Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:56:27 GMT

شاخص های فرهنگی کرمان در حال افزایش است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۱۳۴۱۱

شاخص های فرهنگی کرمان در حال افزایش است

 زهرا موسی پور روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان استانداری با ۲۰ دستگاه اجرایی ارتباط کاری دارد تصریح کرد: این حوزه کاری بسیار وسیع و پر مخاطره است لذا آمار و ارقام موجود با توجه به آمار دستگاه های اجرایی مرتبط دسته بندی و اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مخاطرات و آسیب های اجتماعی موجود در حاشیه شهر کرمان به ایجاد دفاتر تسهیلگری در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات تدوین سند توسعه مشارکت محله از وظایف دفاتر تسهیلگری است و این دفاتر باید نیازهای منطقه را تعیین کنند و طبق سند توسعه مشارکت محله نشان دهند طی سه سال آینده چه میزان از نیازهای این محلات برطرف و تا چه میزان به بهبود وضعیت زندگی مردم در این محلات کمک شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: دفاتر تسهیلگری  سال ۹۷ در ۱۰ استان کشور ایجاد شد و این دفاتر در حال حاضر در ۲۲ استان کشور فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به ۱۰۰ درصد اهداف دفاتر برای تمام شماری مناطق و شناسایی ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محقق شده است، افزود: یکی از مهمترین کارهای دفاتر تسهیلگری، توانمندسازی افراد در محلات است و این دفاتر کمک می کنند افراد، دارایی ها و ظرفیت های خود را شناخته و به توسعه منطقه خود کمک کنند.

موسی پور با بیان اینکه در دفاتر تسهیلگری کرمان تاکنون ۴۰۰ شغل ایجاد شده که مستندات آنها نیز وجود دارد، گفت: نیاز است که در حوزه مشاغل خرد و خانگی کمک شود تا افرادی که توانمندی دارند، مشغول به کار شوند زیرا این اقدام به کاهش نابرابری ها در مناطق کمک می کند.

وی تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری جانشین دستگاه های اجرایی در ادارات نیست بلکه معین دستگاه ها هستند و می توانند اطلاعات جامع و کاملی که در اختیار دارند را به دستگاه های اجرایی ارائه کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به برنامه اجرایی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: یکی از مهمترین کارهای دفاتر تسهیلگری، کار بر مبنای کارشناسی بوده است و این دفاتر با تمام شماری و برداشت محله ای و منطقه ای کار را آغاز کرده اند و آنچه امروز در مناطق حاشیه ای رخ می دهد، مبتنی بر یک مطالعه دقیق است.

وی ادامه داد: مبنای کار دفاتر تسهیل گری بر اجتماعی کردن مقابله با آسیب های اجتماعی است و شناسایی افراد اثرگذار در محلات و همراه کردن آنها در برنامه ها یکی از رویکردهای این دفاتر است.

موسی پور گفت: دفتر تسهیلگری وظیفه تولید شغل را ندارد و وظیفه دارد که بتواند توان مردم را به کار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید امید با برنامه ریزی به جامعه تزریق شود اظهار داشت: مشکلات باید پالایش شود و اگر مشکلات اساسی مردم حل شود هزار گام به جلو رفته ایم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با بیان اینکه افزون بر ۴۰۰ شغل توسط دفاتر تسهیلگری در استان کرمان ایجاد شده است گفت: این امر امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تامین می کند.

وی تصریح کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری باید جلوتر از زمان حرکت کند زیرا در این صورت از بروز مشکلات و علل مسائل جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی فقط یک ریشه ندارد افزود: مطبوعات باید انعکاس نیاز جامعه باشند و اگر نیازهای واقعی جامعه منعکس شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

احیای بازار قلعه محمود موجب رونق اقتصادی کرمان می شود 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان به اجرای طرح پنجشنبه های بازار قلعه محمود شهر کرمان اشاره کرد و گفت: احیای این بازار می تواند گامی تاثیرگذار در راستای ایجاد اقبال عمومی به این منطقه باشد.

وی گفت: رونق و احیای بازار قلعه محمود می تواند انقلابی را در اقتصاد شهر کرمان ایجاد کند و موجب به وجود آمدن یک بافت منسجم و بهم پیوسته تاریخی همچون شهرهای اصفهان و یزد شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان تصریح کرد: یکی از دلایلی که مجموعه بازار در طرح تسهیلگری شهر کرمان قرار گرفته است؛ مراجعات متعدد مردم به دلیل متروکه شدن بازار و تبدیل شدن به پاتوق معتادین کارتن خوابها و ارذل و اوباش بود که در همین راستا تلاش بر این است که این فعالیت ها نتایج قابل ارزیابی داشته باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آمار و ارقام اجتماعی و فرهنگی پالایش زهرا مطبوعات قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،اظهارکرد: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شد که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل