Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات با حضور ۳۵۱ ورزشکار از ۳۵ کشور ۲۳ آذرماه به میزبانی امارات در ابوظبی برگزار شد که در نهایت با اعلام سایت فدراسیون انجمن‌های ورزشی تیم ملی ایران عنوان قهرمانی را بالاتر از قزاقستان و تایلند به خود اختصاص داد.

با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر حریفان ورزشکاران ایران از کشورهایی بودند که از نظر سطح فنی «موی تای» حرف چندانی برای گفتن نداشتند و در کل باید عنوان کنیم که با توجه به جداول، آمار و اطلاعاتی که روی سایت رسمی مسابقات منتشر شده و در ادامه این مطلب می‌آید کسب این نتیجه قابل پیش بینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تیم ملی «موی تای» ایران در رده بزرگسالان عنوان سوم، در رده‌های سنی عنوان دوم و در مجموع مردان و زنان، موفق شد به این مهم دست پیدا کند. عنوانی که بیشترین مدالش را نوجوانان کسب کردند و در این خصوص نیز به درستی اطلاع رسانی نشد.

موی تای ایران این اتفاق تاریخی به زعم متولیانش را با تیمی بدست آورد که ۴۱ ورزشکار (بیشترین شرکت کننده در میان تمام کشورهای حاضر) به ابوظبی اعزام و در پایان با کسب ۱۵ مدال طلا ۱۰ مدال نقره و ۸ مدال برنز به عنوان قهرمانی تیمی رسید.

در رده سنی بزرگسالان ۱۳۰ موی تای کار به مصاف هم رفتند که تیم ایران با ترکیب کامل یعنی ۱۴ نفر در ۱۴ وزن به دیدار رقبای خود رفت. پس از کشورمان قزاقستان با ۱۰ نفر و تایلند با ۹ نفر بیشترین شرکت کننده را داشته‌اند. در همین رده سنی در قسمت بانوان کشورمان ۵ نماینده داشت.

جدول رده بندی رده سنی بزرگسالان

در این بخش تایلند با ۹ طلا و ۴ برنز عنوان نخست را کسب کرد. ایران با ۵ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز نایب قهرمان شد و قزاقستان با ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز سوم شد.

در رده سنی ۱۶ و ۱۷ سال ۳۵ شرکت کننده در ۱۱ وزن به رقابت پرداختند که کشورمان با ۹ ورزشکار بیشترین سهم را در این رده دارا بود. در همین رده سنی در بخش بانوان در مجموع ۱۷ ورزشکار در ۶ وزن حضور داشتند که سهم ورزشکاران ما ۹ نفر بوده است. از نظر قوانین فدراسیون بین‌المللی «موی‌تای ایفما» (قانون شماره ۶ فدراسیون بین‌المللی موی‌تای در مورد وزنکشی) در مسابقات معتبر هر تیم در هر وزن حق دارد که فقط ۱ نفر شرکت کننده داشته باشد.

در رده سنی ۱۴ و ۱۵ سال در قسمت پسران در مجموع ۳۱ شرکت کننده در ۱۱ وزن به رقابت پرداختند که سهم کشورمان ۲ ورزشکار بوده است. در این رده سنی در بخش بانوان ۶ ورزشکار در ۳ وزن حضور داشته‌اند که ۲ ورزشکار دختر ایرانی نیز جزو آن بودند. اما در رده سنی ۱۲ و ۱۳ سال و دو بخش پسران و دختران در میان ۳۸ ورزشکار در ۸ وزن هیچ ورزشکار ایرانی حضور نداشت.

جدول رده بندی رده‌های سنی

نکته قابل توجه اینکه در 12 رده، ورزشکاران ما در جداولی حضور داشته‌اند که کمتر از ۴ شرکت کننده در آن به رقابت پرداختند. در یک جدول دو نفره هر دو ورزشکار ایرانی و در یک جدول سه نفره هر سه ورزشکار ایرانی با هم مبارزه کردند. به عبارت ساده‌تر ۱۵ ورزشکار ما در جدولی قرار داشته‌اند که کسب مدال در آن حتمی بوده است.

در این بخش نیز قزاقستان با ۱۱ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمان شده است. ایران با ۱۰ طلا، ۷ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان و اردن با ۵ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز سوم شده است. در رده‌های سنی پایه تایلند هیچ ورزشکاری نداشت.

نکته مهم اینکه جدا از مدال‌های کسب شده و کسب بیشترین مدال توسط ورزشکاران کشورمان، طبق آمار فدراسیون بین‌المللی موی‌تای، به لحاظ عملکردی تایلند با ۱۳ شرکت کننده ۸۲ درصد پیروزی بهترین نتیجه را کسب کرده است. قزاقستان نیز با ۷۳ درصد پیروزی و ۱۹ ورزشکار در مکان دوم و ایران با ۶۲ درصد پیروزی رتبه سومی را با ۴۱ ورزشکار کسب کردند.

در پایان با ابراز امیدواری از ارسال اخبار دقیق و شفاف از سوی انجمن فوق ذکر دو نکته ضروری است. اول آنکه موی تای کاران ایران در این مسابقات نتایج خوبی کسب کردند و نیازی نبود که اخباری غیر واقع منتشر شود و با بیان واقعیت‌ها زحمات ورزشکاران و مربیان بیشتر نمایان می‌شد و دوم هم نقش مربیان سازنده در این موفقیت بود. مربیانی که در جای جای ایران اسلامی برای تربیت جوانان مستعد حضور در تیم‌های ملی و افتخار آفرینی تلاش می‌کنند. مربیانی چون رؤیا الهی یا جلال معتمدی که بدون چشمداشت تلاش می‌کنند و از سوی مسئولان امر نادیده گرفته می‌شود.

جدول نتایج مجموع مسابقات

کد خبر 4804705

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش رزمی موی تای فدراسیون ورزشهای رزمی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران آندره استراماچونی تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد تیم فوتبال امید ایران جام باشگاههای جهان والیبال وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس گابریل کالدرون کشتی فرنگی حسن یزدانی فوتسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد

تیم ملی فوتبال ژاپن با حذف از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شگفتی بزرگ این مسابقات را رقم زد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا که در تایلند در حال برگزاری است، تیم‌ملی ژاپن با تساوی یک بر یک مقابل تاجیکستان از صعود به مرحله حذفی بازماند و از دور مسابقات کنار رفت.

تیم‌ملی فوتسال ژاپن که عنوان قهرمان دوره گذشته جام ملت‌ها را در اختیار دارد و رقیب اصلی ایران برای قهرمانی به حساب می‌آید خیلی زود از دور مسابقات حذف شد تا شانس شاگردان شمسایی برای رسیدن به عنوان قهرمانی بیشتر از پیش شود.

بازی‌های سوم گروه C جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ امروز بطور همزمان با برگزاری دو دیدار پیگیری شد. در یکی از این دیدار‌ها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که با تساوی یک - یک به اتمام رسید تا ژاپن برای نخستین بار طعم حذف از مرحله گروهی جام ملت‌ها را تجربه کند و تاجیک‌ها به شگفتی سازی خود در این دوره از مسابقات ادامه دهند.

در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی ۵ - ۵ به پایان رسید.



شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد

با توجه به نتیجه بازی‌های امروز تاجیکستان و قرقیزستان ۵ امتیازی شدند تا به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی مرحله بعدی شوند. ژاپن نیز با چهار و و کره جنوبی با یک امتیاز حذف شدند.

در ادامه این رقابت‌ها و از ساعت ۱۷:۳۰ هم ۲ دیدار در گروه D برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به مصاف کویت می‌رود و افغانستان با بحرین دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • گروپ سیتی فقط در ایران تیم ندارد!
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۵ اردیبهشت
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • والیبال ایران و انتخابی برای قهرمانی لیگ و آسیا
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد
  • ۵ رکابزن کوهستان راهی مالزی می شوند