Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران حسین مقصودی در جلسه علنی امروز دوشنبه در توضیح سوالش درباره علت انتصاب رئیس و معاونان مرد برای دانشگاه‌های دخترانه گفت: این سوال به یک سال و نیم قبل بر می‌گردد که وزیر برای پاسخ به آن حاضر نشد در کمیسیون حضور پیدا کند اما امروز می‌گوید فرآیند انتخاب روسای دانشگاه‌ها طبق یک سری قوانین و مقررات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال این است که چرا در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های دخترانه از ظرفیت بانوان استفاده نمی‌شود؟ اتفاقی که نتیجه آن فساد مالی و تضییع حقوق اساتید و دانشجویان است.

وی افزود: انتخاب رئیس دانشگاه توسط شما باعث شد که تعداد دانشجویان یک دانشگاه دخترانه از ۷۰۰ نفر به ۳۰۰ نفر کاهش پیدا کند. این تضییع حقوق دانشجویان است. در همان دانشگاه فساد به حدی رسید که رئیس و معاونش بازداشت شدند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: صحبت‌های من تنها مربوط به یک مرکز آموزش عالی نیست. پس سوال را نباید به حاشیه ببرید. چرا چنین فضایی بر علیه یک مدیر شما در دانشگاه شکل گرفته است؟ این ناشی از ضعف نظارتی‌تان و نه تقصیر من، مردم و دانشجویان است. شما در ۵ مرداد سال گذشته گزارشی را از آن دانشگاه دریافت کردید که می‌گویید نخوانده‌اید. تخلفات محرزی که همه ناشی از ضعف مدیریت است. در همان دانشگاه رئیس دانشگاه خویشان و نزدیکان خود را در بخش‌های مختلف دانشگاه به کار گرفت. دختران آن دانشگاه به شما وضعیت را تشریح کردند ولی توجهی نکردید. چون نگاه شما برای انتخاب مدیران و روسای دانشگاه‌ها سیاسی است و موضوع جایگاه هیات علمی بهانه‌ای است تا به آنچه می‌خواهید برسید.

مقصودی خاطرنشان کرد: در دانشگاه حضرت زینب (س) استادی به جرم افشاگری ۱۹ ماه زودتر بازنشسته شد، استاد جانباز و فرزند دفاع مقدس که در این مدت به او حقوق بازنشستگی نداده و از مزایا بهره‌مند نشد. در همین رابطه در اسفند سال گذشته تیمی فرستاده شد و علی رغم گزارش آن تیم در مورد مطالب به حق آن استاد شما گفتید که او از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کند.

مقصودی افزود: وزارت صنعت در دو بند تخلفات صورت گرفته در یک دانشگاه را اعلام کرده، مبنی بر توزیع یک و نیم تن سهمیه گوشت دانشگاه دخترانه در بازار آزاد که به فروش رسیده است. اگر این موضوع را قوه قضائیه اعلام می‌کرد آن را سیاسی می‌دانستید اما این گزارش وزارت صنعت این دولت است. یا اینکه تخلف یک مدیر دانشگاه نزدیک به سه میلیارد تومان بوده و باز هم شما می‌گویید چنین گزارشی به دست شما نرسیده است. رئیس هیات بدوی شما چه کار می‌کند؟

وی خطاب به وزیر علوم گفت: شما در مجلس با آرامش و در فضای احساسی صحبت می‌کنید اما در پشت پرده شاهد مسائل فرهنگی و اقتصادی و عدم توجه به تشکل‌های دانشجویی و سوء استفاده از دانشجویان به نام اصلاح طلبی و اصولگرایی در دانشگاه‌ها هستید. باید در آن دنیا جواب دهید. ظاهرا کسی در این دنیا پاسخگو نیست.

وی با انتقاد از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: در زیر تشک دانشجویان دختر در خوابگاه یک دانشگاه مار پیدا شده است. این وضعیت خوابگاه‌هاست؛ از آنطرف هم فضای سیاسی تشکل‌های دانشجویی را می‌بینیم. من فرد سیاسی نیستم، اصولگرا و اصلاح طلب نبوده بلکه نماینده مردم و نه دولت هستم. پس باید از حقوق دانشجویان دفاع کنم. ما یک سال و نیم پیش این سوال را مطرح کردیم اما به یکباره شما شب گذشته رئیس و معاون آن دانشگاه را تغییر دادید.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید گفتمان دانشگاه‌ها تغییر کند گفت: این وظیفه شما هیات‌های علمی، دولت و مجلس است. شما مدام آمارهایی می‌دهید اما به کیفیت توجه نمی‌کنید که هر روز بدتر از دوران قبل شده است. سیاسی کاری عجیبی در دانشگاه‌ها حاکم شده، انتظار ما تغییر گفتمان و نه سیاسی کاری است. وضعیت را به جایی رسانده‌اید که ۸۵ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها با پول وارد دانشگاه می‌شوند. این یعنی شما دانشگاه‌ها را فروخته‌اید. آخرین نمونه اینکه دانشجویان دانشگاهی به دلیل ضعف مدیریت شما ملاقاتی داشتند که شما آنها را تهدید به فرستادن به کمیته انضباطی کردید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دانشگاه دانشگاه آزاد سبزوار دخترانه بانوان دانشجویان قوه قضاییه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۱۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ مسئول سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در این نشست ابعاد مختلف سلامت روانی، اجتماعی، سلامت معنوی و آسیبهای اجتماعی که می‌تواند به سلامت خانواده وارد شود و از طریق فضای مجازی تأثیرات روانی و اثرات مخربی بر روی خانواده داشته باشد، مورد بحث قرار وبررسی گرفت.

خانم تاج الدینی افزود: جامعه دانشگاهی و سفیران دانشجویی می‌توانند به عنوان بازوان سلامت در ارتقای سلامت روانی و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به خانواده ها بکنند.

رضا تقی زاده، رابط سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم در این نشست، با بیان اینکه  ارتقاء سواد سلامت دانشجویان و آموزش خود مراقبتی، محور اصلی این نشست بود، گفت: آشنایی و ارتقاء سطح دانش دانشجویان از سلامت روان و شناخت ابعاد مختلف سلامت روان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نشست برای سفیران دانشجویی بود.

در این نشست تخصصی ، چالش های حوزه سلامت و راهکارهای عملی برون رفت از آن به دانشجویان ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی