Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سوادآموزی استان لرستان به وجود ۵ هزار پرونده مربیان سواد آموزی در لرستان اشاره کرد و گفت: در بحث به کار گیری این مربیان 120 پرونده از اعتراض کنندگان تایید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، هاشم دالوند امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل سواد آموزی استان لرستان برگزار شد با اشاره به چهلمین سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی اظهار داشت: سواد آموزی از نظر امام خمینی (ره) بسیار مورد اهمیت بوده و در این رابطه فرمودند سواد در حد مسکن و بهداشت برای جامعه اهمیت دارد و مقام معظم رهبری نیز می فرمایند  در درجه اول توسعه سواد و در درجه دوم تعمیق سواد بسیار مهم است به همین منظور سواد قابل وقفه نیست و باید در حال حرکت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سواد پنچره بازی به سوی دانستنی هاست و  هر جامعه ای که از نعمت سواد بی بهره است هر لحظه در معرض مشکلات و بیماری هاست.

معاون سوادآموزی استان لرستان عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی سواد دار کردن جامعه وجود داشته و پس از انقلاب اسلامی نیز نهضت سواد آموزی به دستور بنیان گذار انقلاب تاسیس شد و براساس سرشماری سال ۱۳۵۵ با توجه به پایین بودن  جمعیت ۱۴.۲میلیون نفر بی سواد مطلق داشته ایم در سال ۱۳۶۵ که مصادف با جنگ تحمیلی بود این آمار تا حدودی افزایش یافت و به ۱۴.۸ میلیون نفر رسید که  بر اساس سرشماری سال ۱۳۷۷ میزان بی سوادی به ۱۰ میلیون نفر رسید ولی براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ جمعیت بی سواد به ۸ میلیون نفر رسیده است.

وی بیان کرد: جمعیت بی سواد از ۶ سالگی به بالا است و از سن ۱۰ تا۴۹ سالگی حدود ۲ میلیون نفر بی سواد هستند.

دالوند گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت بی سواد استان لرستان ۸۶ هزار و ۳۹۴ نفر بوده که طی این چند سال  اخیر  توانسته ایم از این تعداد حدود ۲۹ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهیم  که ۱۱ هزار نفر در آزمون قبول و مابقی به دلیل مشکلات مهاجرت و کوچ عشایری نتوانستند قبول شوند.

وی تصریح کرد: امسال نهضت سواد آموزی باید ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دهد که تا این زمان بیش از ۷۰ درصد تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون سواد آموزی استان لرستان با اشاره به فعالیت های تکمیلی نهضت سواد آموزی خاطر نشان کرد: سعی شده سواد آموزی را از حالت کلیشه ای خارج و آموزش ICDL را در دستور کار قرار داده ایم که به صورت آموزشی ۱۷۰ نفر را در استان مورد آموزش قرار داده ایم.

وی اظهار داشت:گسترش مراکز  یادگیری  محلی از دیگر فعالیت های تکمیلی نهضت سواد آموزی است  به گونه ای که افراد درب خانه به دنبال سواد آموز نروند و در یک مرکز یا مدرسه  مستقر شوند که در همین راستا ۲۲ مرکز فعال داریم و با توجه به اینکه حد نصاب این مراکز ۵۰ نفر است متاسفانه ۴ مرکز به دلیل نرسیدن به حد نصاب  غیر فعال اند.

دالوند با اشاره به اقدامات پرورشی وتربیتی نهضت سواد آموزی لرستان افزود: نماز کلید بهشت از دیگر برنامه نهضت سواد آموزی است که طی این دو سال اخیر ۲ هزار و۸۰۰ نفر از آموزش دهنده  ها با کمک مدرسین قم آموزش ویژه دیده اند ، طرح توانمند سازی نیروهای آموزش دهنده  و به روز کردن دانش آنها، ایجاد تفاهم نامه با دستگاههایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، ثبت احوال جهت شناسایی و معرفی افراد بی سواد به نهضت سواد آموزی و همچنین تشکیل شورای پشتیبانی به ریاست استاندار یا معاون سیاسی، امنیتی استاندار از دیگر اقدامات نهضت سواد آموزی استان لرستان است. 

معاون سوادآموزی استان لرستان عنوان کرد: هزینه ریشه کنی بی سوادی در استان لرستان براساس  مقطع تحصیلی امسال برای هر نفر ۹۷۰ هزارتومان و برای افرادی که در دوره انتقال هستند و مساوی با دوره ششم است حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، جهت ریشه کنی بی سوادی هیچ گونه محدودیت بودجه ای نداریم البته دریافت سرانه  قبولی  افراد است.

وی بیان کرد: نرخ با سوادی در استان لرستان ۹۲.۵ درصد است و جز استان های  دسته سوم که شامل استان های مرزی و محروم هستیم که در همین راستا طرح شتاب بخشی مبارزه با بی سوادی در نظرگرفته شده  و بودجه جداگانه ای نیز برای استان های دسته سوم قرارگرفته شده است.

دالوند با اشاره به وضعیت معلمان حق التدریس نهضت سواد آموزی گفت: حدود ۵ هزار پرونده مربیان سواد آموزی در استان لرستان داریم که از این تعداد  ۳ هزار و ۴۰۰ پرونده بررسی و مشمول شدند که از این تعداد ۳ هزار مورد تایید کارگروه استان و وزارت قرار گرفتند. 

وی تصریح کرد: از تعداد ۲۰۰ پرونده اعتراضی با پیگیری های انجام شده ۱۲۰ پرونده دیگر تایید شد و از تعداد ۳ هزار پرونده تایید شده هزار و ۴۰۰ پرونده به تهران منتقل شدند و در شهرستان های اطراف تهران به صورت حق التدریس مشغول تحصیل و ۳۰۰ نفر در استان لرستان نیز به کارگیری شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهرام جباری گفت: در یکماه اخیر ۲ طرح بازرسی نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خوزستان برگزار شد و در همین رابطه نظارت‌ها به ویژه بر نحوه توزیع و فروش کالای اساسی شدت گرفت و حاصل این نظارت‌ها منجر به تشکیل ۲ هزار و ۷۷ تخلف صنفی شد.

وی افزود: به دلیل افزایش بازرسی‌ها و مشارکت برخی دستگاه‌های نظارتی با اداره کل صمت استان در نظارت از بازار تخلفات بیشتری شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

جباری ارزش ریالی این میزان پرونده تخلف صنفی را ۴۶ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: در مدت یاد شده ۴ هزار و ۱۹۱ بازرسی از بازار و واحد‌های تولیدی در استان انجام شده است.


معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت خوزستان با اشاره به انواع تخلفات صورت گرفته می‌گوید: درج نکردن قیمت و گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور و کم فروشی عمده تخلفات بوده است.

به گفته جباری؛ بیشترین تخلف‌های صنفی در بخش کالا‌های خوراکی و صنایع غذایی استان خوزستان بوده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستا‌های لرستان
  • برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان