Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا پیروی منش روز یکشنبه درتشریح عملکرد آذرماه معاونت نظارت سارمان صمت افزود: درماه گذشته ۴۲ هزار و ۷۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، توزیعی و خدماتی هرمزگان صورت گرفت و دراین راستا ۲هزار و ۵۰۷ مورد پروانه تخلف تشکیل شد.
وی، ارزش پرونده های تخلف صنفی را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد که برای بررسی و صدور رای به تعزیزات حکومتی ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول اظهارداشت: بازرسی‌ از واحدهای صنفیبه‌ منظور رصد وضع بازار کالا و خدمات به‌ ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان وجلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف توسط کارشناسان نظارت و بازرسی و ناظران افتخاری سازمان صمت هرمزگان به‌ صورت پی درپی و روزانه انجام شده است.
پیروی منش یادآورشد: پایگاه های دریافت شکایت های مردمی در چهار نقطه شهر بندرعباس و برخی شهرستان‌ها ی هرمزگان و در نزدیکی مراکز تجاری مستقر هستند تا افرادی که از واحدهای صنفی شکایت دارند با مراجعه به این محل ها شکایت خود را مطرح کنند.
وی گفت: شهروندان در آذرماه چهارهزار و ۱۰۰ مورد تخلف را به پایگاه ها و سه هزار و ۷۷۵ مورد نیز به سامانه ۱۲۴گزارش کردند که در بازرسی های انجام شده، ۱۶ واحد صنفی به علت تکرار تخلف پلمپ و ۳ مورد محکوم به نصب پارچه شدند.
پیروی منش، تخلف های  کشف را بیشتر مربوط گران‌فروشی، کم‌فروشی،  درج نکردن قیمت،  نصب نکردن نرخ نامه، ارائه ندادن برگ خرید و صورت حسا دانست.
وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت  هرمزگان گزارش کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 سازمان صنعت معدن و تجارت شماره تلفن تخلف صنفی گرانفروشی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

ایرج مرندی معاون نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در طول اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان و نوروز امسال در استان ۱۱ هزار و ۹۴۵ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، تولیدی، خدماتی، انبار و سردخانه‌ها، عمده‌فروشی‌ها، خرده‌فروشی‌ها انجام شد.

وی اضافه کرد: در طول این ایام بیشترین تخلفات پرونده‌های تشکیل شده مربوط به درج نکردن قیمت با هزار و ۱۰۷ مورد، گران‌فروشی با ۴۶۰ مورد و کم‌فروشی با ۱۰۱ مورد بود که پرونده‌های متخلفان پس از تکمیل برای رسیدگی و رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مرندی ادامه داد: در بازه زمانی اجرای طرح ویژه ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ که از ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و در ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به پایان رسید، ۴۱ اکیپ بازرسی در سطح استان در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر از واحد‌های مختلف صنفی بازرسی و اقدام به نظارت میدانی و تشکیل پرونده‌های مختلف تعزیراتی کردند.

معاون نظارت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: همچنین در راستای اجرای مصوبات جلسات ستاد خدمات سفر استان، اکیپ‌های مشترک بازرسی با حضور نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و میراث‌فرهنگی تشکیل و نسبت به نظارت و بازرسی از رستوران‌های شهری و بین شهری، هتل‌ها، مهمان‌پذیری‌ها، غذاخوری‌ها و خدمات مورد نیاز مسافران نوروزی در طول تعطیلات نوروزی اقدام و با متخلفین برخورد قانونی صورت پذیرفت.

مرندی افزود: همشهریان در طول سال می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی از سوی واحد‌های صنفی و غیر صنفی اعم از احتکار، قاچاق، عدم فروش کالا، گران‌فروشی، کم‌فروشی، صادرنکردن فاکتور، عدم درج قیمت بر روی کالا و خدمات و ... را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن وتجارت در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • پلمب ۶۸ واحد صنفی در زنجان
  • ۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد
  • ۳۴۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام شد
  • انجام ۵۳۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی همدان
  • تشکیل ۳۸ پرونده تخلف صنفی در سبزوار
  • ۱.۶ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در سبزوار تشکیل شد