Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه در تمام این سال‌ها او با وجود تمام ظلم‌ها هیچ وقت عقب‌نشینی نکرد، گفت: بیشتر زندگی ایشان در زندان گذشته است.

قدس آنلاین، بدیعه زکزاکی در جلسه‌ای با موضوع روایتی از حماسه‌های پدر و شیخ زکزاکی و دیپلماسی زکزاکی که در دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: شیخ زکزاکی در خانواده اهل سنت بزرگ شدند و یک سال بعد از اینکه به ایران آمده بود راه امام و مذهب امام را انتخاب کرده بود، اما از همان سال اول شروع به مبارزه کردند، چون آن زمان در دانشگاه مردم علنی شراب می‌خوردند، تظاهرات کرده بودند و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی افزود: در همان دانشگاه چندبار ایشان را دستگیر کردند که یک امتحان را نتوانستند بدهند، چون در زندان بودند و بعداً به سختی اجازه دادند امتحان بدهند، اما گفتند مدرک شما را نمی‌دهیم در حالی که بهترین مدرک و بهترین نمره را گرفته بودند و چند باری خواستند اخراجشان کنند، بعد از آن چند بار دستگیر شده و حدود سه چهار سال زندان بودند که هر بار دستگیری داستان مفصلی دارد.

او تاکید کرد: بیشتر زندگی ایشان در زندان گذشته و هنگامی که فرزند اول و دوم ایشان که به دنیا آمد در زندان بودند، چند بار هم دستگیر شدند.

 او درباره مقاومت‌های شیخ زکزاکی و همسرش افزود: در سال ۲۰۱۴، ۳ برادر من ظرف یک ساعت شهید شدند بعد از این اتفاق چیزهای عجیب از پدر و مادر می‌دیدم، خیلی صبورانه برخورد می‌کردند، ما همه گریه می‌کردیم، اما آن‌ها می‌گفتند صبر کنید و تصور کنید چه اتفاقی برای امام حسین (ع) و خانواده‌اش افتاده است.

زکزاکی با مطرح کردن این موضوع که بعد از ماجرا افراد زیادی را کشتند و کشته‌ها را آتش زدند، هیچ‌کس از زن و مرد برایشان مهم نبود و جنایاتی که کردند قابل تصور نیست، تصریح کرد: با وجود تمام این جنایات، چهل سال است به شیخ ظلم می‌کنند و صدای کسی درنمی‌آید.

 شیخ زکزاکی ذره‌ای از اهداف خود کوتاه نیامد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه خواستیم صدای مظلومیت شیخ زکزاکی از دانشگاه فردوسی شنیده شود، گفت: بالاترین انفاق این است که انسان از عزیزانش بگذرد، حضرت اباعبدالله در یک نیم روز از تمام عزیزان خود گذشتند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق افزود: شیخ زکزاکی از جان ۶ فرزندش گذشت، تصور اینکه از یک خانواده ۶ فرزند فدا شود، خیلی بزرگ است و فقط خانواده‌های بزرگ می‌توانند این کار را انجام دهند و شیخ زکزاکی ذره‌ای از اهداف خود کوتاه نیامد.

تنها مرز به‌رسمیت شناخته شده برای انسان مومن مرزهای اعتقادی است

یک فعالی فرهنگی و عرصه بین‌الملل نیز در ادامه با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی سند زنده حقوق بشری کاریکاتوری جهان و سند رسوایی بهشتی ساختگی که در ذهن جوانان ما ایجاده شده، است، گفت: تربیت توحیدی انسان‌ها را بدون مرزهای جغرافیایی تربیت می‌کند اگر اینگونه فکر می‌کنیم که مرزهای جغرافیایی در ما پررنگ است، یعنی از تربیت توحیدی فاصله گرفتیم.

حسین کمیلی با مطرح کردن این گفته امام (ره) که تاکید داشتند کسی نگوید این انقلاب یک انقلاب ملی است بلکه این یک انقلاب اسلامی و قرآنی است، بیان کرد: تربیت قرآنی بر اساس مرزها نیست، تنها مرز به‌رسمیت شناخته شده برای انسان مومن مرزهای اعتقادی است، به میزانی که ما از شعارهای بنیادی انقلاب اسلامی در عمل فاصله گرفته‌ایم، قدرتمان را از دست داده‌ایم و این ربطی به دولت‌های مختلف ندارد، در برخی امور سیر افولی داشتیم، شعارهای ما شعارهای دینی و جهانی بوده و به‌تدریج عملکرد ما مذهبی شده است.

او تصریح کرد: حضرت امام (ره) درباره این مسئله زنگ خطر را به‌صدا درآورده بودند که اگر از مبانی انقلاب اسلامی تبیین جدی صورت نگیرد، جریانات مختلفی در فضای دینی و حوزه‌های علمیه و کشور وجود دارد و چه بسا آن‌ها بر این نگاه فائق آیند و در نسل‌های بعدی انحراف فکری اتفاق بیافتد.

این فعال فرهنگی و عرصه بین‌الملل ادامه داد: اگر ما به ارزش‌های اسلامی و مقوله شیخ زکزاکی نگاه کنیم، خیلی با آن احساس قرابت می‌کنیم، مرزها به چشم ما نمی‌آید و می‌بینیم این خانواده رنگ امام حسینی و زینبی دارد، ما در گام دوم هستیم و رهبری فرمودند گام دوم متعلق به تمدن‌سازی و جوانان است، باید این را تبدیل به شاخص کنیم و حیات علمی خود را در این شاخص ارزیابی کنیم.

کمیلی بیان کرد: هویت دایره تعلقات ماست، باید ببینیم از چه چیزی خوشحال و ناراحت می‌شویم و هرکسی از خودش بپرسد، اگر چیزی را در دایره تعلقات خود تعریف نکرده باشید، دنبال آن نمی‌روید و پیگیری نمی‌کنید، یک افول اعتقادی در ما اتفاق افتاده و اگر از قدرت ما کم شده به این دلیل است که از قدرت نرم ما کاسته شده است.

 کمیلی اظهار کرد: تمدن اسلامی یعنی ما معتقدیم اسلام برنامه‌ای برای زندگی بشر دارد که بشر با آن سعادت بالاتری را تجربه می‌کند، تا از مرزهای ذهنی که برای خود ساخته‌ایم عبور نکنیم نمی‌توانیم به تمدن نوین اسلامی دست یابیم، مادامی که این پوسته را نشکنیم تحقق تمدن اسلامی یک شوخی است، تلاش می‌کنیم کارایی خود را به حداکثر برسانیم.

این فعال فرهنگی و عرصه بین‌الملل با بیان اینکه، چون از مبانی عبور کردیم قدرتمان را از دست می‌دهیم، عنوان کرد: در فضای مردمی تکلیف خود را روشن کنیم، رهبری فرمودند در هر عرصه‌ای که توانستیم کار را به مردم واگذار کنیم، موفق شدیم، اما حضور مردمی در جریان‌های بین‌المللی ضعیف است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیخ زکزاکی عقب نشینی مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان

آخوند حاج عبدالجبار میرابی امام جمعه اهل سنت حامد قره تپه ترکمن در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ملت مظلوم فلسطین را دعوت به صبر و مقاومت و همدلی و همراهی همدیگر کرد و اظهار داشت: متاسفانه در عالم اسلام ، به غیر کشور عزیزمان هیچ کشوری دیگری حمایت قاطعانه از ملت مظلوم غزه ندارد؛ لذا از خدای متعال درخواست عنایت و آرزوی رهایی این ملت مظلوم را دارم.

آخوند میرابی، افزود: قرآن کریم تمام مطالب دنیوی و اخروی را برای مسلمانان بیان نموده است و امت ها و ملت های مظلوم عالم را به صبر و شکیبایی در برابر مصائب و آسیب ها دعوت نموده است، چراکه به زودی تمام خواهد شد و مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت. 

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: یکی از راه های نجات امت اسلامی عمل نمودن به سنت وسیره پیامبر اکرم صلوات الله علیه می باشد، به خصوص رهبران و سردمداران مسلمانان دنیا هستند که می توانند با بهره گیری و ارشادات پیامبر اکرم پیرامون مسائل جوامع اسلامی تعقل و تدبیر سودمندی را برنامه ریزی نمایند.

وی اضافه کرد: اگر امروز این بی تفاوتی و عدم انجام وظیفه از سوی کشورهای عربی را مشاهده می کنیم در عدم توجه و عمل به دستورات الهی و سنت رسول خدا(ص) است.

وی اذعان داشت: پیامبر اکرم در حدیثی می فرمایند: «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.؛ هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد، به تمام سردمداران کشورهای اسلامی توصیه  شده است در امورات امت اسلامی تدبر و تعقل داشته باشند و ضمن اینکه خود به این امر عمل کنید مردم را به حدیث پیامبر دعوت نموده تا بتوان با همکاری و همدلی ، ملت و مسئولین متحد شده و در برابر صهونیسم و استکبار ایستادگی کنند.

وی درپایان بر اساس مصداق حدیث پیامبر اسلام به نقش رسانه ها در بالابردن سطح آگاهی جامعه اسلامی اشاره و تاکید کرد: در حدیثی دیگر پیامبر اکرم می فرمایند: «بَلِّغُوا عَنِّي وَلَوْ آيَةً»؛ از طرف من ابلاغ کنید هرچند يک آيه یا يک مسأله باشد؛ سیره رسول خدا را فریاد بزنید بلکه فریب خوردگان به خود آیند و در راه صحیح اسلام گام بردارند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان