Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مطالب بسیاری در لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی و بومی‌گزینی دانشجو وجود دارد که باید از این دانشگاه اخذ می‌شد اما وزارت علوم در این خصوص نظراتی دریافت نکرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، درباره موضوع بومی‌گزینی دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه آزاد با توجه به حضوری که در شهرها دارد، عمدتاً دانشجویان را براساس طرح بومی گزینی پذیرش می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه وزارت علوم،تحقیقات و فناوری نسبت به مسئله پذیرش دانشجو براساس طرح بومی گزینی بیشتر معطوف به دانشگاه‌های دولتی است.

رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد وزارت علوم به طرح بومی گزینی با توجه به استانی بودن دانشگاه‌های دولتی ، نگاه استانی دارد.

طهرانچی با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد 38 درصد آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: وزارت علوم در طرح پذیرش دانشجو به هیچ وجه با مسوولان این دانشگاه مشورت نکرده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: مطالب ریز و دقیق بسیاری در خصوص طرح بومی گزینی وجود دارد که باید از دانشگاه آزاد پرسیده می‌شد اما وزارت علوم در این خصوص از دانشگاه اطلاعاتی دریافت نکرد.

طهرانچی افزود: جای گله دارد که مسئولان وزارت علوم برای آموزش عالی تصمیم می‌گیرند اما همراه با آموزش عالی نیستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طهرانچی بومی گزینی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش

شاهرخ فرهادی در اعتماد نوشت: در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دو دانشگاه وابسته به آموزش و پرورش هستند که وظیفه تأمین، تربیت و توانمند‌سازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش را به عهده دارند. دانشجویان این دانشگاه‌ها، جوانان با استعدادی هستند که با علاقه و شور و شوق پس از کسب رتبه علمی در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در مصاحبه‌های عمومی و تخصصی با سپردن تعهد خدمت ۸ ساله به آموزش و پرورش در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شده و به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش در آمده‌اند.

این روز‌ها آرامش روانی این دانشجویان به جهت کسر مقرری ماه اول از حقوق ناچیز آن‌ها به‌هم ریخته است. وزارت آموزش و پرورش در یک عمل نه چندان قانونی مبلغ ۱۰ میلیون تومان طی دو ماه تحت عنوان مقرری ماه از حقوق فروردین آن‌ها کسر کرده که این موضوع به استناد مواد ۷۲، ۱۰۰ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ قانون استخدام کشوری خلاف مقررات است، زیرا ماده ۷۲ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ به صراحت اعلام می‌کند دستگاه‌های مشمول این قانون مکلفند حقوق اولین ماه کسانی را که دوره آزمایشی را طی کرده و به استخدام رسمی پذیرفته می‌شوند را کسر نمایند، در حالی که این دانشجویان در استخدام آزمایشی بوده و هنوز رسمی نشده‌اند.

موضوع دیگر این است که دانشگاه فرهنگیان سال‌هاست در لوای بی‌تفاوتی دستگاه‌های نظارتی دست در جیب دانشجو معلمان کرده و با همکاری وزارت آموزش و پرورش ماهانه ۴۵ درصد از حقوق دانشجویان خوابگاهی و ۲۵ درصد از دانشجویان غیر خوابگاهی یا به اصطلاح ترددی در ازای هزینه خوابگاه و شبانه‌روزی به استناد مصوبه هیئت امنا برداشت می‌کند و این بدین معناست که در سال جاری یک دانشجوی ترددی مبلغ دو و نیم میلیون تومان بابت صرف چند وعده ناهار در طول یک ماه پرداخت می‌کند. حال کیفیت ناهار چگونه است یا دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها چه مبلغ اندکی پرداخت می‌کنند، بماند.

آموزش و پرورش پس از گذشت ۶ ماه از صدور رای وحدت رویه شماره ۹۱۲۶ مورخ ۲۵/۷/۱۴۰۲ دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان، با امضای وزیر اقدام به صدور بخشنامه‌ای در این خصوص به شماره ۱۴۰/۱۴۰ مورخ ۲۷/۱/۱۴۰۳ نموده که دانشگاه فرهنگیان با تحت فشار قرار دادن وزیر مانع ارسال بخشنامه به استان‌ها و دیگر دوایر ذی‌ربط شده است.

حال در اذهان عمومی این سؤال‌ها ایجاد شده، دانشگاه فرهنگیان که خود زیر‌مجموعه این وزارت است، چگونه بر سر وزارت آموزش و پرورش سایه افکنده و وزیر را در تصمیمات گرفته شده مردد کرده است. وزیر آموزش و پرورش چگونه پس از مطالعه و امضای بخشنامه راضی به عدم ارسال بخشنامه شده است؟ چه جریانی این وزارتخانه را راهبری می‌کند که بالاترین مقام آن پس از تصمیم، از حقوق قانونی ذی‌نفعان منصرف می‌شود. جا دارد دستگاه‌های نظارتی اعم از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری موضوع را بررسی و از تضییع حقوق دانشجو معلمان ممانعت به عمل آورند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت