Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، گروه کالایی کمپوت آناناس با تعرفه ۲۰۰۸۲۰۹۰ از گروه چهار به گروه دو ارز حاصل از صادرات با اولویت ارزی ۲۷ تغییر یافت.

در نامه‌ای که سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی ابلاغ کرده، اعلام شده است: وفق بند 4 سی و هشتمین جلسه ستاد مقابله با تهدیدهای تحریم مورخ 10 آذر 1398 به استحضار می‌رساند، گروه کالایی کمپوت آناناس در ظرفی که کمتر از ده کیلوگرم گنجایش داشته باشد، از گروه ۴ به گروه دو (ارز حاصل از صادرات) با اولویت ارزی ۲۷ تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه برای تامین ارز مورد نیاز کمپوت آناناس از سوی مسئولان وزارت صمت و بنا به مصوبه «ستاد مقابله با تهدیدهای تحریم» صادر شده است.

پیشتر نیز هیئت وزیران در جلسه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به منظور حمایت از صادرات سیب درختی، واردات هر کیلوگرم انبه یا آناناس را صرفاً در مقابل صادرات سه کیلوگرم سیب درختی تا پایان سال ۱۳۹۸ مجاز کرده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مصطفی میلانی به تشریح اولویت‌های ستاد پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته تمرکز بر اولویت اصلی ستاد یعنی ایجاد گفتمان منتخب و اولویت‌های مأموریتی این نهاد از مهم‌ترین مباحثی بود که مورد توجه قرار گرفت. با تمرکز ۷۰ درصد انرژی، زمان و منابع در دسترس بر روی این اولویت‌ها، اولویت‌های مأموریتی ستاد شامل کاهش خام‌فروشی، کاهش ارزبری یا افزایش ارزآوری، استحصال و بازیافت از منابع ثانویه همچون شورابه‌ها، باطله‌ها و سرباره‌ها، ساخت افزایشی و ساخت دقیق تعریف شده است.

وی با اشاره به ویرایش و به‌روزرسانی نهایی سند ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته، بیان کرد: ۱۲ جلسه میز تخصصی در شورای‌ عالی انقلاب‌فرهنگی با همکاری و حضور نمایندگان ۲۰ سازمان ذی‌نفع برای تهیه سند توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته برگزار شد که در نهایت به تهیه پیش‌نویس سند منجر شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد ساخت پیشرفته به ایجاد مراکز مشترک توسعه فناوری اشاره کرد و افزود: مرکز مشترک توسعه فناوری ساخت دقیق، مرکز مشترک توسعه فناوری لایه‌نازک و مرکز مشترک توسعه فناوری سرامیک‌های دما بالا مراکزی بودند که در سال گذشته نهایی‌سازی شدند و پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی در ۶ مورد دیگر شامل مواد باطله معدنی، پسماند شیرین‌سازی آب، نسوزهای صنعتی، میکروالکترونیک، توسعه فناوری ساخت افزایشی و باطری‌های غیر لیتیومی پیرامون انجام برنامه‌های پیش‌ران ستاد با هم‌افزایی ظرفیت‌های ستاد، بهره‌بردار، سرمایه‌گذار و تیم‌های فناور پیشرو از دیگر اقدامات سال گذشته ستاد بود.

به گفته وی در موضوع رصد و آینده‌نگاری فناوری و در بحث آینده‌نگاری، بیش از ۳۰ سند بین‌المللی بررسی شده و فهرستی بالغ بر ۶۰ نفر خبره شامل افراد متخصص دانشگاهی و صنعتی در حوزه‌های مختلف مواد و ساخت پیشرفته، برای بررسی خبرگانی این حوزه، تهیه شده و فرایند دعوت از نخبگان و تشکیل میزهای تخصصی ادامه دارد.

میلانی در ادامه به ارائه آمار مطابق آخرین گزارش از سامانه خدمت پرداخت و گفت: از ابتدای مردادماه تا انتهای اسفندماه جمعاً ۲۳۰ طرح در سامانه خدمت بارگذاری شده که این یعنی به طور متوسط ماهانه ۲۹ یا روزانه یک طرح در این سامانه قرار گرفته است.

دبیر ستاد مواد و فناوری ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز طرح‌های تصویب شده در مجموع ۲۵۵ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز طرح‌های در دست بررسی بالغ بر چهار هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

میلانی درخصوص برگزاری رویدادهای علمی مختلف در سال گذشته، گفت: برگزاری فن تز با همکاری کانون مدیریت دارایی فکری، برگزاری و حمایت از مسابقات دانشجویی و رویدادهای ترویجی و پیگیری ایجاد نهادهای ترویجی تخصصی از اقدامات ستاد در سال گذشته بوده است.

کد خبر 6084405 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • تامین سه میلیارد دلار ارز برای واردات کالا‌ از ابتدای فروردین تاکنون
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • ارز خودرو کجا رفت؟