Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@15:56:14 GMT

آیا ترامپ رئیس جمهور تک دوره‌ای خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۲۰۹۲

از زمان آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ تاکنون، نظرسنجی‌های مختلف بار‌ها نشان داده است که رای دهندگان آمریکایی بر سر برکناری رئیس جمهور این کشور از قدرت اختلاف نظر دارند.

به گزارشتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، از ۲۴ سپتامبر که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسما آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ را اعلام کرد، نظرسنجی‌های متعدد نشان داده است که رای دهندگان آمریکایی درباره برکناری چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده اختلاف نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، تازه‌ترین نظرسنجی فاکس نیوز نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که رئیس جمهور ایالات متحده باید استیضاح و از قدرت برکنار شود. این در حالی است که ۴۱ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که ترامپ باید در قدرت باقی بماند. این نظرسنجی طی روز‌های ۸ تا ۱۱ دسامبر انجام شده یعنی قبل از اعلام رسمی دو بند استیضاح ترامپ از سوی نانسی پلوسی.

حمایت اکثر رای دهندگان از استیضاح و برکناری ترامپ

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که رای دهندگان مستقل هنوز بر سر استیضاح ترامپ اختلاف نظر دارند و ۴۵ درصد از استیضاح حمایت کرده و ۴۵ درصد دیگر مخالف استیضاح هستند. البته میزان حمایت مستقل‌ها از استیضاح ترامپ نسبت به نظرسنجی اوایل اکتبر فاکس نیوز بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

بر اساس نتایج انتخابات ۲۰۱۶ میلادی، دونالد ترامپ موفق به کسب ۴۷ درصد آرا مستقل‌ها شده و این رقم برای هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات به ۴۱ درصد رسیده بود. حدود ۲۸ درصد آمریکایی‌ها خود را مستقل می‌دانند یا حامی سایر احزاب سیاسی کمتر شناخته شده هستند.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، رای دهندگان مستقل تاثیر مهمی بر نتایج انتخابات آمریکا دارند. نامزد‌های دموکرات کنگره آمریکا نیز در انتخابات ۲۰۱۸ برندگان بزرگ بودند آن هم زمانی که موفق به کسب رای دهندگان مستقل شدند و ۵۵ درصد آرا مستقل‌ها را کسب کردند. این رقم برای نامزد‌های جمهوریخواه به کمتر از ۴۱ درصد رسیده است.

با کنار هم قراردادن نتایج این نظرسنجی‌ها و انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ میلادی به این نتیجه می‌رسیم که ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی با چالش‌ها و دردسر‌های بزرگی روبرو خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا انتخابات افغانستان اشرف غنی سلطان قابوس نانسی پلوسی شاخص آلودگی هوا شب یلدا آلودگی هوا کولبری اورامان ترامپ نانسی پلوسی کنگره آمریکا رای دهندگان استیضاح ترامپ تک دوره ای انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا انتخابات افغانستان اشرف غنی سلطان قابوس نانسی پلوسی شاخص آلودگی هوا شب یلدا آلودگی هوا کولبری اورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد