموزش و پرورش طبق ماده ۴۷ قانون محاسبات می‌تواند برای تقسیط بدهی این شرکت به ۱۲ قسط اقدام کند و باید هماهنگی و همکاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان خاص است، افزود: با توجه به این شرایط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور شکل گرفته تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با سرعت بیشتر پیگیری و رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عین قانون است و باید همۀ دستگاه‌ها برای اجرای آن‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

معاون استاندار گفت: در این شرایط باید کمک کنیم تا مشکل واحدهای صنعتی در جهت حفظ نظام، کمک به تولید و اشتغال، برون رفت از مشکلات و ناامید کردن دشمنان حل شود.

در ادامه این جلسه به مشکلات چند واحد تولیدی دیگر در خصوص تسهیلات، صدور دسته چک و سایر موانع تولید رسیدگی شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین کارگروه رفع موانع تولید اقتصاد اشتغال معاون امور اقتصادی استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از تسهیلات و طرح‌های اجرا شده برای فرزندآوری جنبه تشویقی ندارد و هدف از قانون جوانی جمعیت رفع موانع فرزندآوری بوده است و سعی شده با اجرای طرح‌هایی از بروز این موانع جلوگیری کنیم.

امیرحسین بانکی‌پور فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کفایت کردن تسهیلات فرزندآوری برای مادران اظهار کرد: بسیاری از تسهیلات و طرح‌های اجرا شده برای فرزندآوری جنبه تشویقی ندارد و هدف از قانون جوانی جمعیت رفع موانع فرزندآوری بوده است و سعی شده با اجرای طرح‌هایی از بروز این موانع جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تسهیلات فرزندآوری افزود: مرخصی زایمان، پرداخت ۹۰ درصد هزینه درمان زوج‌های نابارور و درمان رایگان فرزندان تا پنج سالگی، اعطای وام ۴۰ میلیون برای فرزند اول تا وام ۲۰۰ میلیون برای فرزند پنجم از تمهیداتی است که برای تسهیل فرزندآوری در نظر گرفته شده است.

نماینده شهر اصفهان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دریافت خودرو بدون نوبت برای متولد شدن فرزند دوم از دیگر تسهیلات فرزندآوری است و تاکنون ۲۵۰ هزار خودرو به خانواده‌ها اعطا شده که تبادل قیمت آن با میانگین هزینه بازار حدود ۴۰۰ میلیون بوده است.

بانکی‌پور در خصوص دغدغه زنان باردار و شاغل برای دریافت مرخصی زایمان خاطرنشان کرد: طبق قانون کسی نمی‌تواند بانوان باردار یا مادرانی که در دوران شیردهی و دارای سه فرزند هستند را به علت دریافت مرخصی زایمان از کار تعدیل کند، همچنین در صورت بازگشت به کار، فرد باید در همان جایگاه قبلی مشغول به کار شود.

کد خبر 745656

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود