Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتی‌بیوتیک‌هایی که دور می‌ریزیم، بسیار خطر آفرین است و منجر به مقاومت میکروبی می‌شود؛ چراکه وقتی می‌گوییم تاریخ مصرف یک دارو گذشته، ۱۰ درصدش از بین رفته و ممکن است به مواد سمی تبدیل شده باشد، اما ۹۰ درصد موادش وجود دارد.

حال وقتی وارد طبیعت می‌شود و از آن جایی که آنتی‌بیوتیک‌ها بیشتر به صورت محلول در آب هستند، از طریق باران، آب‌های زیرزمینی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. وارد خاک و آب آشامیدنی می‌شود و بدون این که اطلاع داشته باشیم از طریق حیوانات و گیاهان وارد چرخه خوراک می‌شود و مقاومت میکروبی ایجاد می‌کند. از طرف دیگر استفاده غیرمنطقی و غیراصولی آنتی‌بیوتیک‌ها در دام پزشکی هم به مقاومت میکروبی کمک می‌کند.

دکتر مهرناز خیراندیش مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو در این باره می‌گوید: مردم آنتی‌بیوتیک‌های تاریخ‌گذشته‌ای را که در خانه دارند، می‌توانند با روش کپسوله کردن، به درستی امحا کنند؛ به‌طوری که آن‌ها را در پاکت‌های مخصوص بسته‌بندی شده قرار دهند و رویشان نوشته شود که در آن‌ها آنتی‌بیوتیک است و سپس تحویل قسمت بازیافت شهرداری دهند تا از سوی شهرداری به صورت مناسب امحا شود. شهرداری این آنتی‌بیوتیک‌ها را داخل بتون می‌ریزد تا وارد آب و خاک نشود و آن زمان آن‌ها را دفع می‌کند.       منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دارو آنتی بیوتیک عوارض آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، شرکت چینی iFlytek یک سمعک جدید در بازار چین عرضه کرده است. این سمعک مجهز به قابلیت های برتر بازار مانند بهره صوتی ۶۵ دسی بل، تشخیص صحنه با هوش مصنوعی و کمک شنوایی زیرنویس است. سمعک مذکور با اتکا به فناوری مدل بزرگ شناختی StarFire و سیستم هوش تشخیص صحنه هوش مصنوعی ۲.۰ این شرکت ساخته شده است.

فناوری های مذکور سبب می شوند دستگاه به طور خودکار با محیط منطبق شود و سروصدای ناشی باد، ترافیک و محاوره افراد را کاهش می دهد. به عبارت دیگر نیازی نیست کاربران به طور دستی حالات کاهش سروصدای محیطی را تنظیم کنند.

نسخه سمعک مجهز به فناوری StarFire به طور خاص برای افرادی مناسب است که با وجود سروصدای محیطی به سختی می توانند بشنوند. این فناوری قابلیت زیرنویس را برای سمعک نیز فراهم می کند. به طور دقیق تر ویژگی مذکور از فناوری صوت به متن محاور استفاده می کند و محاورات را روی یک اپلیکیشن موبایل نشان می دهد. به این ترتیب کاربر اطلاعات مهم را از دست نمی دهد.

علاوه بر آنچه گفته شد اولویت اصلی سمعک iFlytek راحتی کاربر است. گجت مذکور به عنوان یک هدست بلوتوثی عمل می کند و کاربران می توانند از آن برای پاسخ دادن به تماس ها و شنیدن موسیقی استفاده کنند. عمر شارژ باتری دستگاه نیز برای ۱۴ ساعت استفاده مداوم و در کل با قاب شارژ ۵۰ ساعت است.

در کنار این موارد سمعک نوین از فناوری آنتی باکتریال یون نقره برای پاکسازی محصول استفاده می کند. به این ترتیب می‌توان به مدت طولانی و با نرخ آنتی باکتریال ۹۹.۹ درصد از آن استفاده کرد.

گجت با ۲ گزینه تک گوش و هر دو گوش عرضه شده است. قیمت نسخه تک گوش آن ۲۶۹۹یوان(حدود ۳۸۰ دلار) وبهای نسخه هر دوگوش آن ۳۹۹۹یوان( حدود ۵۶۳ دلار) اعلام شده است.

کد خبر 6085088 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد شد
  • برای انتقال آب‌های سطحی باید علمی و اساسی وارد عمل شویم
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید