Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@08:38:12 GMT

تأثیر شگفت انگیز ماست در لاغری

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۰۹۷۱۲

تأثیر شگفت انگیز ماست در لاغری

بسیاری از افرادی که برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند، فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف می‌کنند. این در حالی است که محققان دریافتند ماست در واقع توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌های زائد تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کند.
افرادی که در رژیم لاغری خود ماست کم چربی را می‌گنجانند، بیشتر از افرادی که صرفا دریافت کالری خود را کم می‌کنند، کاهش وزن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین افرادی که ماست می‌خورند، در مقایسه با افراد دیگر ۲۲ درصد وزن بیشتر، ۶۱ درصد چربی بدن بیشتر و ۸۱ درصد بیشتر چربی شکم بیشتری را در طی ۱۲ هفته کم می‌کنند.

ماست کم چرب در سوزاندن چربی‌های اضافی به بدن کمک کند و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کند.

در این تحقیق افراد چاق سالم شرکت داشتند که به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه از رژیم غذایی کم کالری استفاده کردند که ۵۰۰ کالری کمتر از میزان معمول دریافت کالری بود. یک گروه تقریبا ۱۱۰۰ میلی گرم کلسیم در روز شامل ۳ وعده ماست کم چرب مصرف می‌کرد و گروه دیگر در حدود ۵۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف می‌کرد. پس از گذشت ۱۲ هفته، میزان متوسط کاهش وزن در گروهی که ماست کم چرب استفاده می‌کرد ۶ کیلوگرم بود. همچنین افراد این گروه در حفظ حجم عضلات در وضعیت مناسب دو برابر بیش از گروه دیگر موفق بودند.
به نظر می‌آید کسب کلسیم کافی در رژیم غذایی باعث می‌شود بدن چربی بیشتری را بسوزاند و مقدار چربی جدیدی را که بدن می‌سازد، کاهش دهد. به این ترتیب از دست دادن چربی را با حفظ عضلات کم چرب آسان‌تر می‌سازد و این یک نکته مهم در حین رژیم گرفتن است؛ چرا که شما قصد دارید چربی را از دست بدهید نه ماهیچه را؛ بنابراین رژیم غنی از غذا‌های لبنی کم چرب مانند ماست کم چرب می‌تواند با سوزاندن چربی اضافی بدن باعث کاهش وزن شما شود.       منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ماست لاغری کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۰۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساحل زیبا و شگفت انگیز «دَستیر» در خلیج فارس

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ساحل «دَستیر» در شهر پارسیان و در استان هرمزگان قرار دارد. این ساحل زیبا و طبیعت زیبای آن در کنار خلیج فارس و در نزدیکی شهر بندری پارسیان با سواحل بی‌نظیرش واقع شده‌است. ساحل «دَستیر» به عنوان یک مقصد توریستی محبوب شناخته می‌شود و با جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی خاص خود، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

دَشتی شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان پارسیان در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. این شهر از سال ۱۳۹۰ از روستا به شهر تبدیل شده‌است.

از مناطق دیدنی این شهر ساحل بسیار زیبای «دَستیر» که محل زندگی و تخم ریزی لاک پشت‌های پوزه عقابی می‌باشد و از بکر ترین و زیباترین سواحل دنیا است که طول ساحل نزدیک به ۶ کیلومتر می‌باشد و باغ‌ها و قله کلات سرخ که از دیرباز محل زندگی شیوخ و حاکمان منطقه بوده است.

ساحل «دَستیر»، نام‌های دیگری مثل پارسیان و دشتی نیز دارد. این منطقه با ساحلی شنی و پهناور، آبی بسیار صاف و آرام و نیز داشتن تپه‌های سبز و جنگلی در اطراف، ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی را به ارمغان می‌آورد. این ساحل یک محیط آرامش‌بخش و شگفت‌انگیز برای استراحت، پیاده‌روی در ساحل، شنا، ماهیگیری و تفریحات مرتبط با آب فراهم می‌کند.

یکی از زیباترین و معروف‌ترین مناطق ساحل «دَستیر» پارسیان، شکاف صدفی است. مسیر رسیدن به شکاف صدفی جاده‌ای خاکی و صعب‌العبوری است که از روستای دشتی به سمت جنوب منتهی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • کارل گوستاو یونگ؛ مردی که «خواب دید» و یک کتاب شگفت‌انگیز نوشت!
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • نقاشی کشیدن با ماشین تحریر (فیلم)
  • ساحل زیبا و شگفت انگیز «دَستیر» در خلیج فارس
  • ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • تصاویر | ساحل شگفت انگیز دَستیر
  • (تصاویر) ساحل شگفت انگیز «دَستیر»