Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تبریز امروز در حالی برگزار شد که یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در آن، ایمنی شهر تبریز و اتخاذ سیاست‌های غلط برای توسعه این شهر بوده و اعضا نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.

فریدون بابایی اقدم در این جلسه گزارش وضعیت گسل تبریز را تکان دهنده دانست و گفت: اگر کمی دقت کنیم به خوبی متوجه خواهیم شد که در سال‌های گذشته توسعه شهر تبریز به سمت گسل‌ها انجام شده که این امر جای نگرانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز ادامه داد: مسئولان استانی و شهری تبریز باید پای کار آمده و بیش از پیش روی این موضوع حساس شوند و با همکاری یکدیگر فکری برای تغییر جهات توسعه شهر کنند.

وی میزان آمادگی و تاب آوری شهر تبریز در مقابل حوادث مختلف از جمله زمین لرزه‌هایی با قدرت بالا را کم دانسته و گفت: هرچند بخشی از موضوع توسعه شهر از اختیار شورای شهر خارج است اما باید نسبت به آگاه سازی تمامی مسئولان اقدام شود چرا که با این وضع، خطر در کمین است.

اموات در جاهای امن شهر خفته اند

غلامحسین مسعودی ریحان نیز در این جلسه با نام بردن برخی مناطق واقع شده بر روی گسل در تبریز گفت: مناطقی چون باغمیشه، مرزداران، رشدیه و کوی نصر بر روی گسل واقع شده‌اند که در سال‌های اخیر شاهد روی آوردن شهروندان تبریزی به زندگی در این محلات بوده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: مردم خود به خوبی از این جریان خبر دارند و نسبت به نقاط حادثه خیز شهر اطلاع یافته‌اند؛ تغییر جهت توسعه شهر یک مطالبه مردمی است اما متأسفانه سیاست گذاران امر، توسعه شهر را به سمت گسل تبریز پیش برده‌اند.

وی با انتقاد از قرار گرفتن گورستان ها در مناطق امن شهر گفت: منطقه‌ای که وادی رحمت در آن قرار گرفته، هیچ خطری از بابت گسل ندارد اما عجیب است که این منطقه برای دفن اموات استفاده شده و مناطقی با ایمنی کم به زندگی مردم اختصاص یافته است.

مسعودی ریحان ادامه داد: گزارش گسل تبریز باید مستند شده و در اختیار تصمیم گیرندگان قرار گیرد؛ شهرداری نیز نباید برای احداث ساختمان در محل‌هایی که بر روی گسل واقع شده‌اند، مجوز صادر کند.

خطر زلزله بزرگ در تبریز را جدی بگیریم

کارشناس تکتونیک زمین شناسی شمالغرب نیز مهمان این جلسه از شورای شهر تبریز بود که از خطرات گسل تبریز سخن گفت.

سیروس اسماعیلی، گسل تبریز را جزو ۲۰ گسل مطرح جهان دانسته و گفت: بیش از ۲۴۰ سال از آخرین زلزله بزرگ تبریز می‌گذرد؛ زلزله‌ای که در سال ۱۷۸۰ میلادی در تبریز اتفاق افتاده و جان ۲۰۰ هزار نفر از مردم این شهر را گرفته است.

وی ادامه داد: تحرکات ۲۵ ساله گذشته زمین نشان می‌دهد گسل تبریز در حال فعال شدن است که لزوم آمادگی همه جانبه شهر برای این حادثه را نشان می‌دهد تا خطر آن به کمترین میزان کاهش یابد.

اسماعیلی افزود: طبق پیش بینی‌ها در صورت وقوع زلزله‌ای بزرگ در تبریز، کوه عون بن علی به ارتفاع یک متر و عرض ۴ متر جابه جا خواهد شد.

کد خبر 4804852

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تبریز گسل فعال زلزله بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا شب یلدا بیرجند یاسوج بارش برف بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش که امروز به همراه رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام‌آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام‌آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • عکس| مهمان ویژه تمرین امروز استقلال چه کسی بود؟
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار