Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دومین روز از برگزاری کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان، یاد شهدای دانش‌آموز و دانشجوی این استان گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دومین روز از برگزاری کنگره 1500 شهید استان هرمزگان با محوریت تجلیل از شهدای دانش‌آموز و دانشجوی این استان در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع زیادی از مردم ولایت‌مدار هرمزگان، نماینده ولی فقیه، استاندار، جمعی از فرماندهان ارشد نظامی استان برگزار شد، سخنرانان به بیان و بررسی ابعاد شخصیتی شهدای هرمزگان در عرصه دفاع مقدس پرداختند و برخی اشعار آیینی نیز از سوی گروه‌های نمایشی به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش دیگری از مراسم دومین روز از کنگره ملی شهدای هرمزگان، از جمعی از خانواده شهدای حاضر در مراسم نیز تجلیل شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در برگزاری این کنگره، خاطرنشان کرد: همه رزمندگان و افتخارآفرینان باقی مانده از دوران دفاع مقدس، افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و ما به وجود خانواده مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران این سرزمین مباهات می‌کنیم که با اقتدار در برابر هجوم متجاوزانه دشمنان ایستادگی کردند.

وی با تجلیل از شخصیت سردار غلامی از فرماندهان جوان دوران دفاع مقدس که در مراسم امروز حضور یافته بود، بیان کرد: در بررسی چرایی آغاز جنگ تحمیلی و دلایل پیروزی رزمندگان اسلام در برابر دشمنان، ضروری است تا راویانی صدیق به بیان فراز و فرودهای دوران جنگ تحمیلی بپردازند و دلایل روشن این موضوع را به نسل جوان امروز منتقل کنند.

مقام عالی دولت در هرمزگان یکی از دلایل اساسی آغاز جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران را تأثیر عمیق انقلاب اسلامی بر رخدادهای جهانی و کوتاه شدن دست استکبارگران از منافع ملی ایرانیان عنوان و تصریح کرد: وقوع انقلاب سبب شد تا بسیاری ملت‌ها در وجود خود احساس استقلال کنند و بخواهند از سلطه آمریکایی‌ها بیرون شوند و همین موضوع سبب شد تا آنان صدام و رژیم بعثی عراق را به جان ملت ایران بیاندازند تا از ابعاد اجتماعی انقلاب اسلامی بکاهند.

همچنین اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به نقش دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از رزمندگان آن دوران را جوانانی تشکیل می‌دادند که در سن مدرسه و یا دانشگاه قرار داشتند اما در لبیک به مقتدای خویش و برای دفاع از کیان کشور به جبهه‌ها رفتند تا امروز سربلند و مفتخر به آن دفاع عظیم و مقدس باشیم.

وی ادامه داد: کنگره 1500 شهید استان هرمزگان در روز اول با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای زن و تجلیل از ایثارگران بانو در استان برگزار شد و امروز در دومین روز از این کنگره، مقام شامخ شهدای دانش‌آموز و دانشجو مورد بررسی و تجلیل قرار گرفت و در صبح فردا نیز کنکره شهدای روحانی هرمزگان را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش فارس، استقبال دانشجویان و دانش‌آموزان و آحاد مردم از کنگره 1500 شهید هرمزگان موجب شده تا مسجد جامع بندرعباس که محل برگزاری این کنگره است، مملو از جمعیتی باشد که به عشق شهدا در این مراسم حضور یافته‌اند.

انتهای پیام/3264

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کنگره 1500 شهید هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۵ هزار دانش آموز بویراحمدی در مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، داستار افزود: از ۲۵ هزار دانش آموز شهرستان بویراحمد، ۱۴ هزار دانش آموز دختر و بقیه پسر هستند. وی ادامه داد: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی و در یازده رشته قرائت، حفظ، مفاهیم، تفسیر، احکام و دعاخوانی در حال برگزاری است. رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه برگزاری این مسابقات یک هفته  طول می کشد گفت: قرار است مرحله استانی این مسابقات اردیبهشت برگزار شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • برگزاری جشن تکلیف ۴۰۰ دانش آموز در هندیجان
  • افخمی: بعید نبود شهید آوینی سراغ تولید سینمای داستانی برود/ ویژگی‌های دفاع مقدس موجب شد «سید مرتضی» فرم مستند را انتخاب کند+فیلم
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • تجلیل از برگزیدگان فرهنگی سپاه انصارالحسین همدان
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران سوم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدا در آذربایجان غربی
  • رقابت ۲۵ هزار دانش آموز بویراحمدی در مسابقات قرآن