Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بهانه هایی چون کمبود و ناکافی بودن منابع، محدودیت های قانونی و آیین نامه ای نمی تواند توجیه مناسبی برای رفع مسئولیت باشد.

عباس صادق زاده در جلسه تخصصی ساماندهی گرمخانه های شهرداری زیر مجموعه گروه کاری اجتماعی فرهنگی استان با اشاره به اهمیت توجه به مسائل جامعه فارغ از مشکلات و موانع اجرایی سازمان ها، اظهار کرد: مسائل اجتماعی از جمله بی سرپناهی و کارتن خوابی از جنس مسائلی است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، چراکه وجود چنین پدیده هایی باعث جریحه دار شدن احساسات مردم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علاوه بر تشریح بازتاب های عاطفی مردم و تاثیری که بر افکار عمومی می گذارد، نامناسب شدن چهره شهر را شایسته مردم کرمان ندانست و یادآور شد: بهانه هایی چون کمبود و ناکافی بودن منابع، محدودیت های قانونی و آیین نامه ای نمی تواند توجیه مناسبی برای رفع مسئولیت باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان موضوع توان و ظرفیت سازمانی شهر و استان را برای ساماندهی مساله ای چون کارتن خواب ها و افراد معتاد متجاهر تایید کرد و گفت: ظرفیت های خالی مراکز سرپناه شبانه و کمپ ماده ۱۶ آماده پذیرش موارد مرتبط با وظایف این مراکز است و برای سایر افرادی که شرایط پذیرش در اینگونه مراکز را ندارند باید با مشارکت همه سازمان های عضو تصمیم گیری شود

براساس این گزارش محمدرضا عسکری دبیر ستاد بحران شهرداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه گرمخانه ها در محدوده وظایف قانونی شهرداری نبوده و نیست، اظهار کرد: گرمخانه ها به عنوان سرپناه برای افراد کارتن خواب در زمان تصدی محمدباقر قالیباف شهردار تهران راه اندازی شد اما در مجموع ایجاد گرمخانه در محدوده وظایف شهرداری نیست.

خسرو ملک شاهی معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمان هم با انتقاد از عملکرد گرمخانه ها، این مراکز را هم سو با وظایف قانونی و مبنای علمی و تخصصی ندانست و از گرمخانه ها به عنوان تجربه تلخ یاد کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان هم مرز بین کارتن خوابی و تکدی‌گری را نزدیک به هم توصیف کرد و یادآور شد: امروز گرمخانه ها به عنوان مدد سرا در اغلب نقاط کشور فعالیت می کنند. ما ناتوان از اداره امور شهر نیستیم بلکه از تبیین مسائل ناتوانیم و متاسفانه از واقعیات اجتماعی گذر می کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به آمار شهرداری کرمان مبنی بر وجود ۸۰ پاتوق در سطح شهر اظهار کرد: این پاتوق ها اگر ۱۰ نفر را هم در خود جای دهنده در مجموع ۸۰۰ نفر در گروه های مختلف اعم از متکدی، کارتن خواب از این پاتوق ها سرویس می گیرند که ما باید مدیریت این پاتوق ها را در یک اقدام مشترک بر عهده گیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی گرمخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند

مجید مردانی گفت: امسال برخورد جدی‌تر و قانونی با متخلفین ساخت و ساز غیرمجاز در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گرفت و همچنین وسایل ساخت و ساز جمع آوری و تا سیر مراحل قانونی به واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید

سوداگران مرگ در چهارمحال و بختیاری در دام قانون گرفتار شدند

وی افزود: در این راستا حوزه اجراییات شهرداری شهرکرد با اخذ دستور قضایی اقدام به بازداشت مالک و عوامل پیمانکاری دو واحد ساختمانی غیرمجاز نمود.

مدیر واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شهرکرد اظهار کرد: این واحد با افزایش گشت‌های نظارت از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • توصیه مهم رئیسی به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی