Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: از این پس ملاک اختصاص سهمیه سوخت ناوگان سواری حمل و نقل عمومی و وانت‌بارهای ساماندهی شده بارنامه و صورت وضعیت حمل مسافر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی میقانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص استانداردسازی دوربرگردان‌های پرخطر استان، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان گلستان احداث 30 دوربرگردان ایمن در جاده‌‌های استان گلستان به صورت رسمی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نخستین دوبرگردان ایمن در این برنامه دوربرگردان «ورسن» بوده که تکمیل شده و اجرای 10 دوربرگردان در تعهدات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان متذکر شد: دوربرگردان «حکیم آباد» در مرحله اجرا قرار گرفته و تلاش برای تکمیل آن در حال انجام است و تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

میقانی گفت: پیمانکار سه دور برگردان دیگر نیز طی روزهای آینده مشخص خواهد شد که بلافاصله اجرای این سه دور برگردان نیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مجوز مناقصه 30 میلیارد تومانی را یک ماه گذشته به ما داده‌اند و بر همین اساس در حال پیگیری موضوع هستیم.

 

روشنایی کامل 183 کیلومتر از جاده‌های گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان درباره بازسازی محورهای آسیب دیده از سیل ابتدای امسال استان گلستان، تصریح کرد: 245 میلیارد تومان کل خسارت وارده به شبکه راه‌های استان گلستان بوده که تاکنون 110 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی ابلاغ شد که از این میزان تاکنون 90 میلیارد تومان آن تخصیص اسناد دو ساله خزانه دارد.

میقانی در خصوص پیش‌بینی‌اش برای تکمیل کامل مرمت محورهای مواصلاتی ناشی از سیل، گفت: من سعی می‌کنم بر اساس داشته‌‌ها صحبت کنم و عددی که خدمت شما عرض کردم پاسخگوی سوال شما خواهد بود.

وی درباره روشنایی جاده‌های استان گلستان گفت: سیاست ما این است اجرای روشنایی را در مسیرهای سکونتگاهی در اولویت قرار دهیم و باید بر این نکته تاکید داشت که روشنایی الزامی بر ایمنی یک محور مواصلاتی نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان کرد: از مسیر 250 کیلومتری بزرگراهی استان گلستان 183 کیلومتر از آن دارای روشنایی کامل است.

 

بارنامه و صورت وضعیت حمل مسافر ملاک اختصاص سهمیه بنزین

میقانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سهمیه بنزین ناوگان حمل و نقل عمومی استان گلستان بیان کرد: 650 دستگاه ناوگان سواری بنزین‌سوز بین شهری در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اختصاص سهمیه‌بندی برای این خودروها در دستورالعمل ابلاغی بر اساس پیمایش این خودروها خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: تا قبل از ظهر امروز 36 هزار و 290 کیلومتر این 553 سواری پیمایش داشته‌اند و این پیمایش به صورت آنلاین قابل رصد است.

میقانی تاکید کرد: در این راستا گرفتن صورت وضعیت حمل مسافر برای رانندگان این خودروها برای تخصیص سهمیه‌بندی سوخت و رصد پیمایش ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ساماندهی یک هزار و 400 وانت‌بار در سطح استان گلستان، متذکر شد: برای این وانت‌بارها نیز از پنجم دیماه اختصاص سوخت به آنها بر اساس پیمایش انجام خواهد شد و ملاک عمل پیمایش این وانت‌بارها نیز صدور بارنامه است.

انتهای پیام/83004

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان حمل و نقل سوخت ساماندهی وانت تاکسی جاده راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل