Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه این هفته «آفریقا امروز» در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی بحران ابولا در کنگو و بیگانه هراسی در آفریقای جنوبی اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی از سری جدید مجموعه «آفریقا امروز» به بررسی دو موضوع مهم روز در قاره آفریقا می پردازد و اخبار مربوط به این دو رویداد و نظرات کاربران شبکه های اجتماعی پیرامون آن را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با نگاهی به موج جدید بیگانه هراسی در آفریقای جنوبی طی هفته های اخیر و کشته شدن دهها هزار نفر در این بین به واکاوی علل بروز این درگیری ها و خشونت ها در مناطق مختلف آفریقای جنوبی می پردازد.

در ادامه این برنامه ضمن مروری بر واکنش دولت های آفریقایی نسبت به افزایش خشونت ها و حملات علیه بیگانگان در آفریقای جنوبی، واکنش سیریل رامافاسو، رئیس جهور آفریقای جنوبی نسبت به این خشونت ها و عذرخواهی وی از کشورهای آفریقایی و واکنش رئیس جمهور نیجریه در قبال خشونت ها علیه مردم این کشور در آفریقای جنوبی مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

نگاهی به شیوع دوباره بیماری ابولا در کنگو عنوان موضوع دیگری است که در این برنامه مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

کشته شدن بیش از 2000 نفر از مردم کنگو طی ماه های اخیر بر اثر ابتلا به بیماری ابولا، اقدامات انجام شده برای مهار این بیماری و حفاظت از جان مردم، افزایش نگرانی ها درخصوص گسترش بیماری و واکنش کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به گسترش این بیماری و شیوع آن به دیگر کشورهای همسایه از جمله محورهای مورد بحث در این زمینه خواهد بود.

اولین قسمت از سری جدید برنامه «آفریقا امروز» «آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک در بخش کارشناسی و شیلا نلیما در بخش اخبار شبکه های اجتماعی، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 14:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 23:00 ، سه شنبه ساعت 12:00 و 19:00 و چهارشنبه ساعت 03:00 ، 08:00 و 16:00 پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرس تی وی تلویزیون بیماری رسانه محلی ابولا آفریقا امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد